9 клас МИСТЕЦТВО

  Завдання для 9 класу на 25.11.2025р.

  Поилання на онлайн зустріч:  https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

    Тема уроку:"Модернізм: у пошуках 

                   гармонії та краси".

     Митці - модерністи прагнули докорінно переосмислити естетичні ідеали та погляди на закони творчості. Одні тяжіли до зображення негативних моментів життя , інші творили світлі життєві образи, оспівуючи красу природи , жіночу вроду, кохання тощо.

     Своєрідною візитівкою українського художника Андрія Коцки є низка жіночих портретів гуцулок та верховинок.

Його відрізняє оригінальний і впізнаваний стиль письма , яскравий і неповторний колорит.



     У портретах італійського художника Амадео Модільяні звучить тема людської краси , натхненності й ніжності.




      Жіночі образи Тетяни Яблонської та Зінаїди Серебрякової різні , але однаково наповнюють душі глядачів спокоєм, натхненням радістю та чистотою.










     Микола Реріх то він гримить трубним гласом пурпурних, червоних, помаранчевих тонів, то стелиться органними оксамитовими звуками синього, фіолетового , блакитного, то завмирає в нічному мовчанні чорного.

 


Продовжимо на наступному уроці.
Читати підручник  56-59.                                                                                                                      
Підручник тут
 








  Завдання для 9 класу на 18.11.2025р.

  Тема уроку:"Модернізм: долаючи 

                        стереотипи".

                        (продовження).                      

     Якщо ви коли-небудь бачили картину, що нагадує академічне полотно, але водночас незрозуміло , який сенс у ньому закладено, то ви зіткнулись із твором напряму сюрреалізм. Митці - сюрреалісти поставили перед собою мету - спонукати глядача до роздумів.

     Джерелом образів для сюрреалістів стала сфера підсвідомості, що виявлялась у мріях, сновидіннях,  галюцинаціях, раптових прозріннях.

     Представником сюрреалізму був іспанський художник Сальвадор Далі. Кожна його картина була своєрідним ребусом.





         Початок XX століття...Напередодні Першої світової війни і в повоєнні роки світ охопили передчуття невідомості й невизначеності. У Німеччині та Австрії виникла нова художня течія - експресіонізм. 
     У центрі уваги експресіоністів - тяжкі стани людської душі, породжені жахом і відчаєм, показ негативних боків дійсності, співпереживання щодо "принижених та ображених".
     Предметом зображення в експресіоністичному живописі стають людські почуття в момент найвищої напруги, особливо ті, що пов'язані з болем та стражданням.
     Норвезький художник Едвард Мунк живописними засобами передає образ світу.





          Як і в живописі, у музиці того часу посилювалася експресія, що збільшувала напругу і драматизм художніх образів, їх емоційний вплив на слухача.
     Композитор Арнольд Шенберг, музика якого сповнена дисонансів і трагічних інтонацій. 
     Експресіоністи перебували в постійних пошуках у сфері музичної мови і засобів виразності. Вони відмовляються від використання мажору і мінору - народжується атональна музика, з'являється новий музичний метод - додекафонія.
     
 


     Послухайте: "Місячний П'єро" "Серенада".
     На початку XX століття у французькому живописі виблиснув різнобарв'ям і насиченістю кольорів художній напрям фовізм. Яскравими представниками цього напряму є Анрі Матісс та Андре Дерен.





     Читати підручник стор. 51-55.
     
                         Підручник тут
         Виконати тестову роботу.
         тест тут

     
                          

   



  Завдання для 9 класу на 11.11.2025р.

  Посилання на онлайн зустріч:https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht


  Тема уроку:"Модернізм: долаючи 

                                стереотипи".

                               (продовження).

     У цей час відбуваються активні пошуки і в музичному мистецтві. Композитори шукають нові музичні образи та засоби їх утілення. Наприклад , Артюр Онеггер вирішив втілити у звуках яскраво урбаністичний образ - потужний паровоз. 

     Архітектура перших десятиліть XX століття теж зазнала оновлення . Будівлі строгих , простих обрисів , поштукатурені у світлі кольори , прикрашають фризами , смугами, художніми вставками , виконаними із цементу.

     У Європі з розвитком післявоєнного будівництва стає популярним художній напрям ар - деко, що виявляється в архітектурі комерційних споруд, місць відпочинку та розваг, кінотеатрів . виставкових павільйонів , промислових ярмарків та універмагів. Його відмінні риси - сувора закономірність , сміливі геометричні форми , етнічні геометричні візерунки , багатство кольорів, щедрі орнаменти. розкіш, використання дорогих сучасних матеріалів(слонової кістки, крокодилячої шкіри, алюмінію, срібла. рідкісних порід дерева тощо).

     У США напрям ар-деко представлений у величних хмарочосах, зокрема у Крейслер Білдінгу , який спроектував Вільям ван Ален.



     Виник новий художній напрям - конструктивізм.

     Яскравим представником конструктивізму став французький архітектор Ле Корбюзьє.



   
     Читайте підручник стор.46-48.
                            Підручник тут
Шановні учні виконайте тест. 
                            тест тут  

                                                                               













           




 Завдання для 9 класу на 28.10.2025р.

     Тема уроку:" Модернізм - у пошуках 

                      нового: зламані стереотипи".

     Здатність людини творити художні образи, виразилася в повному протиріч мистецтві XX століття.

     Тогочасне мистецтво, на перший погляд, суттєво відрізняється від мистецтва попередніх періодів - начебто між ними лежить прірва. Воно здається занадто складним для розуміння, неймовірно напруженим за емоційним тонусом, а насправді ж, як, і в усі часи , відображає в художніх образах дух своєї епохи. 



     XX століття позначилося двома світовими війнами , спалахами геноциду й виникненням тоталітарних режимів і водночас - стрімким розвитком науки , який , у свою чергу , змінив уявлення про простір і час. 

     Усе це , звичайно ж, не могло не вплинути на культуру й мистецтво, у яких з'явилася велика кількість нових шкіл і напрямків. 

     Мистецтво понад половини XX століття об'єднано загальною назвою - модернізм, тобто щось нове, що разюче відрізняється від усього традиційного і звичного.     

     Активний пошук новітніх мовних засобів і технічних прийомів був зумовлений бажанням митців віднайти нові можливості для втілення внутрішнього світу сучасника , який або активно висловлює протест проти дійсності. 

     Художні напрями течій , представники яких виступали за радикальне оновлення мови мистецтва , відмовившись від канонів попередніх епох, отримав назву авангардизм.

     Це мистецтво часто називають елітарним, незрозумілим. Інколи ми дивуємося - ну що ж зображено на картині , до чого тут ці лінії та плями, де закони перспективи? А де в цій музиці мелодія , де зрозумілі кожному емоційні образи? Чому слів вокального твору подекуди зовсім неможливо розібрати , а якщо й можна - їх зміст несила усвідомити? 

     З-поміж великої кількості художніх течій авангардизму яскраво виділяються абстракціонізм, кубізм, сюрреалізм. футуризм, експресіонізм та інші.

     Уже з 20-х років XX століття у живописі з'явилися твори - абстракції, автори яких відмовилися від реальних образів. Абстрактний живопис відтворював світ як накопичення кольорових плям і нечітких контурів. Але навіть цей , на перший погляд , хаос на полотні під дією таланту митця перетворювався на гармонію.

     Абстракціоніст Василь Кандинський головним у мистецтві вважав його духовний зміст, а основним засобом вираження цього змісту зробив комбінацію безпредметних форм.

     Голландець Піт Мондріан передавав враження від навколишнього світу і його осмислення засобами чіткої геометричної структури, що утворюється за допомогою ліній , які перетинаються під прямим кутом. Квадратні та прямокутні площини він тонував лише трьома основними кольорами : червоним. жовтим, синім - або хроматичними - білим і чорним. Це - неопластизм. 

     Останній ступінь розриву з дійсністю - поява суперматизму , що став одним з різновидів геометричної абстракції. Суперматичні композиції складаються з різнокольорових площин , що мають форму квадрата , прямокутника, кола, хреста. Цей напрям започаткував Казимир Малевич.

     Художники Пабло Пікассо і Жорж Брак запропонували новий принцип сприйняття і відображення навколишнього світу. Вони почали конструювати моделі об'ємного зображення на площині за допомогою простих геометричних фігур : конуса, циліндра, куба. Саме це стало приводом для виникнення назви цілого художнього напряму - кубізм.



     
Кубізм захопив на той час багатьох скульпторів. Найбільш відомим його представником є українець Олександр Архипенко. Його скульптура будується на різкій деформації і геометричній стилізації пластичної форми, зберігаючи лише віддалений зв'язок із реальністю.


     У стилі кубізму споруджено пам'ятник Тарасові Шевченку в Полтаві.( за проєктом українського скульптора Івана Кавалерідзе).

     Інший художній напрям - футуризм оспівував прийдешню індустріальну епоху, прославляючи швидкість машин і ритмів життя загалом. Одним із засновників та ідеологів напряму був український художник Давид Бурлюк.



       
     Продовжимо тему на наступному уроці. 

     Читайте підручник стор. 42-46.

     Підручник тут

     

     

  Завдання для 9 класу на 21.10.2025р.

     Посилання на онлайн зустріч:  https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

  Тема уроку:"Модерн: декоративна вишуканість образів". (продовження).

  Стиль модерн яскраво виявився й у графічному мистецтві. Зйявилися нові технічні можливості літографії , що дозволило використовувати виразні засоби модерну. 



   Один із представників модерну в графіці чех Альфонс Муха створив низку театральних афіш і сценічних прикрас для актриси Сари Бернар. Розроблена композиційна хема - зображення жінки з розпущеним волоссям у довгому одязі на декоративному тлі з квітковими мотивами.

  

    Бельгійський архітектор Анрі ван де Вельде пробував себе в рекламній графіці.  Він придумав плакат, який рекламує харчовий продукт Тропон.



    У деяких європейських столицях митці почали створювати асоціаці\ , що отримали назву "сецесії". Метою цього об'єднання було поєднання живопису, скульптури, архітектури, декоративногмистецтва, а також зробити твори сучасного мистецтва відомими далеко за межами країни. У Відні це був Йозеф, Ольбріх. У Відні на павільоні сецесії над входом було розміщено гасло:"Кожному часу своє мистецтво, кожному мистецтву - свою свободу".

  Англійський графік Обрі Бердслі розробив свій власний стиль , що базується на штучності зображення людських фігур, доповнених декоративними елементами. Художник працюва виключно в чорно-білй гамі. 
  Наприкінці XIX століття мода перестала бути привілеєм вищих класів. Завдяки модним журналам широка публіка мала змогу ознайомитися з найостаннішими її тенденціями . 
  Невпинні пошуки гармонії з приодою спонукали художників звертатися до казкових просторів далеких країн. 
  Читайте підручник стор 30 - 40, дивіться відео та ілюстраціі, виконайте тестову роботу.

  тест тут





    Завдання для 9 класу на 14.10.2025р.  

     Тема уроку:"Модерн: декоративна вишуканість образів". (продовження).

 Живопису модерну властиві поєднання "килимового" орнаментального тла. 

 Нерідко художники використовували у своїх творах рослинні мотиви. Стебла, листя і квіти ніби зів'ялих екзотичних рослин спліталися в химерний візерунок, у якому іноді з'являлися фігури жінок або фантастичних істот. 

  Модерн це алегоричні сюжети (війна, смерть, гріх, любов), мотиви, що виражають прояви пристрасті.(трепет, гра, вихровий рух). 

  Витончений і загадковий портретист, чутливий до краси природи пезажист... Так характеризували сучасники австрійського митця Густава Клімта.


На початку XX століття художник , як і всі навколо, переживав потрясіггя воєнних років. Його полотнам у цей період притаманні не тонкий ліризм, а особлива напруженість і трагізм.  Підтвердженням цього є, зокрема, картина "Життя і Смерть", на якій художник створив алегоричні образи Життя і Смерті, підкресливши їх вічне протистояння.

  Будучи пов'язаними із сецесією Австрії, Німеччини, Польщі, українські митці долучили до європейської спадщини власні мистецькі твори.

  Український художник Абрам Маневич писав краєвиди рідного Києва. Його полотно "Зимовий пейзаж" заворожує .

    

  Продовжимо на наступному уроці. 

Читайте підручник, дивіться відео. Виконайте тестову роботу.

тест тут



   Доброго дня , мої шановні, мої любі учні. Ми сіли з вами за  парти цього року у дуже складний час. Ви повинні розуміти , що зараз кожен  робить свою справу: ЗСУ боронить нас і не дає знищити нашу Державу, ваші батьки складають для вас умови , які допомагають  вам не відчути  складностей сьогодення. Ваш фронт - це ваше навчання. Не підведіть їх. Пам'ятайте. що ви живете в найкращій країні, що ви - українці, що ваші знання допоможуть нашій країні після Перемоги відбудуватися та стати іще красивішою та сильнішою ніж до війни.     

Починаємо.

       Стилі та напрями мистецтва.

                   Тема уроку:" Стилі, стилі, стилі".

         

     Протягом всього існування людства його супроводжувало мистецтво. За цей час воно активно розвивалося , набуваючи нових форм і втілюючи нові стилі.

     У мистецтві поняттям стиль визначають вагомі етапи та напрями  його розвитку. Художній стиль характеризує втілене мовою мистецтва відображення історичного життя суспільства, естетичних поглядів різних суспільних груп певної епохи або творчого напряму.

     Кожна епоха створювала свій неповторний стиль у мистецтві, що через поєднання різних виразових художніх засобів і прийомів відбивав та узагальнював типові для цієї епохи теми , ідеї, світогляд людей.

      Поняття "стиль" часто використовується в нашому повсякденному житті, як-от: стиль роботи, стиль одягу, стиль гри тощо. Про стиль говорять у літературознавстві, лінгвістиці, мистецтвознавстві, естетиці, культурології. Стиль відображає також  характерні ознаки національної або етнічної своєрідності, наприклад: східний, слов'янський , скандинавський, іспанський, африканський, стилі тощо. Ідеться про національний стиль.

     У європейському мистецтві народжувалися , формувалися , розвивалися , а потім змінювали один одного різні мистецькі стилі. В історії культури ці стилі здобули назву " великі європейські стилі". Саме з ними ви ознайомлювалися в минулому навчальному році: античним. візантійським. романським, готичним, Ренесансом, бароко, рококо, класицизмом, романтизмом, реалізмом.

     Прочитайте в підручнику 5-6 стор. продовжимо на наступному уроці. 

Тест тут


         Завдання для 9 класу на 09.09.2025р.

      Посилання на онлайн зустріч :  https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht


      Тема уроку:"Стилі, стилі, стилі".( про -

                             довження).

     Давайте пригадаємо стилі , про які ми говорили у 8 класі.

    Античний стиль пов'язаний з давньогрецькою та давньоримською культурою, античними філософією та міфологією. Неперевершені пам'ятники архітектури  та скульптури досі викликають у нас захоплення свою неповторною красою і довершеністю. Склалися три класичних ордери, які використовуються в сучасній архітектурі:  доричний, іонічний і коринфський. Запам'ятайте особливу рису античного стилю - гармонія. Філософія античного стилю - людяність.

     Найхарактерніші ознаки візантійського стилю - витонченість, розкіш і вигадливість - яскраво втілилися в культових християнських спорудах, де зовнішня простота поєднувалася з пишнотою декору інтер'єру. Для його оздоблення використовували глазуровану плитку, слонову кістку, золото, срібло, мармур, напівкоштовні камені. Візантійському мистецтву ми завдячуємо створенням ікони(візантійський іконографічний канон), хрестово - купольних храмів. іконостаса тощо

     У романському стилі основна роль належала архітектурі. Пригадайте: лицарський замок, монастирський ансамбль, храм. Споруди були строгі, позбавлені будь - яких надмірностей у декорі.



     На зміну романському стилю прийшов готичний , споруди якого відрізнялися своїми витягнутими формами - вони ніби линули вгору. З'явилися вітражі. 

     Новий стиль - Ренесанс - збагатив мистецтво духом свободи й вірою в людські можливості. Саме в цей час склалося уявлення про гармонію , що панує в природі, і про людину як вінець її творіння. Головними ознаками цього світоглядного перевороту  епохи є гуманізм(віра в людину) і секуляризацію (звільнення від релігійного впливу)- перехід до світського стану суспільства. 

     Саме в епоху Відродження створено математично строге вчення про способи передачі простору, що отримало назву система перспектив.

     Стиль мистецтва епохи Відродження змінив емоційний , динамічний стиль бароко ,що знайшов своє відображення в архітектурі , живописі, музиці й літературі.


     Основними рисами бароко є прагнення до величі й пишності, контрастності, просторового розмаху, розкошу , динамічності образів , симетрії і змішування масштабів, поєднання реальності та ілюзії. З'явилася опера. У музиці бароко вершини свого розвитку досягла поліфонія, а " королем інструментів" став орган.

     Рококо - вишуканий і витончений стиль XVIII століття, що став ніби продовженням бароко, його видозміною. Ознакою рококо є вишуканість форм, що досягалася за рахунок невеликих розмірів кімнат із заокругленими кутами , або ж овальних у плані, особливого декорування інтер'єрів - вишуканих, витончених, комфортних, з великим декоративним навантаженням ( позолочені орнаменти у вигляді переплетень,завитків, опуклих щитів тощо, різблені панелі, дзеркала, статуетки, вишукані меблі).


     Прочитайте довідку на стор.11 підручника.

     Стиль класицизму ( від лат. - зразковий) утверджував думку про розумність і гармонійність буття, про єдність та порядок в світі.

     На зміну впорядкованому класицизму приходить новий стиль - романтизм з його гуманістичними ідеалами й особливою увагою до думок , почуттів та емоційних станів людини.  романтики зосередилися на людських переживаннях.



     З'явилися програмні твори в музиці. З'явилося поняття - стиль митця.

     Прагнення митців зображати дійсність у формах самої дійсності приводить до появи в мистецтві стилю реалізм. Яскраво він виявився в образотворчому мистецтві, особливо в живописі , де художники прагнули достовірності у відтворенні подій , явищ і предметів.

     Читайте підручник стор.6-15. Розгляньте ілюстрації та дайте відповіді на питання.

   Підручник тут


             

     

                Завдання для 9 класу на 16.09.2025р.

            Тема уроку:" Імпресіонізм.

                            Постімпресіонізм.

                            Краса миті, що вислизає..."

     Навесні 1874 року в Парижі на бульварі Капуцинок у майстерні фотографа Надара відкрилася виставка картин групи митців , серед яких були Клод Моне, Едгар Дега, Альфред Сіслей, П'єр Огюст Ренуар, Каміль Піссарро, Берта Морізо. Це були досвідчені художники з чіткою мистецькою програмою, які мали за плечима понад 15 років наполегливої праці в пошуках нових шляхів зображення навколишнього світу. Їхні картини були незвичайні й незрозумілі публіці. Про них говорили , що "художники їх не писали, а просто вистрілили по полотну з пістолета, зарядженого тюбиками з фарбою, після чого тільки поставили підпис на своїх шедеврах".

     Але незрозумілими для публіки ці твори були саме тому , що для їх сприйняття була потрібна інша точка зору - виявляється , розглядати їх краще здалеку.

     Розгляньте ілюстрацію картини  Клода Моне " Враження. Схід сонця" на стор. 16 підручника.


     Цей стиль у мистецтві отримав назву імпресіонізм. Цікаво, що з'явилася вона випадково. Репортер гумористичного видання " Шаріварі " Луї Леруа, побачивши картину Клода Моне "Враження . Схід сонця", надрукував статтю під назвою "Виставка імпресіоністів"(від франц.- враження). Глузлива назва набула популярності, а пізніше стала історичною.

     Стиль письма художників - імпресіоністів відрізнявся від академічного живопису як у технічному, так і в ідейному плані. Митці пропонували побачити чарівність та поезію природи , прагнули передати на полотні красу миті, що вислизає.

Роздивіться ілюстрацію картини Огюста Ренуара" Портрет актриси Жанни Самарі" на стор. 17 підручника.

     Імпресіоністи писали картини на відкритому повітрі - на пленері. Художники не створювали попереднього малюнка, а писали відразу мазками на полотні. Імпресіоністи відмовилися від контуру, замінивши його дрібними роздільними й контрастними мазками. Тому обриси предметів на картинах нечіткі, ніби розмиті. 






      Одним із самих яскравих представників стилю імпресіонізм є Клод Моне.
   Ви подивились відео про його творчість.
     На сторінках 18-20 підручника прочитайте і розгляньте ілюстрації картин Клода Моне.

Підручник тут






        Посилання на онлайн зустріч:  https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

             Завдання для 9 класу на 23.09.2025р.

     Тема уроку:"Імпресіонізм. Постімпресіонізм.

                         Краса миті, що вислиза ..."

                          (продовження).

                      

     Прочитайте довідку на стор .20 підручника. розгляньте ілюстрації картин на цій сторінці.

     Дуже близьким до живописного імпресіонізму за різноманіттям найтонших нюансів, переданих почуттів і настроїв  є літературний напрям "символізм".

     Найцікавішим моментом у символізмі є тісне поєднання поезії з музикою. Не  випадково характерною рисою символістів є "омузичування" у віршах. Одним із засновників літературного символізму є Поль Верлен. Найприкметніша риса Верленової поезії - її музичність. До всіх поетичних картин автор добирав не тількі візуальні образи , але й кольори та звуки.





     Слідом за художниками й поетами імпресіонізмом захоплюються й музиканти. Одним із найяскравіших композиторів - імпресіоністів є француз Клод Дебюссі. Його музика - це мистецтво відчуттів.


     Дебюссі "Місячне сяйво".

     

Я
          Дебюссі "Дівчина з волоссям кольору льону".

     Подумайте про ваші враження від музики. Поміркуйте й доберіть характеристики музичному імпресіонізму. Порівняйте втілення одного образу різними видами мистецтва (живописом, музикою , літературою). Який із поданих на стор. 22 портретів за своїм образним змістом відповідає "музичному портрету" Клода Дебюссі? 

     Едгар Дега був захоплений балетом, тому герої багатьох його полотен - балерини , яких ми спостерігаємо ніби через об'єктив фотоапарата.

     Розгляньте ілюстраціі на стор. 22.

     Французький скульптор Огюст Ренуар додав свіжий струмінь у мистецтво пластики. Митець умів "схопити" те швидкоплинне,  ледь відчутне , властиве людині, яка перебуває в постійному русі. І саме ці риси ріднять мистецтво Родена з імпресіонізмом.

     Роздивіться ілюстрації на стор. 23.

   Імпресіоністи чудово передавали природу, напоєну сонцем і повітрям , райдужне мерехтіння фарб і переливи світла. Вони відобразили на своїх полотнах чарівну барвистість і динаміку сучасного життя, відкрили цінність багатьох мотивів дійсності. Але соціальні, а часом і психологічні проблеми художників майже не цікавили, і це стало головною причиною короткочасності цього стилю. У 1886 році відбулася остання виставка імпресіоністів. 

     На останній виставці імпресіоністів було показано картину Жоржа Сьорра  "Недільна прогулянка на острові Гранд -Жатт ", що знаменувала відхід від істотних принципів імпресіонізму. Жорж Сьорра і Поль Синьяк стали творцями нової течії у французькому мистецтві, що отримала назву неоімпресіонізму , або пуантилізму. На відміну від імпресіоністів , що заснували своє мистецтво на здоровому враженні, ці художники воліли підпорядкувати свій метод фізичним і математичним законам.

Вони прагнули фіксувати образи і предмети видимого світу нанесенням на полотно дрібних мазків (або крапок) чистих тонів спектра. таким чином довівши до логічного завершення розроблений і практично реалізований імпресіоністами метод просторового (оптичного) змішування кольорів. 

     Дайте відповідь на питання на стор. 25. підручника.

Підручник тут

     


    Завдання для 9 класу на 30.09.2025р. 

   Тема уроку: Постімпресіонізм.

                (продовження).

     Поступово на тлі імпресіонізму виникає постімпресіонізм.

До видатних представників цього напряму в живописі належать Поль Сезан , Вінсент Ван Гог, Поль Гоген. Постімпресіонізму властиві різні творчі манери й технічні засоби. 

     Поль Сезан став "першопроходцем" постімпресіонізму. Його натюрморти завжди впізнавані . Саме в натюрморті найбільш виразно відображено його роботу з кольором . 



     Полотна Вінсента Ван Гога - утілення унікальності манери письма митця, який випередив свій час і тому , можливо, був недоступний для розуміння загалу. У роботі над багатьма своїми роботами він застосовував техніку імпасто - нанесення густого шару фарби за допомогою не тільки пензлів , а й звичайного ножа.





     У багатьох ім'я Ван Гога асоціюється із соняшниками - яскравими жовтими квітами, великими й сильними, що прагнуть до сонця і засинають без нього.

     На стор. 27 підручника прочитайте про картину Ван Гога 
"Зоряна ніч".
     Іншими постають перед глядачами твори французького живописця Поля Гогена. У своїх картинах Гоген використовував максимально соковиті , яскраві , чисті кольори , любив спрощені , стилізовані образи. 


     Митець у своєму житті багато подорожував. Він хотів відшукати рай , який на його думку , обов'язково має бути на землі. Саме з цією метою художник відвідав Таїті, де написав майже вісімдесят полотен , присвячених жителям цього екзотичного острова (хоча сподіваного раю Гоген там так і не знайшов).
     Дайте відповіді на питання на стор. 29. підручника.
     Виконайте тестову роботу.




    Посилання на онлайн зустріч:  https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht

     Завдання для 9 класу на 07.10.2025р.

  Тема уроку :"Модерн: декоративна 

                            вишуканість образів".

     Декоративні мотиви , використання спіралеподібних ліній , багатство квіткового орнаменту - це визначальні риси нового вишуканого  стилю, який установився в кінці XIX - на початку XX століття у європейському мистецтві. У Франції його       називали "ар нуво", у Німеччині -"юргенд - стиль", в Австрії- "сецесіон", а в Англії та деяких інших країнах цей стиль отримав назву "модерн"(від франц. "сучасний").

     Принципово новою постала перед глядачем архітектура модерну.  Архітектори модерну - Віктор Орта і Анрі ван де Вельде у Бельгії, Ектор Гімар у Франції , Чарльз Макінтош у Шотландії, Антоніо Гауді в Іспанії, Отто Вагнер , Йозеф Ольрих та Йозеф Гофман в Австрії, Ернесто Базіле в Італії - зуміли використати нові технології та матеріали промислового виробництва для створення художньої мови сучасної

 архітектури.

     Подивіться цей фільм.


     

     В австрійській столиці Відні є незвичайна споруда, яку спроектував Отто Вагнер Цю споруду називають майоліковою.

    Розгляньте ілюстрації на стор. 32 підручника.

     Майстри модерну використовували нові технічні та конструктивні засоби, вільне планування для створення незвичайних, підкреслено індивідуалізованих на вигляд будівель, усі елементи яких підпорядковувалися єдиному образно - символічному задуму.

     На стор.33 підр. прочитайте про Будинок з химерами.


     Читайте підручник. продовжимо на наступному уроці.

     Підручник тут







    

                






     


Комментариев нет:

Отправить комментарий