воскресенье, 28 марта 2021 г.

5-а клас на 30.03.2021р; 5-б клас на 01.04.2021р.

 Тема уроку: "Звучить хор"

Хор ( у перекладі з грецької " натовп", "юрба") - великий колектив співаків , які разом виконують який-небудь вокальний твір. Мелодію кожного голосу - кожну хорову партію- обов'язково виконує група співаків. Хорові колективи виконують твори як із інструментальним супроводом , так і без нього. Найдосконаліша форма хорового виконавства - хоровий спів без супроводу , а капела (a capella).

Хори бувають двох типів : однорідні та змішані. До однорідних належать хори чоловічі , жіночі й дитячі. Жіночій хор складається з сопрано та альтів , чоловічій хор - з тенорів та басів. змішаним називається хор , у якому чоловічі голоси об'єднані з жіночими або дитячими. Розглянь схему на стор. 132 підручника.

Вокальна музика та хоровий спів - найдавніші форми музичного виконавства в історії мистецтва. Професійні співаки та хори у Єгипті в давню епоху брали участь у культових дійствах , що були пов'язані з релігійними ритуалами та обрядами.

У Давній Греції хор був однією з головних дійових осіб вистави. Він коментував усе, що відбувається на сцені. Музика у виконанні хору звучала під час Олімпійських та Піфійських ігор. Олімпійські ігри - це спортивно- військові змагання , а піфійські - змагання поетів , співаків , музикантів на честь бога Аполона.

Саме тоді виникає " хейрономія"-спосіб управління співаками за допомогою умовних рухів рук. голови міміки. Так виник керівник і диригент  хору , якого ми називаємо  хормейстером - хоровим майстром.

У давню епоху хорову музику виконували переважно одноголосно. Такий одноголосний спів називають " унісон".

Поступово хоровий спів набув великого значення , тому що він сприяв об'єднанню людей їх примиренню.

Голос людини - це найдосконаліший  музичний інструмент , його створила сама природа, його не можна переробити. Відвідуючи концерти хорової музики . отримуєш справжню насолоду: голоси, що поєднуються у гармонійному звучанні , розквітають яскравими фарбами та торкаються серця кожного слухача. Саме хор допоможе нам відчути чарівний пейзаж южної ночі у романсі "Венеціанська ніч" М. Глінки. 

Венеція- місто, що знаходиться  італії. Його неповторність у тому. що воно побудовано на воді. Замість вулиць та тротуарів - канали , по яких рухаються не машини , а вузькі човни ,що називають гондолами. А керують ними гондольєри , які також співають чудові пісні , що називають баркаролами.

Баркарола в перекладі з італійської - пісня човняра .

Слухаємо "Венеціанську ніч" М. Глінки



Після подорожі до Італії М. Глінка повернувся до Росії, де розпочав роботу над оперою "Іван Сусанін".
Сюжет до опери засновано на переказі про героїчний подвиг селянина Івана Сусаніна у складний для Росії час окупації іноземни ми загарбниками . Польські війська було вже вигнано з Москви , але окремі загони ще блукали країною. Один з таких загонів зайшов у село , де жив Сусанін. Той погодився стати провідником , але завів загін поляків у хащі та й сам загинув разом з воргами. 
Завершується опера картиною народного свята на честь перемогои над ворогом. У заключному хорі "Слався" народ прославляє рідну землю та загиблих героїв , які відстояли свободу своєї Батьківщини. Музика хору велична і урочиста, що надає їй рис гімну , а сам Глінка називав цей хор гімном- маршем.
Слухаємо М. Глінка хор "Слався" з опери "Іван Сусанін"

проаналізуйте прослухані твори за планом на стор.131 підручника.
Прочитайте підручник стор130-132.







Комментариев нет:

Отправить комментарий