среда, 28 мая 2025 г.

6-а клас; 6-б клас на 29.05.2023р.

    


              Тема уроку:"Практичні заняття".
     Сьогодні ми зустрічаємось з вами  в останній раз у цьому навчальному році. 
      Послухайте та подивіться дитячу оперу "Коза Дереза". Написав її український композитор Микола Віталієвич Лисенко.


     Вітаю вас, ваших батьків і вчителів. Закінчився цей дуже складний навчальний рік. 

     Відпочивайте, купайтеся, спіть досхочу, ласуйтеся фруктами та морозивом, дивіться фільми, мультики, читайте книжки, грайте у комп'ютерні ігри, набирайтеся сил.

     Зустрінемось 1 вересня. 



 

          

          Гарного відпочинку. 

     Ура! Канікули!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!











вторник, 27 мая 2025 г.

5-а клас , 5-б клас на 28.05. 2025 р.

             Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

            Тема уроку:"Хочу знати свою країну".

   Дорогі мої учні. Ось і підійшли ми до фінішу 5 класу. Навчальний рік був дуже складний із тривогами, бомбардуван- ням, уроками online. На уроках мистецтва я хотіла , щоб ви почули багато корисної та цікавої інформації, яка вам у пригоді стане у вашому подальшому житті. На цьому уроці я хочу показати мультфільми про українських митців , яких знає весь світ . Нам є ким і чим пишатися. Просто подивіться .

     
     
 
     




       Всі ці мультфільми зібрані у збірку "Книга - мандрівка . Україна". (можливо я вам уже про це говорила). Якщо буде цікаво подивіться влітку.
     
     Хочу вам побажати Миру, Перемоги, Гарного відпочинку влітку, Тепла, Сонця, Радості. 
     Дуже хочу зустрітися з вами 1 вересня у школі, в класі, віч-на-віч без сирен, бомбосховищ та online. 
     Ура! КАНІКУЛИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






понедельник, 26 мая 2025 г.

6-а клас , 6-б клас на 27.05. 2025 р.

      Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

                     Тема уроку:"Нація нескорених".

   

   




9-а клас на 31.05. 9-б клас на 29. 05. 2024.р.

      

               Підсумковий урок .

        Тема уроку:"Наші - найкращі".   Мої вітання  всім. Підходить до завершення цей складний навчальний рік. Ми з вами виконали програму, заплановану на цей період. Хтось навчався старанно, хтось ні. Я сподіваюсь , що вам було цікаво та корисно отримати інформацію , яку я давала вам на уроках.

      Сьогодні я хочу розповісти про те, що мене особисто хвилює останні три роки . Не буду робити довгої прелюдії, а просто подивіться відео. 

 


     
     
      Я сподіваюсь, що вам було цікаво та корисно отримати цю інформацію. 

      Ми закінчили курс предмета  "Мистецтво". Сподіваюсь, що на наших уроках ви узнали багато цікавого та корисного. Можливо те, що ви узнали на моїх уроках вам стане в пригоді.

     Бажаю вам гарного відпочинку, удачі, широкого життєвого шляху та щастя.

8-й клас на 27.05. 2025 р.

      

                     Тема уроку:"Наші - найкращі".

     Мої вітання  всім. Підходить до завершення цей складний навчальний рік. Ми з вами виконали програму, заплановану на цей період. Хтось навчався старанно, хтось ні. Я сподіваюсь , що вам було цікаво та корисно отримати інформацію , яку я давала вам на уроках.

      Сьогодні я хочу розповісти про те, що мене особисто хвилює останні три роки . Не буду робити довгої прелюдії, а просто подивіться відео. 



      
     Ви подивилися відео і , сподіваюсь , узнали багато нового. Пишаємось нашою культурною спадщиною.

     Наші - найкращі !.

     Бажаю всім гарного відпочинку і хочу зустрітися 1 вересня у школі віч-на-віч без тривог , війни та online.

     Дякую за спілкування . Пока.

 


воскресенье, 25 мая 2025 г.

7-а клас на 29.05, 7-б клас на 26.05, 7-в клас на 29.05 2025 р.

         Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

     Тема уроку:"Нові території мистецтва.

      Цифрові музичні технології, 

     цифрові музичні інструменти".

       Якщо посміхнутися перехожим -

       вони посміхнуться у відповідь.

       Якщо посміхнутися Небу і Сонцю - 

       розійдуться хмари.

       Якщо посміхнутися Всесвіту - 

       трапиться щось дивовижне.

     І діти і дорослі люблять грати . Сучасні комп'ютерні ігри - не просто розвага. Віртуальні світи онлайн - ігор залучають мільйони гравців у всьому світі. І тому важливо вміти працювати в команді, спілкуватися  та допомагати одне одному.

    Ігри спонукають до прийняття рішень, відповідальності , стратегічного мислення.  Адже в них не просто йдеться про певну ситуацію , а необхідно самостійно діяти в її умовах. І не тільки спостерігати , а проживати її - бути не пасивними, а активними учасниками дії.

   Ігри з доповненою реальністю (AR-ігри) дозволяють взаємодіяти з віртуальними об'єктами в реальному світі. У деяких іграх користувачі можуть святкувати свої дні народження, слухати музику, дивитися кінотрейлери. Або можуть взяти участь у концерті як виконавець та підкоряти сцену.

   Послухайте : Lady Gaga & Ariana Grade.

  " Rain One Me" Roblox Music Video

  посилання тут 

  "Fortnite" Festival Main Stage vs Jam Stage. "How to Play"

  посилання тут

   Поміркуйте , чи може в майбутньому ігрове середовище замінити "живі" концерти. Про які застереження потрібно пам'ятати?  

   Нині артисти та кіномитці дедалі активніше взаємодіють зі своїми шанувальниками через ігри. Адже розуміють , що, запустивши у грі свіжий трек або трейлер, його можна зробити хітом, який подивляються мільйони людей. Крім того ігри пропонують додаткові опції , наприклад, віртуальні персонажі фанатів можуть зайти за лаштунки сцени музичного концерту поспілкуватися зі своїм кумиром.  

   Послухайте:

   посилання тут

    Sayri: The Beginning. Трейлер гри. 

    посилання тут

    Never Alone. Трейлер гри

    посилання тут

    Антитіла. "Мій сокіл". Саундтрек з гри " Death From Adove".

   Схарактеризуйте музичний супровід відеоряду. Які музичні характеристики / звукові ефекти допомагають цілісності сприйняття образів?

    Розгляньте схему на стор. 118.

   У комп'ютерних іграх , театрі , кіно, на телебаченні часто звучить електронна музика, створена електронними та цифровими музичними інструментами. Завдяки цифровим технологіям здійснюється аранжування, запис, редакція музичних треків; оцифровування й подальша обробка звуків, шумів, що мають різну природу. також здійснюється синхронізація всіх дій (звук, відеоряд , керування музичним та освітлювальним приладдям тощо), запланованих у цифровому (віртуальному) або реальному середовищі.

   Розгляньте схему на стор. 119. 

  Ці процеси налагоджуються і підтримуються IT- фахівцями. До певних дій все частіше залучають штучний інтелект. Завдяки цьому митці (музиканти, актори) мають змогу дарувати свою творчість, не відволікаючись на технічні речі.

   Поміркуйте , чи може штучний інтелект повністю замінити людину, чи він є лише допоміжним інструментом у її творчій діяльності. 

  - Які комп'ютерні ігри тобі подобаються? Чому?

  - Яка музика в них звучить?

  - Чим відрізняються цифрові музичні інструменти від акустичних чи електронних?

 

  

   

   

    

    

   

суббота, 24 мая 2025 г.

5-а клас, 5-б клас на 26.05. 2025 р.

            Посилання на онлайн зустріч : https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

         Тема уроку:"Карнавальні костюми, 

                         маски, образи".

     Як створюється театральний та кінообраз? Існують певні правила. Навіщо  потрібен грим, маска?

     Давайте подивимся відео.



     Костюм і маска - невід'ємні атрибути театру. Вони сприяють

миттєвому перевтіленню на потрібного персонажа , на будь-яку зображувану істоту. Пам'ятаєте , пара античних масок - весела і сумна або трагічна і комічна, - стала  всесвітнім символом театру. І хоча тепер маски нечасто використовуються у театральних виставах , проте без них не обходиться жоден маскарад чи карнавал.

     Ми вже знаємо про Венеціанський  карнавал. Театральна маска стала його своєрідним символом. Головний конкурс цього свята  - конкурс на кращу маску, яку обирають зазвичай у фіналі свята. 

     На венеціанському карнавалі склалися певні" правила гри" : персонажу в костюмі й масці не бажано розмовляти дозволено спілкування лише мовою жестів. Для створення необхідного карнавального образу застосовують грим.

     На сторінці 246 самостійно прочитайте про історію гриму. 

    

     Запам'ятайте: Грим -  мистецтво змінення зовнішності 

                             актора за допомогою гримувальних ма-

                             сок , пластичних наклейок, перуки , зачіс-

                             ки тощо. Також це фарби для гримування.

                             Маска - предмет , що накладається на 

                             обличчя (або надягається) для змінення 

                             зовнішньості ; має прорізи для очей. 

                             Виготовляються з різноманітних матеріа-

                             лів : дерева, металу, гіпсу, тканини, шкіри,

                             пап'є - маше і багатьх інших.

       Читати підручник , дивитися відео.

       Підручник тут

четверг, 22 мая 2025 г.

7-а клас, 7-б клас, 7-в клас на 23.05. 2025 р.

     Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

   Тема уроку:"Нові території мистецтва.

       Пропорція, масштабність, екстер'єр".

   

   - Як ви вважаєте , чому в кіно велике має значення місце 

       дії?
    - Які фільми , на вашу думку, показують цікаву архітек-
      туру або незвичайні будівлі?
    - Яку роль виконує архітектура в сюжеті ( створює атмо -
      сферу, символізує ідею фільму , показує соціальний ста -
      тус персонажів...)?
    - У чому секрет популярності кіно ?
       Секрет популярності кіно в тому , що під час перегляду фільму глядачі свідомо чи мимоволі прагнуть уявити себе на місці персонажів. Цьому сприяють сучасні технології знімання та трансляції фільму, зокрема використання стереозвуку тощо.  
     Втім , найголовніше - це професіоналізм знімальної групи, продумування та опрацювання кожної деталі - різних ракурсів, планів, монтажу, вибір локацій фільмування. Адже , як і в живописі, у кадрі є тло, яке посилює його сприйняття , допомагає зрозуміти головний меседж твору. Наприклад, у багатьох кінокартинах екстер'єри - зовнішнє оформлення будівель - "підказують", доповнюють цілісність сприйняття кінотвору. 
  Виконайте усно завдання на стор. 116- 117 підручника.
  Пропоную вам руханку.:
  
   
  - Як пов'язані між собою архітектура та кінематограф?
  - Яку роль відіграє тло , масштабність ід час побудови 
    композиції кінокадру?
  - Які засоби використовують митці, щоб надати кінофіль - 
     мам атмосферу простору й часу?
  - "Людина є мірою всіх речей" - це відомий вислів грецько -
      го філософа Протагора. Він означає , що кожна людина 
     розуміє всі речі по - своєму. 
    Читайте підручник.

среда, 21 мая 2025 г.

вторник, 20 мая 2025 г.

5-а клас ; 5-б клас на 21.05. 2025.р.

 

    Посилання на онлайн зустріч:https://meet.google.com/eza-aruc-xgo   

  Тема уроку :"Карнавал крокує по планеті".

   

     Ви послухали пісню, яка має назву"Карнавал". А хто з вас знає що це за дійство? Хто придумав карнавали, як і де вони відбуваються? Давайте подивимся відео про історію карнавалів.


    Бразильський карнавал.

 
     Серджу Абреу. "Бразильський карнавал".

    Венеціанський маскарад.
      Н. Паганіні. "Венеціанський карнавал".

   
      
      Жан Батист Арбан "Венеційський карнавал".


     Тобто ми зрозуміли , що карнавал - це костюмована хода, коли люди радіють, танцюють під час ходи. А чи проводяться карнавали у нас в Україні? Так . Звичайно. 

     2011рік , Львів. Костюмована хода під час відкриття театрального фестивалю "Золотий лев".


     Домашнє завдання я вам не задаю. Відпочивайте.

     Виконайте підсумкову роботу.

     тест тут

     
 







6-а клас . 6-б клас на 20.05.2025р.

 

              Посилання на онлайн зустріч:https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

       Тема уроку:"Наші найкращі"

     Дивимося . Буде цікаво та корисно. Пишаємось українцями . Наші - найкращі.



   

     
          Я знаю, було цікаво та корисно.
     Виконайте тестову роботу.

понедельник, 19 мая 2025 г.

9-а клас на 20.05., 9-б клас на 21.05. 2025 р.

   Посилання на онлайн зустріч:https://meet.google.com/eza-aruc-xgo 

  Тема уроку:"Нові форми існування 

                        відомих творів".

   Екранізація є улюбленою формою популяризації й інших музично - театральних жанрів - балету, мюзиклу, оперети. Улюбленими картинами телеглядачів є екранізовані оперети "Містер Ікс", "Весілля в Малинівці", "Принцеса цирку", "Сільва". Дуже популярні екранізовані мюзикли, "Звуки музики", "Ісус Христос - Суперзірка" та ін.

       Уривок з музичного фільму "Весілля в Малинівці".

   Створюючи мультиплікаційні опери і балети , автори вимушені робити певні скорочення , щоб мультфільм тривав не більш ніж 30 хв, що зумовлено віком аудиторії - маленьких телеглядачів.

   Серед фільмів Волта Діснея , створених на основі популярної музичної класики ,-"Фантазія"(1940), та "Фантазія"(2000) з "Карнавалом тварин".


    Волт Дісней "Фантазія" 1940 р.
    Волт Дісней "Фантазія "2000р.

   Існують також опери, балети, мюзикли, оперети, що створені спеціально для теле - чи кіноекрана і не мають сценічного аналога. Їх створюють композитор, режисер і хореограф у складі постановочної групи фільму. Найвідомішою кінооперою є твір французького режисера Жака Демі і композитора Мішеля Леграна "Шербузькі парасольки".  У фільмі немає жодного розмовного діалогу - лише спів. 


   Пісня з к/ф "Шербурзькі парасольки" муз. М.Леграна

   З - поміж найвідоміших мюзиклів , створених для телеекрана, - "Весь цей джаз", "Мулен Руж" та ін.

   Український екран початку XXI століття відзначився цілою низкою кіномюзиклів: "Вечори на хуторі близь Диканьки", "Шалений день, або одруження Фігаро", "За двома зайцями" та ін. До виконання цих творів запрошувалися відомі естрадні виконавці , у них прослідковується наскрізна музична драматургія, рівноцінність акторської гри , співу та хореографії, ознаки, що дають усі підстави називати їх телемюзиклами. 

   Нові сучасні інтерпретації класичних творів мистецтва із використанням комп'ютерних технологій, різноманітних художніх поєднань - це захопливі видовища , що залучають до мистецтва велику аудиторію. Наприклад, балетно - акробатична інтерпретація балету"Лебедине озеро", яку створили митці із Шанхая , змушує, затамувавши подих, спостерігати за неймовірними трюками виконавців. Хореограф Жао Мінг поєднав воєдино класичний балет і стародавню китайську акробатику.


   Китайська опера. Балет "Лебедине озеро".

  Однією з візитівок Гонконгу є світлове шоу "Симфонія вогнів", яке вражає своєю масштабністю та різнобарв'ям. Його проводять на дахах сорока гонконгських хмарочосів .


   Гонконг. Шоу "Симфонія вогнів".

   Ще одне дивовижне видовище - світло - музичні фонтани, що чарують глядачів у багатьох місцях світу.

  

   Вінниця . співучі фонтани.

   Розвиток сучасних технологій став чудовим приводом до народження медіа - мистецтва (медіа - арт), у якому художнім полем є сучасні комунікаційні технології - Інтернет, телефонний зв'язок, будь - який інший вид і формат передачі сигналу по дротах та через мережу. 

  Мистецтво - духовний, емоційний, ціннісний досвід людства, який об'єднує людей різних націй, континентів і віросповідань, спонукає до роздумів і творчості.

  Читайте підручник, дивіться відео, виконайте тестову роботу.

 тест тут 

   

                      

  

8-й клас на 20.05.2025 р.

   Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

 Тема уроку:"Реалізм у мистецтві.

            "Правда життя ", або реалістичний 

                    стиль у мистецтві.".


    

     На відміну від романтиків , представники реалізму вважали , що об'єктом мистецтва живопису можуть бути лише предмети , видимі й відчутні для художника, а тому на їхню думку , митцю не варто малювати те, чого він не бачив, і давати волю своєї уяви. Звернення до сучасності у всіх її проявах з опорою , як проголошував Еміль Золя , на точну науку стало основною вимогою цього художнього стилю.

     У мистецтві з'являється новий герой - людина праці, замальовується її побут, життя і діяльність.

     Француз Франсуа Міллє був одним з перших серед художників, хто обрав повсякденне життя селян провідною темою своїх живописних полотен. Особливістю його творчості було прагнення до типізації своїх героїв , тобто створення збірного образу. 

     Розгляньте ілюстрації картин Ф. Міллє " Збирання колосків " та "Сіяч"


      1. До якого жанру належить картина "Збиральниці колосків"?

      2. У чому особливість композиції твору?

      3. Поміркуйте , чому автор наблизив фігури жінок до 

          глядача, але не показав виразу їхніх облич ?

      4. Якому настрою відповідає колорит?

      5. Кого на вашу думку , прагнув зобразити Ф. Міллє на 

          картині "Сіяч"- конкретного селянина чи образ людини            життя якої є частина землі, по якій вона йде? 

          

     На картині живописця Івана Карамзіна - господар пасіки.

          Карамзін "Пасічник".


     Сонячне світло концентрується на руках та обличчі старого , а вулики за його спиною видаються загадковим містечком . На іншому полотні митець зобразив лісника - сильного й дужого чоловіка  з великою важкою дубиною за спиною , який щойно вийшов з хащі лісу.
         Карамзін "Лісник"

             1. Схарактеризуйте образи картин Крамського. 

                  Поміркуйте , які думки сповнюють кожного з 

                 портретованих.

          Розгляньте ілюстрації до картин О. Венеціанова "Селянка за вишиванням" та " Женці ".



            1.  Якою художник  зобразив селянку-вишивальницю? 
          2.   Зверніть увагу , куди спрямовано погляд хлопчика  
           на     картині "Женці"?
          3. Що його зацікавило?
          4. Про що могли б розмовляти персонажі картини?
     Талановитий український скульптор Леонід Позен звертався у своїх творах до реального життя й національних тем. Його скульптурні групи жанрового характеру цікаві, насичені деталями , виразністю психологічної характеристики дійових осіб, що досягається майстерністю композиційної будови та витонченою , майже ювелірною пластикою форми.


                  1. Що свідчить про реалістичність художніх образів 
                скульптора?
            2. У чому, на вашу думку, драматизм відтворених 
                майстром сюжетів?

     Француз Оноре Дом'є на своїй картині " Вагон третього класу" звертається до теми залізниці - одного з найзначущіших винаходів століття , проте його цікавить не зовнішній вигляд потяга - художник відтворює інтер'єр вагона третього класу , наповнений людьми , які ледь освітлені світлом з вікон.
     Для надання композиції глибини майстер малює кілька портретів , розміщуючи їх горизонтальними рядами.
             1. Як О. Дом'є поділив композицію на дві частини ?
             2. Якими виглядають обличчя людей у мірі віддалення їх
                 від глядача?
             3. Якими засобами художник зосередив нашу увагу на 
                 двох жінках та хлопчику в центрі картини ?
             4. Що , на вашу думку, він хотів про них розповісти ?
             5. У чому реалізм зображеного сюжету?
     У Франції середини XIXст. активного розквіту набуло мистецтво карикатури. Визначним карикатуристом був Оноре Дом'є. Один із знаних майстрів світової графіки , який створив понад три тисячі літографій і велику кількість ксилографій.

     Герої багатьох полотен французького художника Густава Курбе - батраки , землероби, виноградарі, які заробляють на хліб тяжкою працею. Виходець із селянської родини , він уважав,що потрібно безпосередньо звертатися до народу й черпати в нього свою науку. Одного разу митець побачив двох робітників . які розбивали камінь. Саме це й стало сюжетом його майбутньої картини" Подрібнювати каміння" . Герої твору - старий чоловік і юнак , а між ними художник побачив ціле життя. Густав Курбе показав людям нового героя так, як він його сприймав.


               1. Ким , на вашу думку, є герої картини "Подріблю -
                   вачі каміння"?
                   
               2. У чому ви вбачаєте особливість композиції?
               3. Чи можна передбачити долю юнака?
               4. Чим відрізняються образи Курбе від образів 
                   художників - романтиків Е. Делакруа та Т.Жеріко?

     Художник Ілля Репін з надзвичайною реалістичністю зумів відтворити на полотні неймовірно важке життя простого люду. На картині " Бурлаки на Волзі" змальовано одинадцять різних чоловіків, які тягнуть баржу. У постатях, одязі, поглядах людей митець намагався зобразити не тільки різноманітність і багатство характерів , а й різні нелегкі долі...
     Історична тематика була однією з провідних у творах художників - реалістів. На полотні українця Миколи Івасюка відтворено події 1649 року, коли Богдан Хмельницький після зняття облоги Замостя прибув до Києва .
     Скульптурний образ Богдана Хмельницького на коні височіє на Софійській площі в Києві. Автор Михайло Микешин. 

     Українська історична тематика , зокрема події часів козаччини . цікавила багатьох художників . Сергій Васильківський , якого по праву вважають одним із фундаторів українського національного стилю в живописі. 
     Микола Самокиш майстер батального жанру, натхненно з максимальною реалістичністю відтворив сторінки нашої історії.
                 1. Як розкрито на полотнах образи козаків?
           2. Яка з картин статична , а яка динамічна?
     Запам'ятайте : Літографія - гравюра на камені. 
     Ксилографія-гравюра на дереві    
     Читайте підручник стор.174-181.
     
      Виконайте тест.
     
      Тест тут

суббота, 17 мая 2025 г.

7-а клас на 22.05. 7-б клас на 19.05. 7-в клас на 22.05. 2025 р.

      Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

    Тема уроку:"Нові території мистецтва.

                         Мультфільм".

   Давайте подивимся на тему нашого уроку та налаштуємось на неї.

посилання тут

     Нині поговоримо про мультфільми. Твори , які люблять і діти, і дорослі. Чудові персонажі, їхні пригоди і фантастичні світи, де вони мешкають, позитивно впливають на настрій, фантазію та уяву. Надихнувшись досвідом героїв, нам іноді хочеться додати яскравості та пригод і у власне життя.

   А ще мультфільми можуть допомогти інакше поглянути на світ, адже в них часто порушуються дуже серйозні теми. Однак про складні речі розповідають вони простою та зрозумілою мовою. Любов до близьких, щира дружба, відповідальність, важливість збереження природи. взаємодопомога і віра в диво - найчастіші лейтмотиви сучасних творів анімації. 

   Подивіться ці фрагменти з мультфільмів:

  посилання тут   

   М/ф "Душа".

  посилання тут

   М/ф "Таємниця Чарголосу".

  посилання тут

   М/ф "Віднесені привідами".

  посилання тут

   М/ф "WALL- E"

   Чи відомі тобі ці мультфільми? Якими представлено головних персонажів мультфільму? Яка провідна тема мультфільму, на які цінності зроблено акцент?

  На сторінці 114 підручника розгляньте схему "Мультиплікація". 

  На сторінці 115 підручника схема "Народження сучасного мультфільму".

  Послухайте з заплющеними очима. 

  Joe Hisaishi/ One Summer Day.

  Саундтрек із м\ф "Віднесені привидами".

  Послухайте: музика і вірші Олега Скрипки. "Країна мрій".

 Посилання тут

 - Як створюється мультфільм?

 - Які різновиди анімації існують?

 - Навіщо людина дивиться мультфільми?

 - Які мультфільми подобаються вам? Чому? 

   Поясніть, чому виробництво кіно належить до культурних індустрій.

 - Фахівців яких професій долучено до виробництва й розкрутки кіно/ відеотвору?

   

 

  

  

   

  

 

5-а клас; 5-б клас на 19.05.2025 р.

      Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

     Тема уроку:"Фотомистецтво: мандрівка без                           кордонів і меж".

          Фотомистецтво або художня фотографія - це захоплююча галузь творчості , перший "технічний" вид мистецтва, що виник на основі досягнень у науці(фізиці, хімії. оптиці). Фотограф створює візуальні образи за допомогою технічних засобів - фотоапаратів , а нині також смартфонів. Історія винахідництва фотографії цікава і суперечлива , особливо щодо першості її відкривачів.

     Термін "фотографія " першим вжив англійський астроном Джон Фредерік Вільям Гершель(1839). Першим методом фотозйомки за допомогою камери обскура вважають дагеротипію. Він названий за ім'ям одного з винахідників фотографії Луї Жака Манде Дагера. 

     Порівняйте з камерою сьогодення.

        Фотографія - це твори мистецтва . Художній задум, авторський погляд і, звісно , спеціальні знання. До них насамперед належать елементи мови фотомистецтва: композиція , світлотінь, колір, ракурс. Ці основні засоби художньої виразності притаманні також графіці й живопису , як і жанри портрету чи пейзажу, поширені у фотомистецтві.

     Важливе уміння фотографа вибирати вдалий ракурс зображення .

     
      Фотограф Карл  Уорнер перетворює їжу на унікальні краєвиди. 


     Виготовляв портрети з овочів та фруктів художник епохи Ренесансу Джузеппе Арчімбольдо , але він їх малював. тому що фотографію іще не вигадали.


     Читайте підручник , дивіться відео.

     Підручник тут


четверг, 15 мая 2025 г.

7а клас, 7-б клас, 7-в клас на 16.05. 2025.р.

        Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

    Тема уроку:"Нові території мистецтва.

                          Біотек , макет".

    - Яка відмінність між архітектурою та звичайною 

        будівлею?

     - Чому в архітектурному мистецтві важлива 

        концепція, ідея та творчий підхід?

     - Звідки архітектори можуть черпати ідеї для 

        натхнення?

       Дизайн активно реагує на виклики сьогодення, зокрема збереження екології. Фахівці біотеку - напряму архітектурного дизайну - творять новий простір для життя людини, шукаючи підказки у природі , об'єднують дослідження з біології, інженерії, архітектурі тощо.

    Здавна архітектори надихалися "винаходами" природи.

    Розгляньте ілюстрації на сторінці 112 підручника. Почитайте як використовуються винаходи  природи у дизайні.

    Нині багато сучасних будівель чи їхніх конструкцій нагадують форми живої природи. А для збереження екології їх обладнують сонячними батареями, колекторами для збору дощової води, терасами із зеленими насадженнями, природним освітленням тощо.

   Макети будівель архітектори використовують для представлення своїх проєктів, демонструють на презентаціях і виставках. Вони дозволяють отримати уявлення про те , який вигляд матиме завершений проєкт з різних ракурсів, обговорити дизайн будівлі. Сучасні архітектурні , містобудівні й ландшафтні макети з великої кількості дрібних елементів виготовляють здебільшого на 3D - принтерах.

   

     Виконайте цю руханку для очей.

     посилання тут

       Поміркуйте.

     - Що таке біотек?

     - Чи будуть запозичувати ідеї і природи для дизайну 

        майбутнього?

     - На дозвіллі дізнайтеся. де є у світі біотек - творіння.

       Хто їх створив та з яких матеріалів?

    Читайте підручник. роздивляйте ілюстрації. дайте відповіді на питання.

    

    

среда, 14 мая 2025 г.

6-а клас, 6-б клас на 15.05.2025 р.

    Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

 Тема уроку:"Мистецтво, яке люблять усі".



   Просто подивіться мультики.

вторник, 13 мая 2025 г.

5-а клас , 5-б клас на 14. 05 . 2025 р.

                Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

            Тема уроку:"Сплетіння муз в єдиному 

                акорді: кольоромузика".

       Музика і живопис... Такі різні види мистецтва, але між ними дуже багато спільного. Видатний художник Мікеланджело говорив , що гарний живопис є красива музика. В підручнику на стор. 223 роздивіться картину Жозефіни Уолл "Чарівна флейта". Спробуйте зануриться в музику , що" звучить " у кольорах і образах.

     Деякі люди мають вроджену здатність "бачити" музику в кольорах. Такий слух мали М. Римський - Корсаков, О. Мессіан, О. Скрябін, М. Чюрльоніс. 

     Композитор Скрябін, коли писав  свою симфонічну поему "Прометей"  написав у партитурі слово "світло" і під час виконання на сцені зал наповнювався різнокольоровим світлом. Цей напрям синтезу (поєднання) мистецтв дістав назву кольорова музика.




     Дуже відомий литовський композитор і художник Мікалоюс Чюрльніс був дуже відомим творцем .


     Ви послухали М. Чюрльоніс соната "Море".
     Подивіться підбірку картин М.Чюрльоніса.

     Музика нерідко надихає живописців і скульпторів на створення портретів музикантів виконавців, натюрмортів з музичних інструментів , картин з музичними назвами : прелюдія, соната, симфонія тощо. У такий спосіб митці намагаються налаштувати глядача на певний образ музики. І навпаки - мотиви просторових мистецтв проникають у музику.
    Роздивіться ілюстрації картин , навіяних музикою.
        Іван Марчук. "Цикл "Кольорова музика!".

     Борис Індриков "Ноктюрн".
    Василь Кандінський  "Контрастні звуки".
    Сьогодні кольоромузика завдяки технічним досягненням з успіхом використовується в оформленні дискотек, естрадних концертів, відеокліпів фонтанів тощо.
    Напередодні Дня вишиванки послухайте цю пісню.

     Завдання : читати підручник . розглядати картини, слухати музику.





   

понедельник, 12 мая 2025 г.

9-а клас на 13.05. 9 - б клас на 14.05. 2025 р.

   Посилання на онлайн зустріч : https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

 Тема уроку:" Нові форми існування відомих 

                                 творів".

     Розвиток кінематографа й телебачення сприяв активній популяризації мистецтва. Зокрема , стали доступними для великої глядацької аудиторії різноманітні мистецькі події , що відбуваються у світі. Фестивалі, театральні прем'єри, концерти класичної або естрадної музики, які ми хотіли б відвідати , але через великі відстані чи інші обставини не можемо цього зробити, саме завдяки телебаченню приходять до нас.Ці всі заходи можна передивитись у прямій трансляції чи в запису.

     Інтернет є потужним засобом впливу в сучасному медіапросторі і має великі можливості для підвищення інтересу користувачів до мистецької спадщини. 

     Дуже часто по телебаченню транслюються вистави у формі екранної версії - адаптації. Спектакль знімають заздалегідь на сцені театру ; режисер готує його до виходу на екран, активно застосовуючи засоби кіно - плани, ракурси, монтаж тощо та художні  прийоми телемистецтва.

     Іншими формами "нового життя" театрального твору є екранізація та створення оригінальних екранних творів спеціально для теле- чи кіноекрана.

     Сутність екранізації полягає у відтворенні режисерського прочитання існуючого сценічного твору за допомогою художніх прийомів кінематографічного та телевізійного мистецтва - тобто зйомці кіно- чи телефільму за сюжетом і музикою відомої вистави(балету, опери. мюзиклу тощо). До цієї форми належать і мультиплікаційні версії відомих сценічних творів.

     В українському кіно перші оперні екранізації з'явилися ще на початку його розвитку - "Наталка Полтавка"(1936) та " Запорожець за Дунаєм"(1937) режисера Івана Кавалеридзе . Ці українські опери не раз екранізували різні режисери.


     "Наталка Полтавка"(уривок з фільму).









     Продовжимо на наступному уроці. 
     Читайте підручник, дивіться відео, слухайте музику.
     


8- й клас на 13.05.2025 р.

  

      Посилання на онлайн зустріч:https://meet.google.com/eza-aruc-xgo 

   Тема уроку :" Епоха видатних особистостей".

     В епоху романтизму на арену музичної культури виходить новий тип митця - блискучий виконавець на інструменті. У царині фортепіанної музики таким музикантом - віртуозом був Ференц Ліст, а в мистецтві скрипкової гри - Ніколо Паганіні. 

     Вершиною творчості Н. Паганіні називають 24 каприси для скрипки соло. Кожна п'єса - це своєрідна музична картинка . Одна з них зображує сцену полювання , інші - мініатюрний марш, гумористичний епізод тощо. Увінчує цикл твір на відому тему , близьку до народної тарантели. 

     Послухайте Ніколо Паганіні. Каприс №24 для скрипки соло.

     Послухайте Ніколо Паганіні - Ференц Ліст. Етюд № 6 ля мінор (варіації).

     Під час слухання прослідкуйте за змінами теми у варіаціях.

    Пригадайте, що таке аранжування, обробка, транскрипція, оркестровка. інструментовка в музичному мистецтві. 

     До кращої частини спадщини Ференца Ліста належить його фортепіанна творчість. Сам Ліст зізнавався , що фортепіано для нього те саме , що "для моряка його фрегат , для араба - його кінь". Митець збагатив звучання фортепіано , розширив його технічні можливості. Завдяки симфонічному розмаху й несподіваним колористичним ефектам інструмент зазвучав , як цілий оркестр.

     Послухайте Етюд Ференца Ліста "Мазепа".


     Художників-романтиків захоплювали непересічні люди з пристрасним характером , яких вони зображували в моменти надзвичайного напруження духовних сил.

     Романтизм у європейському живописі яскраво представлено у творчості французького художника Ежена Делакруа . У своїх полотнах він висловив дух волелюбності , активної дії , пристрасно й темпераментно закликав до прояву гуманізму. Романтичні ідеали , політичні погляди й моральні принципи художника виявляються в зображенні народу , який бореться за свою Батьківщину.

     Картину Е. Делакруа " Свобода, що веде народ" можна назвати маніфестом революційних парижан: жінка з французьким прапором у руці, що закликає усіх захисників барикади на вирішальний бій , символізує народ, що повстав. Справа від неї - хлопчик, біля ніг - поранений юнак із червоною пов'язкою на голові. Картина утверджувала непереможність революції й закликала всі передові сили Франції на боротьбу за Свободу.


     Творчість співвітчизника Е. Делакруа Теодора Жеріко сповнена всіх якостей , властивих романтизму: політ уяви,       пристрасть до драматичних ситуацій, динаміка, експресія, сильні контрасти світла та тіні. Його полотно "Поранений кірасир" розкриває нам не тріумф перемоги , а долю романтика , військового , що залишає поле бою.

   

     З непорушною вірою в людину , у непроминальність прийдешньої свободи та перемоги правди на землі входив у життя і мистецтво Тарас Шевченко.Саме в епоху романтизму проходило становлення його як художника, поета і громадянина. 

      Навчаючись у Петербурзі, Великий Кобзар отримав класичну освіту, проте його графічні й живописні твори - портрети, пейзажі, міфологічні, історичні та побутові сцени - були цілком охоплені духом романтизму.

     Хороший портретист за зовнішністю людини вгадує її внутрішній світ і знаходить потрібні засоби для передачі його в своєму творі. Для глибшого художнього розкриття душевного стану та духовного світу своїх героїв Шевченко звертався до світлотіні як потужного виразного образотворчого засобу.

      

      Романтичний дух часу, так яскраво виражений у поезії Т. Шевченка, вніс і в його картини елементи життєвого драматизму.  Подорожуючи Україною, митець задумав створити збірку офортів "Живописна Україна". Проте реалізувати йому вдалося лише одне видання із шістьма естампами. Два з них -"видубицький монастир" та "У Києві"- зачаровують глибиною простору й мінливими світлотіньовими ефектами. 

     На високий щабель в українському малярстві підносить Шевченко побутовий жанр , якому майстер надав особливої колоритності та описовості. Складається враження , що він не малює , а "розповідає" фарбами цікаві історії з народного життя. Яскравим прикладом такої "розповіді" є картина "Циганка - ворожка".


         Літературна творчість Т. Шевченка надихнула багатьох музикантів , що втілювали його волелюбні ідеї й ліричні сюжети у своїх композиціях.
     Ще в юності Шевченко сказав пророчі слова:
                             Наша дума, наша пісня 
                             Не вмре , не загине...
                             Ось де, люде, наша слава, 
                             Слава України!
       Послухайте пісню "Стоїть тополя".
     Запам'ятайте:
     Офорт-вид гравюри на металі, де заглиблені елементи друкарської форми утворюються за допомогою "травлення" металу кислотою.
     Естамп - відтиск з друкарської форми , що е станковим твором художньої графіки.
     Читайте підручник стор.165 -173.
      Підручник тут
      Виконати тестову роботу.
     Тест тут