вторник, 3 сентября 2024 г.

5-а клас; 5-б клас на 04.09. 2024р.

         Тема уроку: "Як виникло образотворче

                            мистецтво".

                            

     Давайте пофантазуємо.Уявіть собі прадавню людину, яка жила серед живої природи та  диких тварин, їжу  здобувала мисливством та хотіла все це зобразити. Пропоную віртуальну мандрівку в печери - своєрідні "галереї" прадавнього малярства. Тут зберігаються перші відомі нам зразки зображень тварин та людей. 



     Малюючи різних тварин та людей прадавні художники намагалися передати зовнішній вигляд, рухи й пози.

     Уяви , як художник спочатку просто водив паличкою по піску, потім вишкрябував камінцем форму своєї долоні по скелі. А одного разу спробував малювати вуглинкою. що відкотилася від вогнища. 

     Фарби виготовляли із природних барвників , зокрема з вохри та сажі, які змішували із риб'ячим клеєм, яєчним білком або соком рослин.

    З чого ж починався процес творчості скульптора?

     Виконувалося зображення на опуклій кам'яній поверхні, яка за формою нагадувала тварин . Так виник рельєф.

     На території давніх поселень знаходять жіночі фігурки. Адже понад усе люди шанували жінку-матір.

     Рельєфи, дитячі іграшки, керамічний посуд , знаряддя праці, одяг прикрашали орнаментами.

     Близько двох тисяч років на теренах сучасної України, а також сусідніх країн - Молдови та Румунії - існувала унікальна Трипільська культура (від назви села Трипілля на Київщині). Що ж такого дивного у тих трипільцях?

     




     Запам'ятай: Художній образ - спосіб відтворення дійсності                            в мистецтві.

                          Реставратор - (від лат. restavratso - віднов -

                          лення) - фахівець із відновлення та збережен -

                          ня культурної спадщини, творів образотвор -

                          чого і декоративного мистецтва та архітек -

                          тури.

     Дайте відповіді на питання на стор. 15. підручника.


     

1 комментарий: