среда, 3 сентября 2025 г.

7-а клас, 7-б клас , 7-в клас на 06. 09. 2024 р.

       Тема уроку: "Мистецтво в житті людини".

     Мистецтво робить наше життя цікавим , насиченим і яскравим. Воно не лише прикрашає середовище , а й транслює досвід , думки, ідеї. Зокрема, твори візуального мистецтва дозволяють побачити уявлення митців про світ, людину та її призначення. Наприклад, декоративно - ужиткове мистецтво несе світогляд та ідеали певного народу через естетику речей домашнього вжитку. Архітектура , використовуючи всі досягнення людства , творить наш простір. Дизайн робить комфортним і красивим середовище для життя.

     Єднає всі види мистецтва неповторна властивість - збуджувати емоції , активізувати уяву, викликати особливі переживання , які називають естетичними.

     Роздивіться ілюстрації на сторінках 4 та 6 підручника.


Лоренцо Квінн


Єжі Кендзьор
Жан Поль Хааг

     Зміст творів візуального мистецтва втілюється в художніх образах і сприймається зором. 

    Давайте пригадаємо види візуального мистецтва та види образотворчого мистецтва. Дайте відповіді на питання на стор. 7 підручника.

   https://pidruchnyk.com.ua/2800-mystectvo-gaidamaka-7-klas-2024.html

 Це посилання для того щоб скачати підручник на робочій стіл. 

 Якщо не відкриється посилання (все буває) спробуйте іншим методом. 

 Підручник Олена Гайдамака, Наталія Лємешева. Мистецтво 7 клас. Нова українська школа. вид. Генеза. 2024р.

Дайте назву скульптурам , які є у підручнику на стор. 4 та 6.

Назви пишіть у групу Мистецтво .

     

вторник, 2 сентября 2025 г.

5-а клас; 5-б клас на 04.09. 2024р.

         Тема уроку: "Як виникло образотворче

                            мистецтво".

                            

     Давайте пофантазуємо.Уявіть собі прадавню людину, яка жила серед живої природи та  диких тварин, їжу  здобувала мисливством та хотіла все це зобразити. Пропоную віртуальну мандрівку в печери - своєрідні "галереї" прадавнього малярства. Тут зберігаються перші відомі нам зразки зображень тварин та людей. 



     Малюючи різних тварин та людей прадавні художники намагалися передати зовнішній вигляд, рухи й пози.

     Уяви , як художник спочатку просто водив паличкою по піску, потім вишкрябував камінцем форму своєї долоні по скелі. А одного разу спробував малювати вуглинкою. що відкотилася від вогнища. 

     Фарби виготовляли із природних барвників , зокрема з вохри та сажі, які змішували із риб'ячим клеєм, яєчним білком або соком рослин.

    З чого ж починався процес творчості скульптора?

     Виконувалося зображення на опуклій кам'яній поверхні, яка за формою нагадувала тварин . Так виник рельєф.

     На території давніх поселень знаходять жіночі фігурки. Адже понад усе люди шанували жінку-матір.

     Рельєфи, дитячі іграшки, керамічний посуд , знаряддя праці, одяг прикрашали орнаментами.

     Близько двох тисяч років на теренах сучасної України, а також сусідніх країн - Молдови та Румунії - існувала унікальна Трипільська культура (від назви села Трипілля на Київщині). Що ж такого дивного у тих трипільцях?

     




     Запам'ятай: Художній образ - спосіб відтворення дійсності                            в мистецтві.

                          Реставратор - (від лат. restavratso - віднов -

                          лення) - фахівець із відновлення та збережен -

                          ня культурної спадщини, творів образотвор -

                          чого і декоративного мистецтва та архітек -

                          тури.

     Дайте відповіді на питання на стор. 15. підручника.


     

понедельник, 1 сентября 2025 г.

5-а клас , 5-б клас на 02.09. 2024р.

      Добрий день , мої любі учні та шановні батьки!

У дуже складний час ми починаємо цей навчальний рік.

В мене є бажання: хочеться одягнутися в красиву сукню, підфарбувати обличчя та зустрітися з вами у школі, у класі, подивитися вам в очі та поговорити з вами. Клята війна не дає нам цього зробити, але ми не будемо сумувати. Наші військові на фронті гарно виконують свою справу і ми не будемо відставати . Ми будемо виконувати свою (навчання). Нехай вони нами пишаються , як ми пишаємося ними.

     От же почнемо.

     Народне і професійне мистецтво.

    Походження мистецтва. Мистецтво старо-

    давніх цивілізацій.

     Тема уроку:" Як виникла музика".

     Цікаво , а як виникло мистецтво? Люди первинного суспільства захоплювалися довкіллям і відчували, що навкруги панує ГАРМОНІЯ. З окриків та обрядів виникло мистецтво танцю, мисливці імітували поведінку звірів - виникло мистецтво театру, пісні пташок посприяли виникненню мистецтва музики.

     На стор.9 підручника прочитай про Олів'є Мессіана.

       Ви послухали музику Олів'є Мессіана "Екзотичні птахи" для фортепіано, ударних та камерного оркестру.

       А як же створювалися музичні інструменти?

       Давайте уявимо собі , що ми в музеї.

      Це - музей музики.

    Перший експонат мушля. Чому мушля, спитаєте ви? А тому, що це був перший інструмент, який відтворював звуки. Людина дмухала в мушлю і мушля співала. Був іще мисливський ріг, виточений із бивнів мамонта або інших природних матеріалів. "Музичний вітер" добували із бамбука чи очерету(для цього робили спеціальні отвори). Поєднання кількох трубочок різного розміру привело до народження флейти Пана (свирілі).






 Так виникли духові інструменти. Шкуру мамонта, або іншої тварини, треба було почистити та просушити. Для цього її розтягали на кілочках, а дітлахи кидали в неї камінням. Так виникли ударні інструменти. Зародження струнних інструментів відбувалося ймовірно , таким чином: випускаючи стрілу з мисливського лука , людина почула чарівний звук і... зазвучала струна.

     В обрядах спів був невіддільним від музики й танців, а театралізовані дії виконували в костюмах і масках. Отже, у зародку всі мистецтва існували у нерозривній єдності - у гармонії.

    А першим музичним інструментом був людський голос.

    Послухайте "Веселкова пісня". музика О. Янушкевича вірші М. Ясакової.



     На стор.11 підручника розгляньте схему "Гармонія". Дайте відповіді на питання на цій же сторінці. Послухайте цей міф.


     Заспівайте іще раз "Веселкову пісню".







     


     

7-б клас на 02.09. 7-а на 05.09. 7-в на 05. 09. 2024 р.

   https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

  Посилання на урок.

      Добрий день, мої шановні , мої любі учні та ваші батьки.

               

        Ми сіли за наші умовні парти цього року у дуже складний час. Ви повинні розуміти , що зараз кожен з нас робить свою справу : ЗСУ боронить нас і не дає знищити нашу Державу, ваші батьки складають для вас умови , які допомагають вам не відчувати складностей сьогодення. Ваш фронт - це ваше навчання. Не підведіть їх. Пам'ятайте , що ви живете в найкращій країні, що ви - українці , що ваші знання допоможуть Україні після Перемоги відбудуватися та стати іще красивішою та сильнішою ніж до війни. 

         От же починаємо.

       Цього року ви продовжуєте знайомитися з світом мистецтва. мистецтво розкриває світ почуттів і цінностей людини в образному змісті різних видів творчої художньої діяльності. 

        Я намагатимусь, щоб уроки були цікавими та щоб наприкінці навчального року ви стали більш творчими людьми.

        Тема уроку: "Мистецтво в житті 

                    людини".  

      Мистецтво - таке звичне слово - а викликає стільки емоцій , думок. Мистецтво супроводжує нас усюди в нашому житті. Воно бадьорить , покращує настрій, розслабляє, спонукає до роздумів , відкриває творчі можливості. 

      Давайте пригадаємо, які види мистецтва ми вже знаємо. (підказка на сторінці 4 підручника). Проговоріть їх вголос. 

      Давайте поговоримо про музику. Музика - це вид мистецтва , яке щонайперше впливає на наші почуття. У кожної людини свої переваги в музиці. Скільки людей , стільки й уподобань. Когось певний музичний твір хвилює, іншу людину  - лишає байдужою. 

     Зараз я пропоную вам послухати декілька музичних творів , а потім подумайте та спробуйте відповісти на питання , які стоять на сторінці 4 підручника.

     

     М. Скорик "Мелодія".
Річард Клайдерман "Закоханий".

     Хор One Voice Meghan Treinor/ Better When i'm  Dancin.
Kotra Stir Mesh.
       На сторінці 4 підручника розгляньте схеми "Мова музичного мистецтва" та "Види музичного мистецтва".
Оберіть музичний твір ( з тих , що послухали на уроці, або той , що подобається нині). Рухайтеся під музику , втілюй емоції , які вона в тебе викликала. 
       Послухайте цю пісню.
     
        Повний переклад цієї пісні надрукований на сторінці 5 підручника. Дай відповідь на запитання під піснею. 
        Виконай роботу на тему "Видатні українці сучасності". 
Подумай кого з митців , або просто людей ти зарахуєш до видатних українців сучасності. Знайди фото цієї людини, напиши одне - два речення чому ти так думаєш. Фото та свою думку запиши та вишли мені в групу "Мистецтво".
        Чекаю на ваші думки.
        












     

        


воскресенье, 31 августа 2025 г.

9 клас 02.09. 2025р.

           Доброго дня , мої шановні, мої любі учні. Ми сіли з вами за  парти цього року у дуже складний час. Ви повинні розуміти , що зараз кожен  робить свою справу: ЗСУ боронить нас і не дає знищити нашу Державу, ваші батьки складають для вас умови , які допомагають  вам не відчути  складностей сьогодення. Ваш фронт - це ваше навчання. Не підведіть їх. Пам'ятайте. що ви живете в найкращій країні, що ви - українці, що ваші знання допоможуть нашій країні після Перемоги відбудуватися та стати іще красивішою та сильнішою ніж до війни.     

Починаємо.

       Стилі та напрями мистецтва.

                   Тема уроку:" Стилі, стилі, стилі".

         

     Протягом всього існування людства його супроводжувало мистецтво. За цей час воно активно розвивалося , набуваючи нових форм і втілюючи нові стилі.

     У мистецтві поняттям стиль визначають вагомі етапи та напрями  його розвитку. Художній стиль характеризує втілене мовою мистецтва відображення історичного життя суспільства, естетичних поглядів різних суспільних груп певної епохи або творчого напряму.

     Кожна епоха створювала свій неповторний стиль у мистецтві, що через поєднання різних виразових художніх засобів і прийомів відбивав та узагальнював типові для цієї епохи теми , ідеї, світогляд людей.

      Поняття "стиль" часто використовується в нашому повсякденному житті, як-от: стиль роботи, стиль одягу, стиль гри тощо. Про стиль говорять у літературознавстві, лінгвістиці, мистецтвознавстві, естетиці, культурології. Стиль відображає також  характерні ознаки національної або етнічної своєрідності, наприклад: східний, слов'янський , скандинавський, іспанський, африканський, стилі тощо. Ідеться про національний стиль.

     У європейському мистецтві народжувалися , формувалися , розвивалися , а потім змінювали один одного різні мистецькі стилі. В історії культури ці стилі здобули назву " великі європейські стилі". Саме з ними ви ознайомлювалися в минулому навчальному році: античним. візантійським. романським, готичним, Ренесансом, бароко, рококо, класицизмом, романтизмом, реалізмом.

     Прочитайте в підручнику 5-6 стор. продовжимо на наступному уроці. 

Підручник тут


     

среда, 28 мая 2025 г.

6-а клас; 6-б клас на 29.05.2023р.

    


              Тема уроку:"Практичні заняття".
     Сьогодні ми зустрічаємось з вами  в останній раз у цьому навчальному році. 
      Послухайте та подивіться дитячу оперу "Коза Дереза". Написав її український композитор Микола Віталієвич Лисенко.


     Вітаю вас, ваших батьків і вчителів. Закінчився цей дуже складний навчальний рік. 

     Відпочивайте, купайтеся, спіть досхочу, ласуйтеся фруктами та морозивом, дивіться фільми, мультики, читайте книжки, грайте у комп'ютерні ігри, набирайтеся сил.

     Зустрінемось 1 вересня. 



 

          

          Гарного відпочинку. 

     Ура! Канікули!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!











вторник, 27 мая 2025 г.

5-а клас , 5-б клас на 28.05. 2025 р.

             Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

            Тема уроку:"Хочу знати свою країну".

   Дорогі мої учні. Ось і підійшли ми до фінішу 5 класу. Навчальний рік був дуже складний із тривогами, бомбардуван- ням, уроками online. На уроках мистецтва я хотіла , щоб ви почули багато корисної та цікавої інформації, яка вам у пригоді стане у вашому подальшому житті. На цьому уроці я хочу показати мультфільми про українських митців , яких знає весь світ . Нам є ким і чим пишатися. Просто подивіться .

     
     
 
     




       Всі ці мультфільми зібрані у збірку "Книга - мандрівка . Україна". (можливо я вам уже про це говорила). Якщо буде цікаво подивіться влітку.
     
     Хочу вам побажати Миру, Перемоги, Гарного відпочинку влітку, Тепла, Сонця, Радості. 
     Дуже хочу зустрітися з вами 1 вересня у школі, в класі, віч-на-віч без сирен, бомбосховищ та online. 
     Ура! КАНІКУЛИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!