суббота, 30 января 2021 г.

5-а на 2.02.2021, 5-б на 4.02.2021.

 Тема уроку:"Чи є сюжет в музиці?"

Композитори часто спрямовують слухача на сприйняття конкретних образів, надаючи своїм творам художні назви , тобто формуючи програму юачення змісту. Такі музичні твори називають програмними.

Програмна музика , створена за певним сюжетом , що подається у спеціальній програмі або у назві твору.

Програмою може слугувати заголовок , який підказує слухачам , про що йдеться у творі, наприклад : "Похід гномів"Е. Гріга, "Політ джмеля"М. Римського- Корсакова.

Багато мистецьких творів присвічені героїчним сторінкам історії людства, окремим героїчним постатям. Найгеніальнішим виразником героїчних образів у європейській музиці був,

 безумовно , Л. ван Бетховен. Симфонія № 3 , яку Бетховен назвав "Героїчна" відкрила нову еру симфонічної музики XIX сторіччя.

Послухайте і скажіть : який характер цього твору?

зображення скульптуу
Чи відповідає Симфонія №3 своїй назві"Героїчна"?
Чи можна вважати її програмною музикою?
Як ви вважаєте , чи може бути скульптура співзвучна музиці?
Розгляньте зображення скульптури Й. Пінзеля "Святий Юрій на здибленому коі вражає дракона"-геніального скульптора XVIII сторіччя який творив на Галичині.
Що спільного в образному змісті симфонії№3 та скульптурної композиції Пінзеля?
Послухайте ще одну симфонію.Її назву підкажуть нам сама музика , характеристика її музичного  образу.

Який музичний образ постає перед вами?
Мелодія звучить мужньо , наполегливо, у рухливому темпі поторюється неодноразово, ритм чіткий, маршовий виконується гучно. Звісно , образи богатирів.Розгляньте репродукцію картини видатного россійського художника XIX-XX ст. В.Васнецова "Богатирі".
Співаємо пісню М. Назарця "Ми- козаки".





Комментариев нет:

Отправить комментарий