Посилання на онлайн зустріч:https://meet.google.com/eza-aruc-xgo
Тема уроку:" Художні течії і напрямки в
кінематографі".
Кінематограф , як вид мистецтва , не стояв осторонь авангардних пошуків. що вирували у XXст. в різних видах творчості.
Кіноімпресіонізм з'явився під впливом однойменного стилю живопису і розвивався також переважно у Франції. Імпресіоністи від кіно вважали , що кінематограф має розмовляти з глядачем власною мовою , застосовуючи при цьому тільки йому властивий набір виразових засобів. Саме тому вони активно використовували зйомки на пленері, мистецтво ракурсу, ритм, композиції кадру, що яскраво виразилося , зокрема, у творах Луї Деллюка та інших французьких режисерів. Людина у фільмах імпресіоністів зливається з навколишнім середовищем, стаючи елементом світової матерії. Її образ змодельований із переживань , спогадів, настроїв. Так , фільм Луї Деллюка "Мовчання"(1920) являє собою внутрішній монолог героя , що сидить біля каміна і згадує давньохвилинні події, гострота переживань яких не ослабла з плином часу.
Справжніми віртуозами чистї кінематографічної форми виявилися представники французького авангарду .
Зокрема . яскрава представниця дадаїзму Жермен Дюлак зробила спробу створити візуальне відображення музичних творів . У своїх кінокартинах ("Запрошення до подорожі"(1926) ,"Платівка № 927(1929), "Арабеска"(1929) вона намагалася створити зорові музичні еквіваленти творів Бетховена, Шопена, Дебюссі, поєднуючи кадри на основі асоціацій і мелодико - ритмічних закономірностей.
Абстракціоніст Анрі Шомет вважав, що у фільмі слід відокремлювати об'єкти зображення як від документального, так і від драматичного контексту , у результаті чого виникає візуальна симфонія, а кіно стає мистецтвом світла , ритму і
форм.
Одним з яскравих прикладів кіноабстракціонізму є фільм художника Фернана Леже "Механічний балет"(1924). Це - перша стрічка створення без сценарію. У ній поєдналися фотофрагменти , малюнки, нанесені на стрічку(оптична фонограма), класична анімація (наприклад, кубістична фігура Чапліна чи танець ніг.) У кінотворі автор за допомогою різноманітних ракурсів і тревелінгу "оживив" каструлі, тарілки, щітки в нехитрому танці.
Футуристичні захоплення рухом , ритмом виявилися у стрічці Ежена Деслава (Євген Савченко, українець за походженням) "Марш машин" (1926). Він експериментував з музикою в кіно - розміщував за екраном грамофон і ставив платівки з музикою, потрібною йому за сюжетом картини(кіно іще німе).
Футуристичні захоплення рухом ,ритмом виявилися у стрічці Ежена Деслава (Євген Савченко , українець за походженням )"Марш машин"(1926). він експериментував з музикою в кіно - розміщував за екраном картини (пам'ятаємо що в ті часи кіно ще німе).Фільми можна віднести до таких напрямків, які ви прочитайте самостійно :
Комментариев нет:
Отправить комментарий