Завдання для 5-а класу на 03.09.2025р.
Завдання для 5-б класу на 03.09.2025р.
Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht
Добрий день , мої любі учні та шановні батьки!
У дуже складний час ми починаємо цей навчальний рік.
У мене не є бажання: хочеться одягнутися в красиву сукню, підфарбувати обличчя та зустрітися з вами у школі, у класі, подивитися вам в очі та поговорити з вами. Клята війна не дає нам цього зробити, але ми не будемо сумувати. Наші військові на фронті гарно виконують свою справу і ми не будемо відставати . Ми будемо виконувати свою (навчання). Нехай вони нами пишаються , як ми пишаємося ними.
От же почнемо.
Народне і професійне мистецтво.
Походження мистецтва. Мистецтво старо -
давніх цивілізацій.
Тема уроку:" Як виникла музика".
Цікаво , а як виникло мистецтво? Люди первинного суспільства захоплювалися довкіллям і відчували, що навкруги панує ГАРМОНІЯ. З окриків та обрядів виникло мистецтво танцю, мисливці імітували поведінку звірів - виникло мистецтво театру, пісні пташок посприяли виникненню мистецтва музики.
На стор.9 підручника прочитай про Олів'є Мессіана.
А як же створювалися музичні інструменти?
Давайте уявимо собі , що ми в музеї.
Це - музей музики.
Перший експонат мушля. Чому мушля, спитаєте ви? А тому, що це був перший інструмент, який відтворював звуки. Людина дмухала в мушлю і мушля співала. Був іще мисливський ріг, виточений із бивнів мамонта або інших природних матеріалів. "Музичний вітер" добували із бамбука чи очерету(для цього робили спеціальні отвори). Поєднання кількох трубочок різного розміру привело до народження флейти Пана (свирілі).
Так виникли духові інструменти. Шкуру мамонта, або іншої тварини, треба було почистити та просушити. Для цього її розтягали на кілочках, а дітлахи кидали в неї камінням. Так виникли ударні інструменти. Зародження струнних інструментів відбувалося ймовірно , таким чином: випускаючи стрілу з мисливського лука , людина почула чарівний звук і... зазвучала струна.
В обрядах спів був невіддільним від музики й танців, а театралізовані дії виконували в костюмах і масках. Отже, у зародку всі мистецтва існували у нерозривній єдності - у гармонії.
А першим музичним інструментом був людський голос.
Послухайте "Веселкова пісня". музика О. Янушкевича вірші М. Ясакової.
Заспівайте іще раз "Веселкову пісню".
Посилання на онлайн урок: https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht
Давайте пофантазуємо.Уявіть собі прадавню людину, яка жила серед живої природи та диких тварин, їжу здобувала мисливством та хотіла все це зобразити. Пропоную віртуальну мандрівку в печери - своєрідні "галереї" прадавнього малярства. Тут зберігаються перші відомі нам зразки зображень тварин та людей.
Малюючи різних тварин та людей прадавні художники намагалися передати зовнішній вигляд, рухи й пози.
Уяви , як художник спочатку просто водив паличкою по піску, потім вишкрябував камінцем форму своєї долоні по скелі. А одного разу спробував малювати вуглинкою. що відкотилася від вогнища.
Фарби виготовляли із природних барвників , зокрема з вохри та сажі, які змішували із риб'ячим клеєм, яєчним білком або соком рослин.
З чого ж починався процес творчості скульптора?
Виконувалося зображення на опуклій кам'яній поверхні, яка за формою нагадувала тварин . Так виник рельєф.
На території давніх поселень знаходять жіночі фігурки. Адже понад усе люди шанували жінку-матір.
Рельєфи, дитячі іграшки, керамічний посуд , знаряддя праці, одяг прикрашали орнаментами.
Близько двох тисяч років на теренах сучасної України, а також сусідніх країн - Молдови та Румунії - існувала унікальна Трипільська культура (від назви села Трипілля на Київщині). Що ж такого дивного у тих трипільцях?
Запам'ятай: Художній образ - спосіб відтворення дійсності в мистецтві.
Реставратор - (від лат. restavratso - віднов -
лення) - фахівець із відновлення та збережен -
ня культурної спадщини, творів образотвор -
чого і декоративного мистецтва та архітек -
тури.
Дайте відповіді на питання на стор. 15. підручника.
Завдання для 5-а класу на 10.09.2025р.
Завдання для 5-б класу на 10.09.2025р.
Тема уроку:"Музика і театр стародавніх
цивілізацій".
Я пропоную вам музичну подорож крізь тисячоліття.
Спочатку вирушимо на Північ Африки - до Стародавнього Єгипту. У Стародавньому Єгипті (царстві фараонів) надзвичайної популярності набула арфа. Музиканти грали на величезних арфах, стоячи, а на маленькій - тримаючи її в руках або на плечі. Інструменти яскраво декорувалися.
А тепер ми прибули до Стародавньої Греції. Прекрасним богом , покровителем митців вважався бог Аполлон. Його часто зображували з лірою або кіфарою в руках.
Його супроводжували дев'ять муз - покровительок мистецтва та науки. Аполлон започаткував Піфійські ігри - змагання хорів, інструменталістів. танцюристів.
Пригадайте пісню , яку співали на першому уроці.
Комментариев нет:
Отправить комментарий