7 клас МИСТЕЦТВО


   Завдання для 7-а класу на 27.11.2025р.
   Завдання для 7-б класу на 27.11.2025р.
   Посилання на онлайн зустріч для 7 - б класу: https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht
  Тема уроку:"В мистецтві - цінности 
                         людини.
             Японська музика, Японський 
             кінематограф (аніме), сучасна к-рор
                         музика.".
             
     
Що ви знаєте про мистецтво Японії?
       Мистецтво Японії та інших країн Далекого Сходу має свої унікальні риси, що формувалися впродовж тисячоліть.
       Чи відомі вам слова "ікебана", "оригамі", "чайна церемонія", "сад каменів", "дзюдо", "айкідо", "карате" ?
        Усе це - Японія!
      Японці обожнюють природу, захоплюються нею, вміють радіти кожному листочку, квіточці, звертати увагу на дрібниці. Це знайшло втілення в багатьох видах мистецтва.
      Наприклад , у японському трирядковому вірші хайку (хоку) ,де лаконічно зі співзнаків вони вміють відтворювати стосунки людини і природи. (до слова хоку не пишуть на теми політики, релігії і кохання).
     Хайку (хоку) - це традиційний для японської поезії неримований трирядний вірш, що містить 17 складів. Пригадайте хайку мандрівного японського поета Мацуо Басьо.
      Із далеких літ
      скільки всього нагадав
      цей вишневий цвіт!
              Мацуо Басьо.
       У зображеннях японського живопису також відчувається трепетне ставлення до природи як носія божественного початку.
      Музика, що виконується на традиційних музичних інструментах, спонукає до роздумів, споглядання, захоплення.
     Послухайте японську пісню "Сакура" (кото).
      Послухайте які бувають японські народні інструменти . Їм понад тисячу років. Поміркуйте , з якими  українськими музичними інструментами їх можна порівняти.

        Послухайте музику. Звучать музичні інструменти сямісен і тайко. Дослідіть можливості використання цих музичних інструментів в інтерпретації японськими музикантами пісні групи "Deep Purple" "Smoke on the Water" та рекламі Mitsubishi.
       
      

       Яскравою візитівкою сучасного японського мистецтва є аніме - анімація, дуже впізнавана завдяки особливому візуальному втіленню персонажів. Аніме захоплюють своїми сюжетами й музикою сучасних японських композиторів.

    
  

     Імовірно, бажання постійно перебувати у світі улюблених мелодій сприяло винайденню японцями портативних приладів - від переносних магнітофонів до аудіоплеєрів. А ще вони винайшли караоке, яке дає змогу провести вільний час у колективі (наприклад з друзями), отримати задоволення , самовиразитися , не так демонструючи свій талант , як наслідуючи улюблених виконавців у манері співу, сценічних рухах.
     Послухайте: 
     Рюіті Сакамото "Дощ".
       Кейко Мацуї "Deep blue".


     Сусідня з Японією Південна Корея у XX ст. "вибухнула" в різних сферах мистецтва. "Халлю" ("корейська хвиля") - це телевізійні програми, відеоігри і, звичайно, попмузика  (К-рор), де корейські актори й музичні виконавці завжди молоді , красиві, орієнтовані на сучасний світ, пропагують традиційні цінности сім'ї , дружби і романтичноі любові.
   
     


     

      Що нового ви дізналися про мистецтво Японії, Південної Кореї?
      Визнач особливості музики, живопису, які вам найбільше запам'яталися.
      Які цінности людини втілено в мистецтві Японії? 
      Які твори японського (південнокорейського) мистецтва вам найбільше сподобалися? Поясніть.
     Якщо ви є шанувальником К-рор, створіть п'ятірку власних уподобань.
     Читайте підручник стор. 56 - 57. Співайте пісню



      


     

  Завдання для 7-а класу на 25.11.2025.р.

  Завдання для 7-бкласу на 26.11.2025р.

  Посилання на онлайн зустріч:  https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

Тема уроку: " В мистецтві - цінності 

                            людини.

                      Архітектура Індії.".

      

     Настрій - це те, що потрібно налаштувати!

       Гарний настрій - усмішка на обличчі, тепло в душі.

       Уявіть те, що робить кожного/ кожну з вас щасливими. 

       Концентруємо гарний настрій у своїх долонях і ділимо-

       ся з усіма.

       То який настрій у вас став зараз?

       Покажіть жестами або мімікою.

       Зичимо всім миру, здоров'я та успіху!

       Раніше ми говорили про синтез мистецтв. Що ви 

       пам'ятаєте про це?

       Давайте продовжимо розглядати синтез архітектури та 

       скульптури на прикладі архітектури Індії. 

      




      Індійська архітектура зберігає спадкоємність упродовж всієї історії , охоплює безліч образів простору й часу та накопичує нові ідеї. Вона різноманітна, відома своїми яскравими кольорами та використанням природних матеріалів, як-от камінь і дерево , об'єднана із скульптурою , що вирізняється складним різбленням. 

     Храми , форти, палаци в Індії є дивом інженерії, унікальними архітектурними образами, які втілюють світогляд, вірування та прагнення індійського народу.



     Храм Лотоса.




     Фрагмент піраміди в місті Мадурай.



    Місто Агра . Тадж Махал.



     У світі дуже багато цікавого. Мистецтво є відображенням ціх цікавостей. 

      Читати блог, дивитися відео. 

      

     




  Завдання для 7 - а класу на 20.11.2025р.

 Завдання для 7 - б класу на 20. 11. 2025р.

 Поилання на онлайн зустріч:https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

  Тема уроку:" В мистецтві - цінности

                           людини.

                           Індійська музика, індійський 

                           кінематограф".

     

     Ви подивились уривок з індійського к/ф "Зіроньки на землі". Що ви знаєте про мистецтво Індії та взагалі про цю загадкову країну?

     Мистецтво часто постає "місточком", через який ми можемо перенестися крізь простір і час, дізнатися про людей, які жили (живуть)у різні епохи і в різних куточках планети.

     Мистецтво Індії впізнаване у світі. Індійські танці й музика заворожують і захоплюють своєю самобутністю. Згідно з міфологічними уявленнями , Шива - один з головних богів індуїстського пантеону - створив Всесвіт, танцюючи під звуки дзвіночків. тому танець в Індії розглядається як божественне явище, дар богів, спосіб духовного розвитку особистості.

    Подивіться танець:


     В основі індійських танців - не просто хореографія , а прагнення відтворити певний сюжет, оповісти історію, виразити емоції та почуття за допомогою рухів тіла, міміки, поглядів, доповнених макіяжем, костюмом та ювелірними прикрасами танцівниць.Це система управління власним тілом, форма "динамічної медитації" з метою досягнення гармонії. Водночас індійський танець - це захопливе яскраве дійство , справжній синтез мистецтв. 

     Музика Індії своєрідна та неповторна: у ній втілено особливе ставлення індійських музикантів до звуку, що здатен гармонізувати Всесвіт , породжувати у слухачів певні почуття та емоційні стани. Вона витончено мелодійна, збагачена орнаментальними прийомами та імпровізацією.

     Тож танець і музика Індії - це своєрідні духовні практики, так само древні, як і йога. У них - тисячолітня історія,  традиції, цінності, прагнення до духовної досконалості та гармонії. 


     Послухайте музику: 

     Анушка Шанкар "Мандрівник".


     Раві Шанкар . Концерт для ситара з оркестром №2 

     

     Схарактеризуйте звучання музичних інструментів і танець.

     Індію неможливо уявити без кіно Боллівуду (від "Голлівуд" і "Бомбей" - у минулому назва міста Мумбаї). Індійські фільми - це яскраві барви, музика, спів, танці й  переважно передбачувані сюжети. А ще в кожному фільмі мають бути бійки - без крові, насильства, а іноді навіть ніби проти законів фізики. Для героїв індійського кіно немає нічого неможливого - вони долають усі перешкоди, аби у фіналі стрічки щасливо заспівати в дуеті з коханою/коханим. Від якості музичного супроводу залежить успіх кіно, і саундтрек до майбутньої стрічки часто випускається ще до виходу фільму на екрани, щоб підігріти інтерес публіки до нього.


     Найпопулярнішим жанром у Боллівуді є масалу. Це суміш бойовика, комедії, мелодрами та трагедії. З - поміж фільмів трапляються ремейки світових касових кінострічок, щоправда , з першоджерелом вони мають мало спільного.    

     

     Послухайте пісню муз та вірші І Тарнавської "Світ чудовий"

     Поміркуйте :

                         У чому впізнаваність музичного мистецтва 

                         Індії?

                         Яку інформацію може доносити індійський 

                         танець?

                         Доведіть, що індійське мистецтво представ-

                         ляє синтез мистецтв.

                         Про які цінності свідчать твори індійського 

                         мистецтва?

    



      

                                          















 Завдання для 7 -а класу на 18.11.2025р.

  Завдання для 7 -б класу на 19.11.2025р.

  Посилання на онлайн зустріч:https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht 

 

        Тема уроку:"В мистецтві - цінности 

                            людини.

                            Синтез мистецтв , мурал."

     Пригадайте з уроку музичного мистецтва , де можна зустріти синтез мистецтв.

      Які мистецтва можуть органічно взаємопов'язуватимуся?

      Чим особливий монументальний живопис? Де його можна побачити? Хто згадає і розкаже як він твориться?

       Людині притаманна потреба в пізнанні світу, відчутті захоплення красою природи та мистецтвом. Прагнення авторів творів наблизитися до ідеалу краси, досконалості й гармонії спонукало їх утілювати всі можливості мистецтва.

       Зокрема, для досягнення художньої та архітектурної виразності будівель і споруд, емоційного впливу на людину, задоволення її естетичних (або духовних) потреб митці застосовують синтез мистецтв.

       Він полягає в поєднанні у творі архітектури(під час проєктування і спорудження) різних видів мистецтв: монументального живопису, скульптури, садово - паркового та декоративно - ужиткового мистецтва, які посилюють сприйняття архітектурного образу.


     Український мурал.
     Софійський собор в Києві.

      


      Сен - Шапель. Париж.

     Пригадайте , що таке монументальний живопис.

     Чим особливі художні техніки його видів?

     

     Ансамбль Віторіано. Рим.


     Театр опери та балету . Львів.

      Чи могла би будівля існувати без монументального розпису чи круглої скульптури й виконувати свою функцію. Чому монументальний живопис завжди підпорядковується архітектурі, яка визначає характер його образів і навіть композицію? 

      Розгляньте зображення . Яку роль відіграє гра світла і тіней скульптури на фасаді будови?

     Цілісний ідейно - художній образ окремої споруди чи ансамблю споруд створюється в результаті органічно взаємопов'язаної єдності скульптури, монументального живопису та архітектури. Вибір і розміщення елементів скульптури чи живопису в архітектурі підпорядкований композиційному задуму архітектурного твору , його ідейному змісту. Саме тоді, коли елементи художнього синтезу невіддільні від загального рішення архітектурної споруди , ми й говоримо про синтез мистецтв в архітектурі.

     

     
      Руханка.


     


        Сучасна художня практика шукає нові форми взаємодії мистецтв. Як - от сучасне вуличне мистецтво муралу , яке спрямоване на надання краси спорудам та передачу певної глибокої ідеї (сенсу).

        Для створення муралу може підійти будь - яка вертикальна поверхня незалежно від того , де вона розташована - зовні будівлі чи всередині ; це і глухі стіни будинків, і великі паркани або підземні переходи тощо.

       Намалюйте ескіз муралу із зображенням голубів ( техніка виконання та тема за вибором).

       Виконайте тестову роботу.

       тест тут

     



                   






  Завдання длля 7 -а класу на 13.11.2025р.

  Завдання для 7 -б класу на 13.11.2025р. 

  Посилання на онлайн зустріч:https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

Тема уроку:" В мистецтві - цінности 

                         людини.

          Кантата, ораторія, меса, реквієм".

   У сучасному швидкоплинному світі мистецтво здатне глибоко торкати те прекрасне , що таїться в людині, спонукає замислитися про своє буття . зробити певні висновки.

 

     Глибин душі людини сягає духовна музика. Багато її творів звучать під час богослужінь у храмах, де в синтезі мистецтв: величної архітектури, монументальних розписів, пластики скульптур і декору -"божественне" гармонійно поєднується із "земними" загальнолюдськими цінностями, народжує прагнення до істини й ідеалу.

     

     Які види мистецтв поєднано в інтер'єрі собору м. Пассау (Німеччина).

     Втім духовна музика набагато ширше явище - це музика церковного вжитку( релігійна), і твори ,що звучать на концертах (світська).


         Спів на крилосі.


       Виступ камерного хору "Кредо".

     У доробку багатьох європейських композиторів є твори духовної музики , які непідвладні часу. 

     Наприклад, твори видатних австрійських та німецьких композиторів Йогана Себастьяна Баха, Георга Фрідріха Генделя, Вольфганга Амадея Моцарта, Франца Шуберта. впродовж століть тривожать невидимі струни людських душ. Це віра і піднесення , що відчуває вірянин, прославляючи Бога ("Алілуя"), велика любов до людини та світла радість , відчутні в кожному звуці "Аве , Марія!", безкінечний сум і незворотність утрати ("Лакримоза").

      Ці твори роблять нашу душу витонченішою, глибшою, здатною страждати і співчувати, думати про загальнолюдське.


     Георг Фридрих Гендель "Алілуя" з ораторії "Месія".




     Франц Шуберт "Аве Марія".

    


     Вольфганг Амадей Моцарт "Лакримоза".

     Подумай та схарактеризуй власні почуття , що викликав кожен твір. 

     У якому з творів звучало хорове багатоголосся , а який виконано в унісон?

     Поміркуйте , у чому перевага кожного звучання.

     Пригадайте відомі вам вокально - хорові жанри. У чому їх особливість?

     Вокально - хорові жанри: 1)кантата; 2)ораторія; 3) меса; 4) реквієм.

     Багато творів духовної музики вокально - хорових жанрів були створені спочатку для виконання під час богослужінь. Нині вони звучать і в храмі, і в концертних залах. Чому? Поміркуйте.

     Послухайте:

     Карл Орф Кантата "Карміна Бурана" Увертюра"О фортуна!".

                

  

     Швидкоплинність і мінливість людського життя, злети і падіння долі, щастя і смуток , удачі й негаразди постійно змінюють одне одного. Над усім цим панує мінлива Фортуна( римська богиня щастя , долі, добробуту, успіху), від чиєї влади ніхто не вільний. Таким було і є життя людини.

     Таким його відтворено у сценічній кантаті "Карміна Бурана" німецького композитора Карла Орфа. Поетична основа твору - ілюстрований манускрипт, збірка мандрівних поетів Південної Німеччини XIII століття.

    На стор. 49. давайте розглянемо колесо Фортуни та зрозуміємо ,  що це таке.

     Послухайте:


     З якими образами перегукується цей твір, які думки він викликає, що вам відомо про інструмент, який звучав?

     У чому особливості вокально - хорових жанрів?

     Які цінности людини розкривають двори духовної музики?

     Який із прослуханих творів вразив вас найбільше?

     Поясніть своє розуміння поняття "синтез мистецтв". 

     Де його можна спостерігати?

     Читайте підручник стор .48 - 49. Слухайте музику, дивіться відео.


    



 


Завдання для 7-а класу на 11.11.2025р.

  Завдння для 7-б класу на 12.11.2025р.

  Посилання на онлайн зутріч:https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

    Тема уроку:" В мистецтві - цінности 

                          людини.

                 Архітектурний ансамбль".

     Американський винахідник Генрі Форд сказав:

      Зібратися разом - це початок, 

     Триматися разом - це прогрес,

    Працювати разом - це успіх!

    Ми знову зібралися, ми тримаємося, ми починаємо працювати.

    Всім миру, здоров'я та успіху!

   Давайте пригадаємо що означає поняття "ансамбль".

   Ансамбль - це

        1) злагоджене виконання музичного твору кількома виконавцями;

        2) злагоджена гра акторів у театрі, кіно, колектив виконавців;

       3) група художніх творів, об'єднаних спільним задумом, композицією.

     Художня злагодженість і гармонійна єдність характеризують архітектурні ансамблі.

     Вони часто є духом і стилем міста чи певної місцевості. Складаючись із групи будівель і споруд, вони зберігають історію, традиції, транслюють уподобання. цінності та світогляд людини часів їх створення. 

    Їх композиція твориться в єдиній стилістиці, за задумом, у якому кожен складник має своє значення.

    Архітектурні ансамблі можуть формуватися впродовж тривалого часу, доповнюючись новими будівлями чи спорудами.


     Різновиди архітектурних ансамблів за функціональним призначенням (на прикладі споруд Іспанії).

     Алькасар у Сеговії - середньовічний замок - фортеця алькасар у місті Сеговія.


   Площа Іспанії - центральний майдан Севільї , що втілює багатовікову історію та культуру міста.

    


    Монастир Сан - Лоренсо - де - Ель - Ескоріаль.


   Середньовіковий палац у Гранаді.

   Порівняйте архітектурні ансамблі Іспанії: алькасар, площу, монастир та Альгамбру. на ілюстраціях. Що об'єднує будівлі та споруди кожного з них у цілісну композицію ?

Який вплив на композицію цих архітектурних ансамблів справляє природа (рельєф, водойми, рослини)?

Парк Гуель Антоніо гауді виглядає намов калейдоскопічний чарівний світ дитинства, радісних відкриттів і безмежного польоту фантазії. Його складові частини : численні будівлі, фігури тварин, печери й тераси, вигнута лава, декорована уламками кахлів з будівельного сміття - майстерно вписані в гірський ландшафт і в поєднанні з природним ландшафтом утворюють цілісний і гармонійний  архітектурний ансамбль.


    Питання: 1)Що може охоплювати архітектурний ансамбль?

                     2) Про які різновиди архітектурних ансамблів ви                           дізналися?

                     3) За допомогою чого досягається композиційна 

                         цілісність?

   Поцікавтеся з інтернету , які є в Україні й світі архітектурні ансамблі та чим вони особливі. 

   Який архітектурний ансамбль ви бачите на цій світлині? Де він знаходиться?

    
   Напишіть відповідь на папері, сфотографуйте та вишліть відповідь у групу "Мистецтво".


    

 

  Завдання для 7 - а класу на 30.10.2025 .

  Завдання для 7 - б класу на 30.10.2025 р.

  Посилання на онлайн зустріч:  https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

  Тема уроку:"В мистецтві - цінності людини.

                        Опера, балет, ансамбль."

     На початку уроку послухайте музику.

       Квартете "Бонд" Сеньйорита.

      З творів мистецтва ми часто можемо дізнатися про характер , мрії, прагнення і переживання, дії та вчинки різних людей, стосунки між ними. Часто вони сприяють роздумам і прийняттю власних рішень. Такими є твори музично - театральних жанрів , що відтворюють багатство життєвих історій і взаємодій між людьми.

    Наприклад , опера "Кармен" французького композитора Жоржа Бізе - трагічна історія кохання гордої і свободолюбної іспанки Кармен, закоханого в неї солдата Хозе і красунчика - тореадора Ескамільйо, яким захопилась Кармен. Сюжет з категорії вічних і непідвладних часу, цілком актуальних і нині.


     Яскравою візитівкою Іспанії є музичне мистецтво цієї країни, зокрема неймовірно енергійні та емоційні танці й пісні під гітарну імпровізацію та звуки кастаньєт. У них - великий діапазон людських почуттів: від вогненно - експресивного кохання до болісного страждання.

    Композитор вдало використав в опері характерні особливості іспанської музики, що є в поєднанні з драматичною історією зробили "Кармен" однією з найпопулярніших опер у світі.

   Послухайте уривки з опери "Кармен".

     Увертюра.


     Хабанера.


     Куплети Тореадора.

    

     Арія Хозе .

     Чи знайома вам ця музика? Схарактеризуйте образи головних персонажів опери. Як їх утілено музичною мовою? Це звучали сольні номери чи ансамблі? 

    Що ж таке ансамбль.?

    1) злагоджене виконання музичного твору кількома виконавцями.

    2) Злагоджена гра акторів у театрі, кіно, колектив виконавців.

    3) Група художніх творів , об'єднаних спільним задумом, композицією.



   


     У сучасному медіапросторі ми можемо почути або побачити твори академічної музики в різних видах перекладів - для солістів, ансамблів, оркестрів. Твори музично - театральних жанрів також можуть отримати "нове життя" на сцені чи в кінематографі.

     Такі перетворення здійснюють з метою яскраво представити твір для ширшого загалу слухачів або глядачів з різними мистецькими вподобаннями.

     Наприклад за мотивами опери "Кармен" створено екранізації, балетні постановки. Нові темброві й ритмічні забарвлення музика Ж. Бізе набула в різних аранжуваннях.


     Послухайте пісню. 

     Музика і вірші Лесі Горової "Серце сміється".


     Поміркуйте, завдяки яким засобам виразовості можна досягти різного характеру виконання пісні: наприклад , лірично - наспівного або яскраво - променистого .

     У чому сучасність сюжету "Кармен"? Чому, на вашу думку, цей твір популярний упродовж століть?

     Як змінюється музика опери Ж. Бізе "Кармен" завдяки різноманітним аранжуванням та творчим перекладам?

    Якщо буде бажання подивіться балет "Кармен".








    


  Завдання для 7 - а класу на 28.10.2025р.

  Завдання для 7 - б класу на 29.10.2025р.

  Посилання на онлайн зустріч:https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

 Тема уроку:"Мистецтво про людину.

                         В мистецтві - цінності людини.

               Архітектор, архітектурний образ, архітектурна композиція".

   Подумайте і дайте відповідь на такі питання:

    Що вам відомо про художній образ? Яким має бути архітектурний образ?

   До якого жанру образотворчого мистецтва належить картина на якій зображено архітектуру з довкіллям чи частину вулиці населеного пункту?

   Для чого застосовують правила перспективи? Які правила повітряної перспективи Вам відомі?

    Продовжимо дізнаватися більше про архітектуру , дослідимо як твориться архітектурний образ та які засоби виразовості застосовують для його народження.

   Пригадаємо правила повітряної перспективи та намалюємо силуетний пейзаж з будівлями свого міста/ селища.  

    Архітектура не існує без творчого процесу і взаємодії з людьми. Архітекторам важливо володіти і мовою архітектури, й інформацією про потреби , запити тих , для кого проєктується будівля або споруда.

     Часто саме архітектурні споруди й будівлі складають у нашій пам'яті образ міста, селища чи цілої країни. Вони - їх візитівки, упізнавані з - поміж багатьох інших.

     Деякі споруди стали всесвітньо відомими, а їх творці - архітектори уславили власними творіннями свою батьківщину.

     Наприклад : 


    Тауерський міст у Лондоні (арх. Хорас Джонс).

    


     Будинок парламенту у Будапешті. (арх. Імре Штейндль)

                   

     Будинок з химерами (арх. Городецький).

      Загальний вигляд будівлі (чи споруди) , архітектурний образ - не тільки виражає його практичне призначення . мету , ідею будівництва , але й емоційно впливає на людину, породжує певні думки і почуття. 

    

     Подивіться це відео:


      Виражена мовою архітектури ідея та смислова інформація творять архітектурний образ. Емоційна виразність досягається через симетричну або асиметричну композицію ;  горизонтальний чи вертикальний ритм; освітлення і колір. В архітектурній композиції обов'язково узгоджуються між собою загальна форма будівлі, окремі її частини й довкілля.


     Що вам стало відомо про професію архітектора ?
     Чи буде вона потрібна в майбутньому?
     Що саме зумовлює створення архітектурного образу?
     Чи можна стверджувати , що митці та мисткині власними творами прославляють свою Батьківщину? Наведіть приклади. 
     
    
    У вільний час поспостерігайте , як створюється ритм в архітектурі.
    Поміркуйте, чи є у вашому місті архітектурні будівлі чи споруди , які б можна було вважати їх візитівкою.  

   


 




  Завдання для 7 - а класу на 23.10.2025р.

   Завдання для 7 -б класу на 23.10.2025р.

  Тема :"В мистецтві - цінности людини".

              Рапсодія, ноктюрн, полонез.

     Мистецтво в усіх його формах створює людина, втілюючи у звуках, кольорах, формах думки і почуття. Любов до рідної землі, відчуття власної причетності до народу сприяли народженню неперевершених творів.

     Водночас твори мистецтва - це яскраві візитівки не тільки творчості самого митця чи мисткині, а його / її рідного народу або країни.

     На стор. 40 підручника роздивіться ілюстрації до картин Майкла Розенвейна. Зробіть припущення , твори яких камерних чи оркестрових жанрів вони можуть виконувати.

     Наприклад, польський композитор Фридерик Шопен уславив на весь світ польські танці полонез і мазурку, втіливши їхні характерні ритми й інтонації у своїх вишуканих фортепіанних шедеврах. 

     Послухайте:

    Ф. Шопен "Полонез ля мажор".


     А чех Антонін Дворжак у "Слов'янських танцях" оспівав красу музики слов'янських народів: чехів, словаків тощо. І це також не обробки народних мелодій, а оригінальні авторські твори.


     На сторінці 40 підручника розгляньте схему , яка характеризує прослухану музику. 

     Як же зберігається й популяризується народне мистецтво?
     1) Запис , збереження, відтворення оригінальних мелодій чи пісень.
     2) Створення обробок, аранжування, інструменту-
         вання.
     3) Використання мелодій у творах різних жанрів 
         (рапсодії, симфонії, опери тощо).
    4) Створення оригінальних композиторських творів 
        характерними інтонаціями , ритмами тощо.
     Давайте пригадаємо , що таке рапсодія.
     Рапсодія - інструментальний жанр, вид музичної фантазії на народні теми.
     Що таке ноктюрн.
    Ноктюрн - це назва музичних композицій , переважно інструментальних, навіяна поетичним настроєм ночі.
    Послухайте твори та схарактеризуйте почуття , які виникли у вас під час слухання. Скористайтеся схемою.
    
     
Ф. Ліст "Угорська рапсодія". (ілюстрація до м/ф).
     Ф. Ліст "Угорська рапсодія"(військовий оркестр).
     
     Ф. Шопен "Ноктюрн№2" (фортепіано).
     Ф.Шопен "Ноктюрн №2   (Ф-но відеоролік).
     



     Співаємо пісню з попереднього уроку.
     Музика Ольги Янушкевич Вірші Наталії Погрібняк.
        "Пісня - побажання".

     


     Як може виявлятися любов до Батьківщини.
     Доведіть або спростуйте твердження : Твори митців прославляють їх народ (країну).

     


   Завдання для 7 - а класу на 21.10.2025р.

   Завдання для 7 - б класу на 22.10.2025р. 


 Тема уроку: "В мистецтві - цінності 

                         людини".

         Архітектура (зодчество) ; листівка 

           (поштова картка, аркушівка).

      Сьогодні ми почнемо досліджувати цінності архітектури. Дізнаємося про її унікальні якості, познайомимося з типами архітектури та дізнаємося , які взаємозв'язки є між архітектурою і графікою.

      Знайдемо авторську листівку із зображенням твору архітектури у змішаній техніці.

       Архітектура - це простір історій : історій людей, які в цих спорудах живуть або навчаються , працюють чи відпочивають. Вона формує уявлення про красу, викликає певні почуття та настрій, трепет і захват, змушує переживати неймовірні емоції. 

       Неповторність форм , інженерної конструкції, обробки будівельних матеріалів, їх комбінації чи використання декору - унікальні якості творів архітектури.

       Для краси та користі споруди зодчі шукали способи гармонійного поєднання в ній будівельних і декоративних елементів; вирішували , що потрібно для міцності та довговічності ; міркували , як органічно вписати її в ландшафт.

      Спадок майстрів - архітектура різних типів.

   Житлова архітектура - житлові будинки, садиби.

   Культова архітектура - церкви, костьоли, мечеті, каплиці, храмові споруди, святилища.

   Громадська архітектура - школи , магазини, лікарні , музеї.

  Промислова архітектура - фабрики , заводи.

  Ландшафтна архітектура - сквери, бульвари, парки з використанням альтанок, фонтанів, містків.

  Місто - будування - планування нових міст, реставрація та оновлення старих районів.



   Архітектурні споруди часто є візитівками країни або певного міста. Наприклад, стародавній Колізей у Римі



  Собор Паризької Богоматері у Парижі.

  Ейфелева вежа.


   Біг - Бен у Лондоні   


   Софійський собор у Києві.

     

    Центр Тбілісі.


  До якого типу архітектури належать будівлі на світлинах? Чи можна стверджувати , що пам'ятки архітектури є монументальним літописом історії?

Між різними видами мистецтва, наприклад, між архітектурою і графікою, існують тісні взаємозв'язки. Зокрема: 

   графічні зображення супроводжують весь процес проєктування архітектурних споруд - унаочнюють ідеї архітектора; 

   мовою графіки художники відтворюють красу збудованих архітектурних споруд у різних жанрах мистецтва та видах графіки, наприклад, на поштових листівках. 

  Подумайте , що має містити листівка, щоб бути візитівкою часу, подарунковим сувеніром.

  Подорожуємо світом та Україною (віртуально) та висилаємо у групу "Мистецтво" листівку про свою подорож. Не забудьте написати своє прізвище.

  Пригадайте тему за 16.09. 2025р. (7-а клас).

                                     17.09.2025р. (7-б клас).

  За цією темою виконайте тестову роботу.

  тест тут

    


   Завдання для - 7 - а класу на 16.10. 2025р.

  Завдання для - 7- б класу на 16.10.2025р.

  Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

   Тема уроку:"В мистецтві - цінності 

                        людини".

         Поняття : романс, серенада.

     Мистецтво своєю особливою мовою здатне розкрити унікальність культури й традицій різних країн і народів.

     І водночас - показати те, що об'єднує людей у світі . Наприклад , спільні цінності.

     Поміркуйте, в чому особливості "мови" мистецтва.

     Кожна країна - це культурний простір, який часто залишається в пам'яті завдяки мистецтву, що й складає наше уявлення (мистецький образ) про неї.

     Упізнаваність у музичній творчості часто вирізняє стиль виконання , особлива манера , зокрема вокального виконання. Наприклад, в Італії, на батьківщині опери, розквітнув вокальний стиль бельканто, заснований на широкій кантилені. Однією з яскравих музичних візитівок Франції є шансон - пісні з манерою співу, що зберігає специфіку французької мови. Як і романси та серенади , ці пісні часто про кохання - те, що є незмінно важливим для багатьох людей.

     Послухайте музику:

     Едуардо ді Капуа "O sole mio".

     

     Джо Дассен "Бабине літо".

     

    Олександр Пономарьов "Чому".

     Які характерні ознаки вокального виконання творів?

    Це був спів соло , ансамблем чи  хором?

    Пригадайте вокальні жанри. Які їх ознаки( тематика, мелодія, одноголосне/ багатоголосне виконання , супровід тощо)?

     Вокальні жанри: пісня, арія, романс. серенада, ода.

     До якого вокального жанру ви зарахуєте прослухані твори?

    Хорове мистецтво в різних народів може мати свої особливості. Музичною візитівкою Грузії є унікальне багатоголосся, яке у 2001 році ЮНЕСКО визнало частиною світової нематеріальної культурної спадщини.

     

      Реваз Лагідзе  "Тбілісо" (хор "Басіані").

    


          Ігор Шамо "Києве мій" хор "Дзвіночок".



     Ів Монтан "Під небом Парижу".

     Що об'єднує ці вокальні твори? Чи можна їх назвати одами рідному місту? 

    До яких українських народних інструментів подібні грузинські на картині Зураба Мартіашвілі "Мелодії старого Тбілісі" .

    Послухайте вірші.

    1. Якби помножити любов усіх людей,

        ту, що була , що є й що потім буде,

        то буде ніч. Моя ж любов - як день,

        не знають ще чуття такого люди...

                                         В. Сосюра.

  

    2. Я люблю своє рідне місто

        За красу кучерявих садків, 

        За вируючі ранки росисті 

        І за тишу ясних вечорів.

                                          Д. Солодюк.

    Які цінності людини оспівано у цих віршах.? Уявіть та опишіть музику до кожного . Це буде сольний чи хоровий твір? До якого жанру вони можуть належати?

     Послухайте пісню.

     


     Співаємо разом.

 

     


     

          



  Завдання для 7 - а класу на 14.10.2025р.

    Завдання для 7 - б класу на 15.10.2025р.

    Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

  Тема уроку:"Мистецтво - яскравий образ 

                           України".

      Уявіть, або візьміть у руки , свою улюблену іграшку. Який в неї вигляд. Яке відчуття від дотику до неї. Сповніться позитивних думок.

     Моє життя спокійне та безпечне. 

     Я люблю тебе.

     Навколо мене мир і гармонія.

     Моє життя сповнене радості.

     Я живу в повній безпеці.

     У моїй душі мир і спокій.

     Я впускаю успіх у своє життя.

     Я - втілення здоров'я, енергії, життя.

     Мені все вдається. 

     Давайте пригадаємо і назвемо відомі види декоративно - ужиткового мистецтва України. Що їх єднає , а що вирізняє?

     Спадщиною подібно до рідної мови , казки, пісні, є народні іграшки. Вони зберігають сили землі й сонця, теплоту рук рідних людей.

    

     Екодружні іграшки дедалі більше набирають популярності у світі. Вони не містять токсичних речовин, виготовляються з використанням природних та відновлюваних матеріалів, що зменшує негативний вплив на планету.

     Пригадайте, в які ігри з народними іграшками можуть грати діти від перших днів життя. 

    Народна іграшка дає дитині те, чого не може дати іграшка масового виробництва: розповідає про історію країни, звичаї і традиції народу, його спосіб життя. Ці прості вироби зберігають частинку душі цілого народу, код духовності нашої нації.


     Традиційно ми звикли уявляти ляльку як улюблену іграшку, частину нашого дитинства. Однак якщо ми задумаємося про українську народну ляльку, то усвідомимо , яке всеохопне це поняття . традиції, обряди, ритуали, історія, культура - усе це несе вона в собі, символізуючи зв'язок поколінь.

     Лялька - мотанка була символом матері - прародительниці, мудрості, достатку,берегинею роду.



     Використовуючи МК , зробіть ляльку - мотанку.  Сфотографуйте та вишліть в групу "Мистецтво" вашого класу . Не забудьте написати своє прізвище. 






   Завдання для 7- а класу на 02.09. 2025р.

   Завдання для 7-б класу на 03.09.2025р.

     Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

      Добрий день, мої шановні , мої любі учні 

                            та батьки.           

  

        Ми сіли за парти цього року у дуже складний час. Ви повинні розуміти , що зараз кожен з нас робить свою справу : ЗСУ боронить нас і не дає знищити нашу Державу, ваші батьки складають для вас умови , які допомагають вам не відчувати складностей сьогодення. Ваш фронт - це ваше навчання. Не підведіть їх. Пам'ятайте , що ви живете в найкращій країні, що ви - українці , що ваші знання допоможуть Україні після Перемоги відбудуватися та стати іще красивішою та сильнішою ніж до війни. 

         От же починаємо.

       Цього року ви продовжуєте знайомитися з світом мистецтва. мистецтво розкриває світ почуттів і цінностей людини в образному змісті різних видів творчої художньої діяльності. 

        Я намагатимусь, щоб уроки були цікавими та щоб наприкінці навчального року ви стали більш творчими людьми.

        Тема уроку: "Мистецтво в житті 

                    людини".  

      Мистецтво - таке звичне слово - а викликає стільки емоцій , думок. Мистецтво супроводжує нас усюди в нашому житті. Воно бадьорить , покращує настрій, розслабляє, спонукає до роздумів , відкриває творчі можливості. 

      Давайте пригадаємо, які види мистецтва ми вже знаємо. (підказка на сторінці 4 підручника). Проговоріть їх вголос. 

      Давайте поговоримо про музику. Музика - це вид мистецтва , яке щонайперше впливає на наші почуття. У кожної людини свої переваги в музиці. Скільки людей , стільки й уподобань. Когось певний музичний твір хвилює, іншу людину  - лишає байдужою. 

     Зараз я пропоную вам послухати декілька музичних творів , а потім подумайте та спробуйте відповісти на питання , які стоять на сторінці 4 підручника.

     

     М. Скорик "Мелодія".
Річард Клайдерман "Закоханий".

     Хор One Voice Meghan Treinor/ Better When i'm  Dancin.
Kotra Stir Mesh.
       На сторінці 4 підручника розгляньте схеми "Мова музичного мистецтва" та "Види музичного мистецтва".
Оберіть музичний твір ( з тих , що послухали на уроці, або той , що подобається нині). Рухайтеся під музику , втілюй емоції , які вона в тебе викликала. 
       Послухайте цю пісню.
     
        Повний переклад цієї пісні надрукований на сторінці 5 підручника. Дай відповідь на запитання під піснею. 
        Виконай (усно) роботу на тему "Видатні українці сучасності". 
Подумай кого з митців , або просто людей ти зарахуєш до видатних українців сучасності. Знайди фото цієї людини. Фото  вишли мені в групу "Мистецтво". Не забудьте написати своє прізвище.
        Чекаю на ваші завдання.


      Посилання на онлайн зустріч:  https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht
      Завдання для 7-а класу на 04.09.2025р.
      Завдання для 7-бкласу на 04.09.2025р.
        

  Тема уроку:"Мистецтво в житті людини".
   

     Мистецтво робить наше життя цікавим , насиченим і яскравим. Воно не лише прикрашає середовище , а й транслює досвід , думки, ідеї. Зокрема, твори візуального мистецтва дозволяють побачити уявлення митців про світ, людину та її призначення. Наприклад, декоративно - ужиткове мистецтво несе світогляд та ідеали певного народу через естетику речей домашнього вжитку. Архітектура , використовуючи всі досягнення людства , творить наш простір. Дизайн робить комфортним і красивим середовище для життя.

     Єднає всі види мистецтва неповторна властивість - збуджувати емоції , активізувати уяву, викликати особливі переживання , які називають естетичними.

     Роздивіться ілюстрації на сторінках 4 та 6 підручника.


Лоренцо Квінн


Єжі Кендзьор
Жан Поль Хааг

     Зміст творів візуального мистецтва втілюється в художніх образах і сприймається зором. 

    Давайте пригадаємо види візуального мистецтва та види образотворчого мистецтва. Дайте відповіді на питання на стор. 7 підручника.

   https://pidruchnyk.com.ua/2800-mystectvo-gaidamaka-7-klas-2024.html

 Це посилання для того щоб скачати підручник на робочій стіл. 

 Якщо не відкриється посилання (все буває) спробуйте іншим методом. 

 Підручник Олена Гайдамака, Наталія Лємешева. Мистецтво 7 клас. Нова українська школа. вид. Генеза. 2024р.

Дайте назву скульптурам , які є у підручнику на стор. 4 та 6.

Назви пишіть у групу Мистецтво .


       Посилання на онлайн зустріч для 7-а класу: https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

         Завдання для 7-а класу на 09.09.2025р.
      Завдання для 7-б класу на 10.09.2025р.
       

  Тема уроку:"Мистецтво в житті 

                                 людини".

     Як ви думаєте що , якби Тарас Шевченко писав вірші для популярних музикантів? 

        Послухайте уривок з музичного шоу "Що Якби" від вокаліста гурту Midgard.


Сьогодні з різних аудіо- та відеопристроїв звучить найрізноманітніша музика.

Багато творів , що є популярними нині, написано багато років або навіть століть тому. Ми її слухаємо , розуміємо, насолоджуємося ними. Чому? Мабуть , повідомлення , почуття і цінності , які вони доносять , є актуальними для людей в усі часи? І сучасна людина , як і роки тому , радіє, сумує, кохає, відчуває тривогу або гнів, гордість чи піднесення.
Послухайте музику.
Вольфганг Амадей Моцарт. Симфонія № 40.
Й. С. Бах. Токата і фуга ре мінор у виконанні Ванесси Мей.
Музика якого з творів можна назвати тривожною, а якого - драматичною?
Які думки викликав у вас кожен з творів? Чому , на вашу думку, ці твори , написані декілька століть тому , не втрачають своєї популярності?
Роздивіться ілюстрації картин художників на стор. 8 підручника. Дайте відповідь на питання : Яку музику можуть виконувати музиканти на творах Боніфачіо Веронезе (1), Івони Лівшес(2), Франческо Боттічіні(3)?
Вона вокальна чи інструментальна, наспівна чи рухлива?
Це ансамблеве чи сольне виконання?
Послухайте музику.
Святослав Луньов "Мардонги".

Олена Спіліоті Музичні портрети "Людвіг".
Схарактеризуйте "музичні портрети" композиторів минулого , які створили сучасні українські митці. За бажання поцікавтеся творчістю Й.С.Баха або Л.ван Бетховена.
Щоб донести слухачеві свої думки та почуття і створити відповідний образ , композитор використовує засоби музичної виразовості та особливості музичного жанру, завдяки якому можливо його втілити якнайкраще.
Давайте трохи відпочинемо.



Спробуйте зробить те, що виконує музикант. З першого разу може не получитися , але нехай вас це не лякає.
Давайте заспіваємо пісну , яку слухали на попередньому уроці.


Поміркуйте над змістом вірша Олександра Підсухи.
          Щастя - не слава, не гроші,                                                     
          Все це минає.
          Щастя - це люди хороші, 
          Шана людськая...

          Там, де складніше, де важче, 
          Швидше знайти його вдасться.
          Руки і розум твої роботящі -
          Ось твоє щастя.
 За бажання створіть репкомпозицію . Придумайте ритмічний супровід. Чітко , з відповідною інтонацією презентуйте . Зніміть відеоселфі та вишліть в групу "Мистецтво".




             Посилання на онлайн зустріч:  https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

        Завдання для 7-а класу на 11.09.2025р.
        Завдання для 7-б класу на 11.09. 2025р.

  Тема уроку:"Мистецтво в житті людини".

     Пропоную вам зараз подивитися на мене та повторювати за мною.

        Я - учень! / Я - учениця!

        Я думаю!

        Я вмію!

        Я знаю!

        Я - особистість креативна й творча!

       Я - успішний!/ Я - успішна!

       Я - зірка!

       Народні умільці , графіки, живописці, скульптори, фотографи, архітектори, дизайнери щодня додають нашому світу краси та гармонії. Їхні творіння оточують нас усюди та прикрашають середовище нашого життя. 

      Найвищі мистецькі досягнення культури різних народів , які зберегли позачасову естетичну художню цінність , - це надбання людства , яке вміщує його багатовіковий досвід і є поштовхом для натхнення сучасних митців.

     Розгляньте картину Ен Вале- Костера .


   Дайте відповіді на питання. Атрибути яких видів мистецтв на цій картині ?

    Яку ідею на вашу думку, автор прагнув донести людям засобами живопису?



     Які почуття викликають ці твори? Як сучасне мистецтво може змінювати світ?

    Краса та гармонія творів мистецтва минулого здатна заспокоїти , піднести настрій.

    Вплив сучасного мистецтва різний: ним можна милуватися , обурюватися , критикувати. Адже мета митців - не залишати глядачів байдужими й допомогти пережити новий досвід. Вони спонукають нас до роздумів про світ , про цінності людини. Висвітлюють те , що є актуальним у нашому житті , допомагають відчути сьогодення. тому їм властива різноманітність поглядів , творчих методів і новизни.


                                                                                                       
        Створіть композицію для реклами мистецьких занять (гуртків , студій. ансамблів тощо) вашої школи (художня техніка, інструменти та матеріали за вибором).

      Подумайте які твори образотворчого (візуального ) мистецтва є надбанням людства?

      Чому , на вашу думку, багато людей не розуміють сучасного мистецтва?

      Чому навчитися помічати прекрасне в несподіваних речах - цікаво та корисно?

     Читайте підручник стор.9-10 . Розглядайте ілюстрації.





   Завдання для 7 - а класу на 16. 09. 2025р.

   Завдання для 7 - б класу на 17.09.2025р.  

  Посилання на онлайн зустріч : https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

     Тема уроку:"Мистецтво - яскравий 

                   образ України".

   Українці - одна із найспівучіших націй у світі.

   В українській пісні знайшли відбиток значні події в житті людини й народу загалом, переживання, душевні потрясіння, гордість і краса, геніальна поетична біографія народу.

   Деякі музичні твори за глибиною свого змісту, його відповідністю прагненням і почуттям народу стають музичними символами нації. 

     Що вам відомо про історію створення Державного Гімну України? Поясніть чому Державний Гімн України - це символ свободи й незалежності, незламності та сили духу нашого народу. Які інтерпретації виконання Державного Гімну ви чуєте у повсякденні (одноголосся, багатоголосся, а капела, із супроводом)? Які спільні риси їх об'єднують? У чому особливості цього виконання гімну?

    Послухайте музику.


     Тарас Петриненко"Україна".


     М. Лисенко "Молитва за Україну".

     Музичним символом України є також твір "Молитва за Україну"("Боже Великий єдиний, нам Україну храни!") Миколи Лисенка, засновника української класичної музики і справжнього патріота свого народу. 

   Хто ж такий Микола Лисенко?

     
     Поміркуйте, чому пісню Тараса Петриненка "Україна" вважають музичним символом. Поясніть.

    Поміркуйте над твердженням :"Молитва за Україну" - духовний гімн нашої країни".

    Визначте музичні ознаки цього твору (оберіть із запропонованих і додайте власні характеристики).

   Із списку виберіть ознаки характерні для поняття "гімн".

  Вокальний, грайливий, швидкий, інструментальний піднесений, величний, трагічний , помірний, урочистий, гучний, тихий.



     Порівняйте композиції із зображенням Козака Мамая , виконані майстрами петриківського та самчиківського розписів.

    Як вам відомо , одним з історичних джерел, з яких ми можемо дізнатися про характер нашого народу , його цінності, здобутки і прагнення , є музичний фольклор. 
    Такими є історичні пісні - твори про важливі події та відважних воїнів, оборонців Вітчизни. Багато з них через століття залишаються популярними й у наш час - в оригінальному виконанні або стали органічною частиною не менш популярних творів українських композиторів.

  


    Послухайте музику.










   Які" перетворення " відбулися з народною піснею? Де вам доводилося чути ці твори в сьогоденні? Які образи і якими музичними засобами (темп, ритм, мелодія) втілено в музичних творах? Визначте ознаки маршу.

   Послухайте пісню.

 




      Давайте підсумуємо.

        Що таке гімн? Які його музичні ознаки?
        Чи можливо вважати історичні пісні та твори про нашу державу втіленням вільнолюбного сильного характеру нашого народу? Поясніть.
        Які почуття вони викликають?

        Які історичні пісні ви знаєте? Поцікавтеся , які історичні пісні знають ваші близькі .


      Завдання для 7-а класу на 18.09.2025р.
      Завдання для 7-бкласу на 18.09.2025р.
      Посилання для онлайн зустрічі:  https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht



     Тема уроку:"Мистецтво - яскравий 

                        образ України".

     Діти, всі ви знаєте , що таке веселка . А чи знаєте ви , що вона означає ?

     Веселка - символ миру та злагоди. У давніх літописах її називали "райською дугою". Тлумачили червоний колір, як Божий гнів, оранжевий - радість, жовтий - щедрість, зелений - надія, блакитний - щастя , синій - заспокоєння природи, а фіолетовий - велич.

    Давайте поміркуємо , пригадаємо 

        1) Що вирізняє декоративно - ужиткове мистецтво з-поміж інших видів мистецтва? Яка його мова?

       2) Як перекладається слово декор?

       3) Що ви пам'ятаєте про стилізацію?

      4) Що таке орнамент? Де його можна зустріти?

      5) Чим особливе декоративно-ужиткове мистецтво Украї - 

          ни ?

     Майже в кожної людини з перших років життя відбуваються приємні зустрічі з мистецтвом. У пам'яті викарбовуються знайомі краєвиди , обличчя близьких , образи предметів з рідної оселі.

     У кожному домі - своя краса, у кожної особистості - свої улюблені речі. Багато з них за своїми формами, оздобленням - сучасне втілення здобутків народного мистецтва , яке є справжнім символом і образом кожної нації.

   Подивіться ці світлини.

   


     
     Назвіть , які зображення на світлинах є творами декоративно-ужиткового мистецтва, а які - звичайними повсякденними речами. 

   


       Схарактеризуйте кімнату. Що "розповідають" речі про своїх господарів?

       Подивіться це відео.



       Пригадайте . які є види декоративно-ужиткового мистецтва?

     Народне декоративно-ужиткове мистецтво хвилює нас сьогодні подихом глибокої давнини, вивіреною віками гармонією між красивим і корисним. З плином часу воно продовжує дарувати нові форми образотворчого декору, у яких яскраво відображається коріння українців. 

     Подивіться давні знаки-символи сили природи наших пращурів.

     

     Сварга.





     Громовик.


     Алатирі. Та інші - нині ми бачимо на багатьох сучасних виробах.

     Які почуття у вас викликають сучасні речі з давніми символами? Які з них ви оберете для себе?

     Тризуб - один із найдавніших українських оберегів. Вірогідно , нагадує спрощено дерево з трьома гілками догори. Основна ідея тризуба - це число три, поєднання трьох основ буття , тривимірність життєвого простору , світ явний, що впорядковується законом, і світ шановних пращурів. 


   Читайте підручник стор.14-15. Намалюйте герб України користуючись відео у блозі. Сфотографуйте та відправте в групу "Мистецтво". Не забудьте вказати своє прізвище, щоб я могла поставити оцінки.  

 


        Завдання для 7-а класу на 23.09.2025р.

        Завдання для 7-б класу на 24.09.2025р.

       Тема уроку:"Мистецтво - яскравий 

                        образ України".

     Почитайте вірш Надії Красоткіної.

     Народна пісня, дума чи романс

     У душу ллється і заполоняє.

     Та заворожує, чаклує нас,

     І в саме серце раптом проникає.


     А хвиля музики несе у даль.

     В ній розчинитись хочеться й летіти.

     У музиці життя, любов. печаль,

     Й душа стає. немов тендітні квіти.


     Народна пісня...Не страшний їй час!

     У ній звучання рідні й позитивні...

     Вона живе у кожному із нас, 

     Мабудь - таки, на генетичнім рівні.

     Народна пісня - справжній національний символ і гордість нації! В ЮНЕСКО зібрана фонотека народних пісень країн усього світу. Фонд України налічує 15,5 тисячі пісень. Але їх набагато більше. Етнографи нарахували близько 200 тисяч українських народних пісень.

     Найкращі фольклорні твори лунають через віки, залишаю -чись повсякчас актуальними і сучасними. У них - наші звичаї і традиції, щирість, людяність, гостинність.

     Послухайте українську народну пісню "Зеленеє жито зелене".


        Ptakha Son ("Ой ходить сон"). 

  Посилання тут

Kalush Orchestra "Стефанія".


     Чи популярна пісня "Зеленеє жито " нині? Поміркуйте чому.

     Пригадайте музичні ознаки колискових пісень. Яких нових якостей набула колискова пісня у виконанні гурту Ptakha?

     Чому на вашу думку, в композиції "Стефанія" використано інтонації колискової? Поміркуйте , в чому цінність колискових пісень.

     Здавна в нашому народі шанували свій родовід - поважали людей старшого покоління , батька й матір. У спільній родинній праці чи святкуванні звучало багато пісень , з яких через багато поколінь ми дізнаємось про духовні й родинні цінності наших предків.

     Розгляньте ілюстрації картин на сторінці 16 підручника. Чим займаються персонажі картин? Про які традиції нашого народу ми можемо дізнатися? Якими спільними справами люблять займатися у твоїй родині?

     Українські народні пісні можливо  об'єднати в жанрові групи відповідно до їхнього змісту або місця чи часу їх виконання. 

     Історичні, побутові, обрядові, ліричні.

    Опишіть приклади, які оспівуються в кожній групі пісень. Наведіть приклади.

     Послухайте музику.

     Шаною до батьків, родини наповнено багато творів професійних митців. 

     Наприклад,


 "Пісня про рушник (рідна мати моя)" композитора Платона Майбороди і поета Андрія Малишка впродовж багатьох десятиліть зворушує своєю проникливістю.

     Квітка Цісик "Рідна мати моя". Квітка Цісик - американка українського походження  яка палко любила і активно популяризувала українські пісні у світі.


     Прочитайте вірш Наталії Погрібняк. 

     Де сонце засинає вечорами

     Під тихі колискові давніх літ, 

     У спогадах живе разом з піснями

     Родинного тепла безмежний світ.


     Примножить щастя й радість із роками

     Тепло родинне, вишите добром,

     Якщо плекають діти із батьками

     У люблячих серцях його разом.

     Уявіть , що на цей текст написано пісні: лірично - наспівну,  урочисто - піднесену, реп. На наступному уроці дасте відповідь 

чи зміниться сприйняття художнього образу вірша.

    

     Давайте разом заспіваємо пісню.

    


        Подумайте і дайте відповідь (усно) про які цінності українського народу ми можемо дізнатися з народних та сучасних пісень?

     

     Роздивіться картину Оксани Оснач "Одвічна гармонія".
     Чому картина має таку назву?

      Подумайте та давайте на уроці поговоримо на тему "Чи легко спілкуватися з батьками , чи завжди вони розуміють нас?" Як подолати ймовірних непорозумінь. Як у цьому може допомогти мистецтво?

     

  

   Посилання на онлайн зустріч:https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht 

   Завдання для 7-а клау на 25.09.2025р.

   Завдання для 7-б класу на 25.09.2025р.         

  Тема уроку: "Мистецтво - яскравий образ  

                            України".

                              Вишиванка.

     Вишиванка - символ Батьківщини,

     Дзеркало народної душі,

     В колисанці купані хвилини,

     Світло і тривоги у вірші.

     Вишиванка - дитинча кирпате,

     Що квітки звиває в перепліт, 

     Материнські ласки, усміх тата, 

     Прадідів пророчий заповіт.

                                      Вишиванка - писанка чудова,

                                      Звізда ясна, співи та вертеп.

                                      Вишита сльозою рідна мова, 

                                      Думами дорога через степ.

                                      Вишиванка - біль на п'єдесталі,

                                      Слав, воля, єдність , віра - ми.

                                      Журавлем курличе, кличе далі,

                                      Стелить вирій взорами-крильми.

                                                                   Юрій Лазірко.   

      Дайте відповідь на питання:

     У яких видів декоративно - ужиткового мистецтва ви найбільше зустрічали народні знаки та символи України? З яких матеріалів вони зроблені?

     Пригадайте, що таке орнамент? Чи бачили ви орнаменти із народними знаками і символами?

     Українським етнічним брендом є вишивка - "код нації".

     Це і оздоблення одягу, і весільні рушники, і речі, покликані прикрасити оселю: скатертини, фіранки, покривала, серветки тощо.

     

     З давнини наші предки прикрашали одяг із льону, шкіри тварин вишитими геометричними орнаментами.

     Про це свідчать археологічні знахідки фігурок людей з елементами вишивки. Наприклад, срібні з позолотою бляшки чоловічків з Мартинівського скарбу (с. Мартинівка Черкаської обл.) датовані VI століттям.

     Пригадаємо:


          Висловіть припущення , чому орнаменти в різних куточках України різняться за кольорами , зображеннями, техніками виконання.

     Подивіться відео :

  

     Цікаво, що вишивка представлена на українських паперових грошах: Іван Франко у вишитій сорочці. Письменник першим серед інтелігенції пропагував вишитий одяг у поєднанні з класичними піджаками, камізельками. тренчами.


     Дайте відповідь на питання :

     Що вам стало відомо про українську вишивку?

     За що її поціновують у світі?

     Які бувають орнаменти за мотивами і композицією?

     Яке ставлення сучасної молоді до вишиванок ви спосте-

     рігаєте нині?

     Яку ви уявляєте українську вишивку в майбутньому?

      Читайте підручник стор. 18-19. Розгляньте ілюстрації робіт Ольги Капко на сторінці 19 підручника. 

     Якщо у вас дома, або у бабусі є цікаві вишивки сфотографуйте та вишліть у групу Мистецтво".

     


       Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

          Завдання для 7 - а класу на 30.09. 2025р.

      Завдання для 7 - б класу на 01.10.2025р.

      Тема уроку:"Мистецтво - яскравий образ 

                            України".

     Витоки нашого мистецтва сягають найдавніших часів. Буйноцвітна природа, чисті ріки, родючі землі - середовище, у якому формувалося і зростало українське народне мистецтво. Працьовиті , щирі й самодостатні люди співали під час праці й на свята.

     Здавна і понині календарно-обрядові пісні у тренді : музиканти відтворюють автентичне виконання старовинних пісень та обрядів або створюють обробки - інтерпретації старовинних мелодій (академічні або естрадні), наповнені неповторним народним колоритом.

     Послухайте музику.

     


      С. Людкевич . Хор ім. Г. Верьовки. Янчику - Подолянчику. (Гагілка).

  

     Ірина Алексійчук, обробка народної пісні "Янчику -Подолянчику".

     На стор.    підручника розгляньте картини та подумайте про те , що відбувається на картинах, які пісні співають персонажі про які традиції  та обряди українців ми можемо дізнатися? Які обряди збереглися сьогодні?

     Ритм - це упорядковане чергування звуків (музика).

                 Узгодженність певних елементів - мовних, зобра-

                 жальних тощо (література).

                Чергування однорідних елементів зображення (жи-

                 вопис).

     Хорові (ансамблеві) обробки українських народних пісень спираються на традиційну пісенну культуру (колективний гуртовий спів) з використанням засобів академічного хорового (ансамблевого ) співу. Завдяки багатоголоссю увиразнюється музичний образ, наповнюється різними звуковими "барвами". 

     Мабуть , однією з найвідоміших у світі українських пісень є хорова обробка української народної пісні "Щедрик" Миколи Леонтовича. Твір настільки популярний , що під час різдвяних і новорічних свят і в Америці , і в Європі лунає "Carol of the Bells" (Гімн дзвіночків) , покладений на мелодію українського "Щедрика"




        Послухайте пісню.

     Муз. Ольги Янушкевич вірші Наталії Погрібняк

     "Україні".

     Питання : 1) Що оспівують календарно - обрядові пісні? 

                           Які з них ви знаєте? 

                           Які з них ви знаєте в сучасній обробці?

                           Поміркуйте , чому важливо зберігати 

                           традиції свого народу?

                           Чи можна стверджувати , що завдяки 

                            створенню естрадних інтерпретацій та 

                            хорових обробок народні пісні здобувають

                           нове життя?

     Які музичні твори із прослуханих на уроці вам хотілося б послухати на дозвіллі? Чому?

     Поцікавтеся в мережі "Інтернет", у яких кінотворах використано мелодію "Щедрика".




      Завдання для 7 - а класу на 02.10.2025р.

      Завдання для 7 - б класу на 02.10.2025р.

     Посилання на онлайн зустріч:  https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

      Тема уроку:"Мистецтво - яскравий образ 

                         України".

     


     Зверніть увагу на особливості орнаментів писанок.
       Дайте відповіді на такі питання:
        1) Це твір живопису?
        2) Це скульптура?
        3) Це український твір-мініатюра?
        4) В Україні є музей таких творів?
        5) Його створювали барвниками?
        6) Використали кілька кольорів?
        7) Його засіб виразності колір?
        8) Він містить знаки-символи?
      З глибини віків зберігається в нашого народу традиція створювати писанки. Їх вважають символом - оберегом і часто справедливо називають твором - мініатюрою, коли це унікальний шедевр писанкарства.   
     Кожна писанка - це ніби маленький світ , який чарує своєю вишуканістю, мініатюрністю, гармонією колориту. Тут і небо із зорями, і вода з рибами, і дерево життя з оленями і птахами, і засіяне поле тощо - усе це вимальоване в певному порядку для того , аби підтримати лад та рівновагу в нашому світі. 
    Оригінальний орнамент писанок чітко й злагоджено підпорядковується сферичній формі яйця. Він несе прадавні символи світорозуміння і природи, єднає з традицією минулого. Розгляньте художні образи твору Михайла Чорного "Писанки".

     Визначте його жанр та засоби художньої виразовості. 
     За народними повір'ями писанки були джерелом родючості землі, всіляких щедрот, багатства, запобігали різним напастям, захищали від стихійного лиха. Ними прикрашали хату, їх дарували рідним та друзям.



     Схарактеризуйте художні образи твору Олега Шупляка "Писанковий край".
     Послухайте пісню:


     Малюнки на писанці є складним набором символів . завдяки чому вона перетворюється на оберіг. Символіка прадавніх писанок надзвичайно багата й різноманітна. Серед найяскравіших та найбільш розповсюджених знаків символів є зображення Сонця, Дерева Життя та Жінки - Берегині.

      У нашому житті , коли ми щось робимо існує таке поняття :
  "  гармонія ". Гармонія - це таке поняття , що означає поєднання та злагодженість, взаємну відповідність якостей.
     У мистецтві - співзвуччя, елемент музичної мови;
                             поєднання художніх засобів у мистецтві;
                             єдність частин цілого в художньому творі.
    Що вам стало відомо про українську писанку та писанкар -
    ство?
    Які давні традиції писанкарства , на вашу думку, плекати -
    муть у майбутньому?
    Подумайте над цими питаннями.
    Я запрошую вас на віртуальну подорож до Музею писанки в Коломиї " гуцульські історії: єдиний у світі музей писанкового розпису".

   

        Сподіваюсь, що урок вам сподобався та ви узнали щось нове. 



               
   Завдання для 7 - а класу на 07.10.2025р.
   Завдання для 7 - б класу на 08. 10. 2025р.                           

 Тема уроку:"Мистецтво - яскравий 

                         образ України".

     

      З давнини на теренах України звучали запальні танцювальні мелодії троїстих музик та щемкі мелодії на кобзах (бандурах) чи колісних лірах, сопілкові награвання та перегукування трембіт. І нині композитори своєю музикою нагадують нам про важливість збереження нашого національного мистецтва - унікального і цікавого в усі часи.

    Послухайте : Іван Небесний Мирослав Скорик. "Різдвяні симфонії" (фрагмент).

     

     Ігор Шамо "Веснянка" з "Української сюїти".

    

     Роман Гриньків "Веснянки".


     Схарактеризуйте склад виконавців , темброве звучання кожного твору . Як ви вважаєте , звучали інструментальні обробки народних мелодій чи оригінальні авторські твори? Поясніть свою думку. Які відомі вам інтонації або мелодія звучать в одному з творів?

    Давайте поговоримо про склад виконавців.

    Якщо один виконавець - соло.

    Ансамбль - дует , тріо , квартет тощо. 

    Оркестр , хор.

    Неможливо уявити сучасне суспільство без музичних інструментів. Історія багатьох з них сягає далекого минулого.

     Перші інструменти були простими й виготовлялися з підручних матеріалів.

     

     Завдання для 7 - а класу на 09.10.2025р.

     Завдання для 7 - б класу на 09.10.2025р.

     Тема уроку:"Мистецтво - яскравий образ України".

      Чи відомо вам , що найкращі ліки , яких ніколи не можна придбати в жодній аптеці світу - це сміх?

     Існує ціла наука - сміхотерапія, яка стверджує : сміятися треба не тільки тому , що добре і весело , а й  для того, щоб стало добре і весело! І що більше сміється людина , то вона здоровіша та щасливіша. 
    Гумор є однією з яскравих рис українського народу. Веселий , кмітливий народ створив тисячі казок, анекдотів, усмішок, влучних примовок, жартівливих пісень.
    Жартівливі пісні - монологи/- діалоги/ - розповіді мають гумористичний чи сатиричний зміст. Часто в мелодії використовуються скоромовки, речитативи, вигуки "ох!", "гей!", "у-ха-ха!" тощо. Нині митці широко використовують жартівливі пісні у своїй концертній діяльності.
    Послухайте музику:
    Микола Лисенко "Скерцо".

    Українська  народна пісня "Чи я не хазяйка".
    

     Богдана Фільц "Скерцо" з української тематики.
     Визначте характерні музичні ознаки жартівливих пісень.
     Пригадайте , якому інструментальному жанру притаманні жвавий темп, грайливий характер.
     Коломийки - пісні родом з карпатського краю (назва походить від міста Коломия, що на Івано-Франківщині).
     Часто ці пісні грайливо - жартівливого змісту. Їх виконують переважно з інструментальним супроводом , спів нерідко поєднується з танцем. Особливості : чіткий і гострий , швидкий темп, своєрідна метроритмічна формула, яка весь час повторюється.
     Послухайте :
     
      Український танець "Коломийка".


     Гурт "Даха Браха" Карпатський реп.
     Пісня "Червона рута" - одна з найвідоміших сучасних українських пісень у світі , музична візитівка нашої країни.
    Давайте заспіваємо.






       


 

           



     


     

     

     

          

         






     

        




Комментариев нет:

Отправить комментарий