понедельник, 14 апреля 2025 г.

9-а клас на 15.04, 9-б клас на 16.04.2025 р.

      Посилання на онлайн зустріч:https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

     Тема уроку:" Художні течії і напрямки в 

                           кінематографі".

     Кінематограф , як вид мистецтва , не стояв осторонь авангардних пошуків. що вирували у XXст. в різних видах творчості. 

     Кіноімпресіонізм з'явився під впливом однойменного стилю живопису і розвивався також переважно у Франції. Імпресіоністи від кіно вважали , що кінематограф має розмовляти з глядачем власною мовою , застосовуючи при цьому тільки йому властивий набір виразових засобів. Саме тому вони активно використовували зйомки на пленері, мистецтво ракурсу, ритм, композиції кадру, що яскраво виразилося , зокрема, у творах Луї Деллюка та інших французьких режисерів. Людина у фільмах імпресіоністів зливається з навколишнім середовищем, стаючи елементом світової матерії. Її образ змодельований із переживань , спогадів, настроїв. Так , фільм Луї Деллюка "Мовчання"(1920) являє собою внутрішній монолог героя , що сидить біля каміна і згадує давньохвилинні події, гострота переживань яких не ослабла з плином часу.

     Справжніми віртуозами чистї кінематографічної форми виявилися представники французького авангарду .  

Зокрема . яскрава представниця дадаїзму Жермен Дюлак зробила спробу створити візуальне відображення музичних творів . У своїх кінокартинах ("Запрошення до подорожі"(1926) ,"Платівка № 927(1929), "Арабеска"(1929) вона намагалася створити зорові музичні еквіваленти творів Бетховена, Шопена, Дебюссі, поєднуючи кадри на основі асоціацій і мелодико - ритмічних закономірностей.

     Абстракціоніст Анрі Шомет вважав, що у фільмі слід відокремлювати об'єкти зображення як від документального, так і від драматичного контексту , у результаті чого виникає візуальна симфонія, а кіно стає мистецтвом світла , ритму і 

форм.

Одним з яскравих прикладів кіноабстракціонізму є фільм художника Фернана Леже "Механічний балет"(1924). Це - перша стрічка створення без сценарію. У ній поєдналися фотофрагменти , малюнки, нанесені на стрічку(оптична фонограма), класична анімація (наприклад, кубістична фігура Чапліна чи танець ніг.) У кінотворі автор  за допомогою різноманітних ракурсів і тревелінгу "оживив" каструлі, тарілки, щітки в нехитрому танці.

           Футуристичні захоплення рухом , ритмом виявилися у стрічці Ежена Деслава (Євген Савченко, українець за походженням) "Марш машин" (1926). Він експериментував з музикою в кіно - розміщував за екраном грамофон і ставив платівки з музикою, потрібною йому за сюжетом картини

(кіно іще німе). 

     Футуристичні захоплення рухом ,ритмом виявилися у стрічці Ежена Деслава (Євген Савченко , українець за походженням )"Марш машин"(1926). він експериментував з музикою в кіно - розміщував за екраном картини (пам'ятаємо що в ті часи кіно ще німе).
     Подивіться відеоролік до музики Онеггера "Пасіфік231".
     Абель Ганс у стрічці "Колесо"(1929) використав нові прийоми ритмічного монтажу. Найефектнішим епізодом є так звана "симфонія рейок".
      
          Фільми можна віднести до таких напрямків, які ви прочитайте самостійно :
     1. Сюрреалістичні фільми;
     2.Німецький експресіонізм;
     3.Неореалізм;
     4.Постмодернізм.
     Запам'ятайте:   
     Блокбастер - термін щодо дуже успішних, високобюджетних вистав і кінофільмів.
     Рімейк - нова версія або інтерпретація раніше виданого твору.
     Саундтрек - музичний супровід до будь-якого матеріалу: фільму. мюзиклу, аніме, телепередачі. комп'ютерної гри тощо.
     Тревелінг - прийом кіно- або телезйомки при русі камери , коли кут оптичною віссю об'єктиву і площиною об'єкта залишається під час зйомки незмінним ( наприклад , під час проїзду камери вздовж вулиці(горизонтальний тревелінг) або під час руху від землі вгору (вертикальний тревелінг).
     На сьогодні все . Гарного вам настрою.
     Читайте підручник стор. 123-127.
    Виконайте тестову роботу.
    
    
     

 





Комментариев нет:

Отправить комментарий