суббота, 4 декабря 2021 г.

8-а клас на 29.11. 2021р.



 Тема уроку: "Мистецтво епохи Відродження.

                        Ідеали та образи Ренесансу."

     Після Середньовіччя в мистецтві Західної Європи настало гігантське культурне піднесення, злет творчої енергії людства- епоха Відродження (Ренесанс), що тривала майже два століття.

     Свою назву період отримав у зв'язку з відродженням інтересу до античного мистецтва , зверненням до нього як до прекрасного ідеалу, взирця.

     Представники Відродження знайшли в античній культури те, що було співзвучне їхнім устремлінням ,- прихильність до реальності, життєрадісність, схиляння перед красою земного світу, , перед величчю героїчного подвигу. Першою країною Відродження стала Італія.

     В архітектурі особливо велику роль відіграло звернення до античної традиції: відродження античної ордерної системи, класична пропорційність, розробка центричного типу будівель з легкодоступним для огляду простором інтер'єру.  Особливо багато нового було створено в галузі цивільного зодчества: багатоповерхові міські будівлі( ратуші, будинки купецьких гільдій, університети , склади, ринки тощо), виник тип міського палацу( палаццо) , а також заміської вілли. Розвивалася математика та інженерні науки. Це породило ідею гармонійної досконалості в мистецтві взагалі і в архітектури зокрема.

     Архітектор Філіппо Брунелескі . Про зведений за його проектом купол Флорентійського собору Санта- Марія- дель - Фйоре сучасники говорили, що він" здіймається до небес" і ніби " супернічає із самим небом". На спорудження куполів надихнула римська архітектура . Проте технологія будівництва відрізнялася від римської.

     Розгляньте репродукції соборів Брунелескі на стор.62, 63 підручника та прочитайте опис архітектури цих соборів.

     Видатний митець епохи Відродження Мікеландження Буонаротті виявив свій талант в архітектурі, скульптурі, фресковому живописі. Собор Святого Петра в Римі ( с. 63)- безсмертний витвір Мікеланджело- архітектора, один з величніших храмів світу. 


     Читати стор.62- 64 підручника.

Комментариев нет:

Отправить комментарий