Тема уроку: " Секрети галантного стилю".
Після величності, пишності й монументальності бароко настав період легкої галантності й вишуканості. Улюбленою деталлю декоративної орнаментики стала стилізована мушля (rokaile). Саме вона дала назву окремому стилю в мистецтві - "рококо", який сформувався у Франції. Гаслом цього стилю стало "мистецтво як насолода", його мета- викликати легкі , приємні емоції, розважати , радувати око химерним візерунком ліній, вишуканими поєднаннями світлих святкових кольорів.
У палацовій архітектурі , на противагу чудовим резиденціям бароко, перевага стала надаватися спорудам камерного , майже павільонного типу. Таким є палац Сан-Сусі в Потсдамі, який спроектував для прусського короля Фрідріха II Георг Венцелаус Кнобельсдорф.
На стор. 116 підручника прочитайте про палац Амалієнбург.
Для форм меблів рококо характерна повна відмова від автономності окремих елементів конструкцій, симетрії і прямих ліній. Безтурботне життя світських салонів було зосереджено навколо жінки. З'явилися суто жіночі предмети меблів. Це- секретер на високих ніжках з похило розташованою відкидною дошкою і безліччю потайних відділень; картон'єрка( шафка для паперів); туалет з відкидним дзеркалом і різноматітні тумбочки.
Найпоширенішою формою творів живопису стало декоративне панно, здебільшого овальної, круглої або химерно зігнутої форми.
У сюжетах живописних творів переважали свята й театральні вистави, міфологічні сюжети, теми кохання. У портретах усіх персонажів зображено підкреслено усміхненими, люб'язними, витонченими.
Дуже цікавий розвиток музики в епоху рококо.
Перенесіться подумки до великої зали палацу французького короля Людовика XV.
У розкішному інтер'єрі серед численних дзеркал. у яких виблискують каскади люстр, дами в пишних сукнях і кавалери в напудрених перуках танцюють повільний бальний танець.
Модний інструмент - клавесин.
Багато композиторів писали музику для цього інструменту.
У мелодіях, що пишно оздоблювалися мелізмами.
З музикою для клавесина пов'язані Франсуа Куперен.
Франсуа Куперен "Будильник".
Франсуа Куперен "Будильник".
Жан Філіпп Рамо.
"Тамбурин". Жан Філіпп Рамо.
Луї-Клод Дакен."Зозуля".
В цей період сформувався музичний жанр- сюїта.
Одними з найвідоміших сюїт для клавесина є "Французькі сюїти" Й.С. Баха.
Й.С.Бах "Французька сюїта "До мінор.
На стор.121 підручника прочитайте довідку про цей жанр.
Запам'ятайте: Мелізми- різноманітні мелодичні прикраси
звука. які не змінюють темпу і ритмічного
рисунка мелодії. У нотному записі познача-
ються спеціальними значками чи дрібними
нотами.
Панно- частина поверхні стіни, стелі. дверей,
обмежена рамкою і заповнена живописом, моза-
їкою або скульптурним рельєфом; картина, ба-
рельєф, що заповнюють частину стіни. стелі.
Сюїта- циклічний інструментальний твір, що
складається з кількох самостійних за кількостю,
порядком і способом сполучення п'єс, об'єдна-
них художнім задумом.
Читайте підручник стор. 114-123.
Комментариев нет:
Отправить комментарий