8-а , 8-б клас на 03.09. 2025р.

  Завдання для 8а класу на 26.11.2025р.

  Завдання для 8бкласу на 26.11.2025р.

  Тема уроку:"Готика" (продовження).

                       Музика і театр.

  Протягом століть у храмах середньовічної Європи під час богослужінь звучав хоровий спів. Провідним жанром став грироріанський хорал. (наза на честь Папи Римського Григорія I.

   

Хорали готичного періоду виконувалия чоловічим хором переважно латинською мовою. У країнах , у яких дозволили вести богослужіння національною мовою , латина практично вийшла з літургійного вжитку. 

   Коли до хору поступово приєднали органний супровід, стрункість хорового і органного звучання наповнила храм величчюю і таємничіст. Архітектура й музика наче "співали " в уніон.

  Якщо ранні рукописи містили тільки тексти , то в IXст. з'явилися перші записи музики невменною нотацією, а згодом - квадратними нотами. (стор. 67 підручника).

  Разом із сакральною розвивалася і світська музика. Виникло мистецтво мандрівних поетів , акторів і музикнтів, які виконували свох пісні в супроводі різних музичних інструментів , найчастше - лютні. 


   Мандрівних митців і акторів у Франції називали трубадурами, труверами, жонглерами, менестрелями,у Німеччині - шпільманами, меннезінгерами, у Русі-Україні скоморохами. У творчості поетів - школярів - вагантів - переважали сатирині пісні. Це були універсальні майстри, які вміли складати вірші, розігрувати сцени, грати на різноманітних інструментах, виконувати циркові номери. 
   

  Німецький композитор Карл Орф створив кантату за віршами середньовічних поетів - музикантів із рукописної баварської збірки.

   Музичні інструменти якими користувалися старовинні музиканти.
   Яке значення мистецтва готики для сучасної людини? Ерудований уасник має знати, що здобуток тієї епохи - григоріанський хорал - упродовж багатьох століть був єдиним видом літургійного співу і поступово ставнайважливішим для музики , яка виконується в римсько- католицьких церквах різних країн до сьогодні. Цікаво , що він знову став популярним у наш час , коли на найвищому п'єдесталі маової культури опинилася попмузика. У 1990-х рр. з'явився новий стиль - григоріанський поп. Й!ого найяскравіші представники - колективи "Gregorian", "Enigma"- і сьогодні мають багато послідовників. Ченці виходять із монастирів і співають сакральну хорову музику, конкуруючи з попгуртами.

  Тепер найцікавіше: основна маса фанатів григоріаніки це є тінейджери. Щож їх так зацікавлює? 
   Щоб зрозуміти це треба переглянути екранізацію твору Умберто Еко "Ім'я троянди" про таємничі події у старовинному монастирі, послухати саундтрек Джеймса Хорнера. 

   Дома читати підручник параграфи "Готика". Дати відповіді на питання на сторінці 77.



  Завдання для 8 -а класу на 19.11.2025р.

 Завдання для 8 -б класу на 19.11.2025р.

 Тема уроку :"Готика".

 XII - XVI ст. Зростали і зміцнювалися міста - нові центри середньовічної культури. Це період зародження європейських держав, виникнення цехових спілок ремісників , які зіграли важливу роль у формуванні нового стилю.

Готичний стиль зародився у Франції. Саме тут було заведено перший готичний собор Нотр - Дам де Парі (Ссобор Паризької Богоматері).


    Новий стиль поширивя Західною, Центральною та частково Східною Європою. 

   Набуло поширення сакральне і світське будівництво (ратуші, університети, палаци).

  Готичний собор - це синтез архітектури, скульптури й монументального живопису. 

  Замість куполів дах прикрашають високі ажурні вежі зі шпилями. На фасаді зазвичай розміщене вікно : у Франції - круглої форми , з назвою роза, у Німеччині та інших країнах стрільчасте.


  Фасади, портали й інтер'єри соборів щедро декорували скульптурами святих, янголів, королів, а також фігурами різних химер, які відображали людські вади.

  

  У готичних мініатюрах та ілюстраціях зображували переважно релігійні та світські сцени. 


   У готични період цікаве було митецтво моди.

    


   Продовжимо на наступному уроці.
  Читати підручник стор. 62 - 65. Розглядати ілюстрації, дивитися відео.
  Виконайте тестову роботу.
   


   




  Завдання для 8 -а класу, на 12.11.2025р.

  Завдання для 8 -б класу на 12.11.2025р.

 Посилання на онлайн зустріч:https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht 

 Тема уроку: "Лицарський кодекс честі".

   Ми часто захоплюємоь історіями про хоробрих лицарів і чарівних панн або про зачинену у високій вежі принцесу , яку визволяє принц на білому коні... Такі події відбуваються у стародавні времена у середньовічних лицарських замках.

   Першими воїнами- монахами в західному середньовічному світі були тамплієри, які заснували католицький лицарський орден (1096 - 1312рр.) і їм часто належала провідна роль у хрестових походах. На печатці ордену зображали двох вершників на одному коні як символ взаємодопомоги та подвійного служіння - чернечног і лицарського. 


     Кодекс честі, який зачитували під час ритуалу посвячення в лицарі, зобов'язував відважно захищати Батьківщину, чинити чесно і благородно.

    Лицар був озброєний мечем, щитом , списом і кинджалом. Від ударів його  захищали кольчуга, броня , шолом з коміром. На лицарських коней надягали збрую і спеціальний панцир зі шкіри або металевих пластин.


    Розпізнавальними знаками лицарів були герби - своєрідні візитівки роду. Виникла наука геральдика.

     

    Середньовічна музика Європи охоплює період від падіння Римської імперії до початку XVст. - епохи Відродження. Вона тісно пов'язана з релігією , адже церква панувала в усіх сферах культури романіки і готики.

   Основні напрямки : культова, світська, фольклор. 

   У церквах - хорове акапельне одноголосся - спів в унісон. Музика невиразна, не емоційна, не динамічна. 

    

     На сторінці 61 підручника дайте відповіді на питання.

   Виконайте тестову роботу.

    тесте тут


  Завдання для 8-а класу на 29.10.2025р.

 Завдання для 8-б класу на 29.10.2025р.

 Посилання на онлайн зустріч:https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht 

  Тема уроку:"Романський стиль у мистецтві".

  "Важка безмовність " - так скульптор Огюст Роден лаконічно схарактеризував романський стиль, що панував у середньовічній Європі.

    Середньовічна Європа - епоха доблесних лицарів, прекрасних дам та постійних війн між феодалами. Епоха , коли затвердився перший загальноєвропейський стиль - романський, який притаманний насамперед архітектурі.

Архітектура романського стилю відрізнялася  оборонним характером. Споруди мали  масивні стіни, вузькі вікна, високі вежі. Девіз стилю" Мій дім - моя фортеця". Будівлі цього періоду відрізнялися суворою простотою, ясністю об'ємів, важкістю, монолітністю, замкнутістю , відсутністю пишних прикрас.

   Провідними спорудами стають собори, монастирі й замки, які зводили для потреб церкви та лицарства. І релігійні і світські споруди нагадували неприступні фортеці, які захищали зубчасті мури з високими вежами (головну дазивали донжон).

     Романський стиль іноді називають стилем напівкруглої арки,

оскільки однією з основних відмітних рис споруд у цьому стилі є оформлення стелі у вигляді арочних склепінь, підпертих одинаковими рядами стовпів.

     Міста були обнесені високим муром, і потрапити до них можна було тільки через брами , що пильно охоронялися. Будинки були дво- і триповерхові й розміщувалися досить тісно. Основною ознакою міста була його головна споруда - кафедральний собор.



    В тісному синтезі з архітектурою перебувала скульптура: скульптурні зображення - рельєфи - розташовувалися , як правило, на порталах( архітектурно оформлених входах).

     Якщо храм - фортеця Бога , то замок - фортеця лицаря.

Для забезпечення максимальної оборони замок-фортецю будували на височині(скелі або пагорбі) чи в закрутах річок, на островах або в інших малодоступних місцях. Велике значення в обороні замку мали фортечні вежі - високі, із шатровими вершинами, спочатку квадратні в плані, а потім, круглі, що сприяло кращому радіусу обстрілу.


          Розгляньте фото зверху з висоти пташиного політу. Тракайський замок.     
         


     Основним типом житлової споруди в романську епоху став донжон - феодальний замок у вигляді будинку-вежі, розміщеного в центрі фортеці.
    Взірець раннього військово-оборонного зодчества України - Аккерманська фортеця (нині м. Білгород-Дністровський, Одеська обл.)
     
    Хотинська фортеця.
 

     Інтер'єри замків прикрашали мисливськими трофеями , зброєю, мечами , щитами , списами , військовими металевими обладунками, що нагадували скульптури.

     


     Продовжимо на наступному уроці.

     Читайте інформацію у блозі. Дивіться відео.


          

                        

                 

              

      


     


       






     
    

  

   

  

                            

     

     







   


 Завдання для 8 - а класу на 22.10.2025р.

  Завдання для 8 - б класу на 22.10.2025р.

  Посилання на онлайн зустріч:https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht 

  Тема уроку:"Мистецтво Русі - України".

 Мистецтво Русі - України вважають одним із найвизначніших художніх явищ світу. Русь - Україна успадкавала найкращі традиції Візантії і привнесла свій неповторний колорит у сузір'я стародавніх культур. 


  Живопис Русі - України.


   На одній із фресок Софійського собору можемо побачити музиканта, який грає на струнному смичковому інструменті , подібному до скрипки. Це - гудок, або смик . 

   На іншій фресці, що її зазвичай називали "Скоморохи", після реставрації українськими фахівцями відкрилися деталі , які дали змогу уточнити зміст сюжету. Виявилося , що ша ній зображено не скоморохів , а великий ансамбль з 11 музикантів , які супроводжують виступ двох акробатів. За однією з версій , це придворний оркестр імператора, який грав під час візиту княгині Ольги до Візантії.



   У різних сферах життя Русі - України ( на народних святах , у придворному княжому побуті, у ратній справі) значне місце належало музиці і танцям. Упродовж середньовічної доби одночасно співіснували два типи музики - народна і церковна , що вирізнялися художніми засобами.

   Разом із стародавніми обрядовими піснями виник фольклорний жанр - билини. У них оспівували героїзм захисників рідної землі.

   Читайте інформацію в блозі, дивіться відео.
 Виконайте тестову роботу.

 тест тут





  Завдання для 8 - а класу на 15.10.2025р.

    Завдання для 8 - б класу на 15.10.2025р.

    Посилання на онлайн зустріч:  https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht 

 Тема уроку:"Мистецькі перлини Візантії та Русі - України".

  Мистецтво великої Візантійської держави із центром у Константинополі втілило творче переосмислення античної спадщини, що виявилося насамперед в архітектурі та образотворчому мистецтві. Християнські храми Візантії створювали як величезні будівлі для спільної молитви. В основі архітектурної споруди були давньоримські базилики . Часто будівлі складали із цегли, що чергувалася з каменем . Це утворювало своєрідні визерунки, які були головною окрасою споруди ззовні. На відміну від античної архітектури, де, перш за все, цінувалося створення чудово вирішеного екстер'єру. У середньовічному зодчестві великого значення набуло оформлення внутрішнього простору споруди. Скупість і простота зовнішнього вигляду храмів контрастувала з пишнотою інтер'єрів. Стіни в середині храмів були прикрашені різнобарвними мозаїками , фресками , іконами із зображеннями християнських святих.

     В образотворчому мистецтві великого розквіту набули мозаїки, фрески та іконопис.

     Після розколу християнства в Римській імперії на дві гілки - західну , католицьку(із центром у Римі) і східну , православну (із цетром у Константинополі),- у Візантії, що обрала православ'я, сформувалися самобутні ознаки богослужіння. Відповідно до панівних світоглядних уявлень головним завданням мистецтва було втілення божественного начала.

    Візантійський стиль сформувався в культовій архітектурі й образотворчому митецтві. Візантійці створили власну школу живопису. Найвідоміша у світі пам'ятка візантійської архітектури - собор Святої Софії в Константинополі , який став символом "золотого віку" Візантійської імперії і впродовж маже тисячі років був найбільшим собором у християнському світі (діаметр купола 31м).

    

  

    Візантійська архітектура грунтується на конструкції споруди , що має хрестоподібний план. Храмовий простір поділяється на три нефи. Простота екстер'єру візантійського храму контрастує з розкішшю інтер'єру . Стіни у ті часи зазвичай декорували фресками , підлогу - мозаїками.




     У Візантійському монументальному живописі зображення були плоскими; для передачі релігійних ідей застосовували символи, німби над головами.

    Був розвинутий іконопис, мозаїка, фреска, мозаїчний живопис.


     Візантійська імперія створила самобутню музичну культуру, повязану з християнством. Сакральна музика східного обряду одноголосна і винятково вокальна, на відміну від західної церковної традиції , де використовували орган. (Водночас орган звучав у світській музиці візантії під час різноманітних урочистостей).

    Мелодії записувалися невмами. Хор хлопчиків  виконував тропарі - музично - поетичні імпровізації на біблейні сюжети або тексти.




      На початку XVст. під тиском турецьких завойовників Візантійська імперія занепала. Проте поширився на інші терени , зокрема на Русь - Україну. де плідно розвивався впродовж багатьох століть.

     Продовжимо на наступному  уроці.

     

     

 


     



   Завдання для 8-а класу на 03.09.2025р.

             Завдання для 8-б класу на 03.09.2025р.  

             Посилання для онлайн зустрічі:    https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

      Доброго дня, мої любі учні та шановні батьки!

        У складний час ми починаємо цей навчальний рік.

В мене було бажання.  Хотілося одягнутися в красиву сукню, підфарбувати обличчя та зустрітися з вами у школі, у класі , подивитися вам в очі та поговорити з вами. Клята війна не давала нам цього зробити. І ось нарешті. Наші військові на фронті гарно виконують свою справу і ми не будемо відставати . Ми будемо виконувати свою (навчання). Нехай вони нами пишаються, як ми пишаємося ними. 

    Отже працюємо.

  Тема уроку:"Таємниці мистецтва Стародавнього Єгипту".

   Єгипетська цивілізація , що розвивалась упродовж тритисячолітньої історії до нашої ери, сформувала високі художні традиції, які мали величезний вплив на подальший розвиток світового мистецтва.

    Усі види мистецтва були пов'язані з релігійним культом і підпорядковувалися суворим канонам.

     Архітектура. Світова історія мистецтва архітектури починається у Єгипті. Воно тяжіло до грандіозності, тому поширення набули піраміди - монументальні кам'яні споруди , гробниці фараонів.

     Архітектурні ансамблі зберегли для історії безліч таємниць, які впродовж віків люди намагаються розгадати.

     Храми споруджували на честь богів, насамперед верховного божества Амона-Ра. Прикрашали величезними колонадами та скульптурами., декорували рельєфами , розписами.



    Капітелі були двох типів: закритий бутон або розкрита чашечка квітки.

    Вам, звісно, відомо , що означає слово лабіринт. Поцікавтеся найдавнішим із відомих у світі єгипетським лабіринтом.

    Скульптура. Вона є невід'ємною частиною гробниць , храмів і палаців. Скульптуру малих форм прикрашали коштовним камінням. Розмір скульптури визначав статус людини. Скульптура була двох видів стояча та сидяча. 

   Чоловічі статуетки розфарбовували коричневим кольором, жіночі - жовтим. Застосовували різні види рельєфу. 

    Живопис. Упродовж тривалого розвитку живопис єгиптян поступово змінювався - від умовності до реалізму. Змальовували побутові сцени, господарську діяльність людини, виникав інтерес до пейзажу зі звірами, птахами, рибами.

   


     На наступному уроці ми продовжимо цю тему.

      

    Завдання для 8-а класу на 10.09.2025р.

    Завдання для 8-б класу на 10.09.2025р.       

    Посилання на онлайн зустріч :  https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht 

    Тема уроку:"Мистецтво Стародавнього Єгипту".           

                    (продовження).

    Декоративно - прикладне мистецтво.  Старовинні єгиптяни були не тільки чудовими будівельниками , а й віртуозними ремісниками. декоративні вироби виготовляли з кольорового скла, напівкоштовного каміння і металів, насамперед золота. Вони відігравали роль оберегів, мали магічний сенс (наприклад захищали від злих духів). Ювеліри Стародавнього Єгипту вже тоді знали техніки карбування, гравірування, інкрустування. На ювелірних виробах фараонів часто зображували священного скарабея , який символізував Сонце.

 

    У Стародавньому Єгипті було розвинуте гончарне мистецтво.
   
     
На сторінці 11 самостійно прочитайте про професію ювеліра. 
     Театр і музика. У Стародавньому Єгипті зародилося театральне мистецтво, пов'язане з релігійним культом. У містеріях персонажами були боги (Осіріс, Ісіда, Гор тощо), акторами виступали жерці, навіть фараони. Вистави супроводжувалися музикою, пантомімою.
     Музика відігравала важливу роль у культурі єгиптян. Вона супроводжувала життя людей у всіх галузях їхнього існування. Професія співака та музиканта були престижними (деяким із них навіть дозволяли будувати собі гробниці.
 
   
Однією з відомих опер про добу Стародавнього Єгипту є "Аїда" , створена Джузеппе Верді . Щороку в долині неподалік стародавніх Фів просто неба відбувається ця вистава. Саме тут , відповідно до сюжету зародилося трагічне кохання єгипетського полководця Радамеса і рабині Аїди - доньки ефіопського царя , з яким воювали єгиптяни.
    Подивіться уривки з опери Дж. Верді "Аїда".

   

 
    

    Запам'ятайте : Капітель - верхня частина колони, на яку 
                              спирається балка.
                              Канон - художнє зображення за певними 
                              правилами , або поліфонічний твір , у якому 
                              всі голоси виконують одну мелодію,
                              вступаючи по черзі.
     Дайте відповіді на питання на стор. 15 підручника.(усно).
     Виконайте тестову роботу.
    Тест тут                       
                          
                          
                            
          Завдання для 8-а  класу на 17.09.2025р.
             Завдання для 8-б класу на 17.09.2025 р.
    Тема уроку:"Мистецтво античності -
           колиска європейської цивілізації".
    Художня культура  Греції - одна з наймогутніших у стародавньому світі. Цю античну країну , яку прославив Гомер у всесвітньо відомих шедеврах "Іліаді" й "Одіссеї", називають колискою європейської цивілізації.
      Термін античність походить від латинського слова старовина. Його вживають для позначення культури й мистецтва Стародавньої Греції і Стародавнього Риму.
      Мистецтво - це ніби машина часу.
     Антична міфологія. 

  Архітектура і скульптура. 

  
      Живопис і декоративне мистецтво.
      Театр , музика, танці.
       Давні греки захоплювалися театром, музикою. Трагедії писали на міфологічні сюжети, у комедіях панувала пародія, сатира. Гру акторів супроводжував хор.



    Музику і танці в Стародавній Греції виконували під час свят, зокрема на честь бога Діоніса.
     Поети - аеди - співали свої вірші та гімни, акомпануючи собі на лірі або кіфарі. Серед духових інструментів набули поширення сирінга (флейта Пана) і авлос (подвійний гобой).
    Мистецтво, гра на інструментах були складовими освіти й виховання громадянина , адже греки вважали , що музика має чудотворну силу впливу на людину.
    Продовжимо на наступному уроці.


   Посилання на онлайн зустріч:   https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht
   Завдання для 8 - а класу на 24.09.2025р.
    Завдання для 8 - б класу на 24.09.2025р.
   Тема уроку:"Мистецтво Стародавнього 
                        Риму".
                  
       Давній Рим! Спочатку місто - держава, потім господар усієї Італії і , нарешті - володар Західної Європи й всього басейну Середземного моря. Тому під Давнім Римом розуміють не тільки Вічне місто античної епохи,  але також і всі завойовані країни й народи  що входили до складу величезної Римської імперії _ від Британських островів до Єгипту. Отож римське мистецтво створювали не тільки римляни, а також італійці, єгиптяни, греки, сирійці, жителі Піренейського півострова, Галлії, давньої Німеччини та інші народи. Особливу роль відіграло мистецтво Давньої Греції. У давньому Римі існував вислів:" Полонена Греція полонила своїх ворогів".


     Державні ідеї імперії найбільш повно втілювались у спорудженні будов суто практичного призначення, які задовольняли потреби громадян у торгівлі, суворій військовій  дисципліні, масових видовищах. Римляни швидко навчилися будувати храми, зводити мости, дороги та прокладати водогін. Вони винайшли бетон, завдяки якому могли споруджувати велетенські будівлі. У греків римляни запозичили ордерну систему, але ввели ще два ордери: тосканський та композитний, розробили арочні  перекриття і систему склепінь, саме давні римляни сконструювали купол.

     Римляни вперше в історії стали будувати типові міста, планування яких підпорядковувалися строго продуманій схемі: прокладали дві перпендикулярні вулиці , на перетині яких облаштовувався центр міста - форум. (Якщо ви спробуєте подивитися на наше місто з висоти пташиного польоту, то ви побачите, що воно побудовано за таким же планом).

Це був міський майдан, де розташовувалися храми, громадські споруди, установлювалися статуї видатних римських громадян, ростральні колони, до яких прикріплювалися носи переможених ворожих кораблів.

     Утіленням сили римської держави, її військових перемог, символом ушанування визначної події чи певної видатної  особи стали тріумфальні арки та тріумфальні колони.    

     Римляни, як і більшість давніх народів були політеїстами - вони вірили в багатьох богів.
   
                      Римляни споруджували міцні й добротні мости. Міст Мульвія, який простояв понад 2 тис. років, вирізняється великою виразністю.
     Потреба у великій кількості води, зокрема для термів (лазень), зумовила створення системи акведуків ( водоводів).
     У мистецтві скульптури стародавнього Риму провідне місце належало реалістичному портрету.
  
 

          Високого художнього рівня сягають фаюмські поховальні портрети. 

   Музична культура. Музична творчість у Стародавньому Римі зазнала впливу грецьких митців, проте стала розважально -  видовищною. Театральні й циркові вистави супроводжувалися звучанням великих оркестрів і хорів. Клавішний водяний орган - гідравлос , супроводжував гладіаторські бої , театральні й циркові вистави , громадські свята. 
    

     
Професію вчителя музики й танців вважали почесною. Подібно до грецьких агонів , римляни влаштовували Капітолійські змагання поетів і музикантів.        
     Улюбленими образами композиторів стали Орфей та Прометей. Є твори . що відображають міф про політ і падіння Ікара. 
      Послухайте: Л. ван Бетховен. Увертюра до балету "Творіння Прометея".


Х. Циммер. Саундтрек із к.ф "Гладіатор"( у виконанні Л. Джеррард.) 

     Послухайте ; Музика і вірші Н. Май "Королева краси".

    Виконати STEAM - проєкт на стор. 25 підручника.

     Посилання на онлайн зустріч:  https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

    Завдання для 8-а класу на 01.10. 2025р.
     Завдання для 8-б класу на 01.10.2025р.
Тема уроку: "Пам'ятки мистецтва Скіфії".
 Хто такі ці загадкові скіфи? 
 У 6-му класі на уроках історії вивчали скіфів. Пригадайте що ви пам'ятаєте. Ці войовничі племена мали іранське походження й уславилися як сміливі наїзники і вправні лучники, відомі також як вірні воїни - побратими. Вони поважали Ареса( бога війни, символом якого є меч).
   Столицею скіфської держави був Неаполь Скіфський (розташований на околиці сучасного Сімферополя). 
   Майже одночасно зі скіфами в Північному Причерномор'ї з'вилися колонізатори з Греції. Вони заснували на узбережжі Чорного і Азовського морів поліси (міста) ,а саме : Ольвію, Тіру, Херсонес, Пантикапей. 
   Колонії швидко розвивалися і ставали носіями культури Еллади   в нашому краї. Скіфи налагодили з греками - переселенцями продуктивне творче партнерство , у результаті якого виникло оригінальне поєднання античної майстерності й колориту кочевників. Скіфська культура формувалалася на перехресті Заходу і Сходу.
    Зверніть увагу , що скіфи не лишили по собі залишків міст , або фортець , тому що вони були кочевниками. Але й досі ми можемо побачити в українських степах скіфські поховальні кургани. Збереглися статуї бородатих воїнів зі зброєю і рогом у руці ( так звані баби, боввани, бовдури).
  
    Найпошириніше мистецтво , яке нам дісталося від скіфів це було ювелірне мистецтво. 

Продовжимо на наступному уроці.
Виконайте тестову роботу.



 

  
   Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht 

   Завдання для 8 - а класу на 08.10.2025р. 

   Завдання для 8 - б класу на 08.10.2025р.

   Тема уроку:"Мистецтво Причорномор'я".

    Разом із скіфською культурою в містах Північного  При- чорномор'я інтенсивно розвивалося античне мистецтво. Сформувався своєрідний елліно-скіфський стиль, у якому поєдналися традиції степовиків і греко - римлян. Архітектура Причемномор'я не збереглася в первісному вигляді, до нашого часу  дійшли лише руїни. Про високий рівень розвитку античного мистецтва свідчать руїни Херсонеса, Ольвії.

   посилання тут

   посилання тут

Як ви розумієте ці слова?.

  Та так ішли все далі, й далі, й далі.

Було всього — з щитом і на щиті.

Через сліпучу призму пекторалі
тепер для нас всі скіфи золоті.

Бо як вони свій епос не створили,
чи нам його не трапилось гортать, —
то що ж лишилось? Піднімати брили.
Історію по золоту читать.










Комментариев нет:

Отправить комментарий