среда, 3 сентября 2025 г.

7-а клас, 7-б клас , 7-в клас на 06. 09. 2024 р.

       Тема уроку: "Мистецтво в житті людини".

     Мистецтво робить наше життя цікавим , насиченим і яскравим. Воно не лише прикрашає середовище , а й транслює досвід , думки, ідеї. Зокрема, твори візуального мистецтва дозволяють побачити уявлення митців про світ, людину та її призначення. Наприклад, декоративно - ужиткове мистецтво несе світогляд та ідеали певного народу через естетику речей домашнього вжитку. Архітектура , використовуючи всі досягнення людства , творить наш простір. Дизайн робить комфортним і красивим середовище для життя.

     Єднає всі види мистецтва неповторна властивість - збуджувати емоції , активізувати уяву, викликати особливі переживання , які називають естетичними.

     Роздивіться ілюстрації на сторінках 4 та 6 підручника.


Лоренцо Квінн


Єжі Кендзьор
Жан Поль Хааг

     Зміст творів візуального мистецтва втілюється в художніх образах і сприймається зором. 

    Давайте пригадаємо види візуального мистецтва та види образотворчого мистецтва. Дайте відповіді на питання на стор. 7 підручника.

   https://pidruchnyk.com.ua/2800-mystectvo-gaidamaka-7-klas-2024.html

 Це посилання для того щоб скачати підручник на робочій стіл. 

 Якщо не відкриється посилання (все буває) спробуйте іншим методом. 

 Підручник Олена Гайдамака, Наталія Лємешева. Мистецтво 7 клас. Нова українська школа. вид. Генеза. 2024р.

Дайте назву скульптурам , які є у підручнику на стор. 4 та 6.

Назви пишіть у групу Мистецтво .

     

вторник, 2 сентября 2025 г.

5-а клас; 5-б клас на 04.09. 2024р.

         Тема уроку: "Як виникло образотворче

                            мистецтво".

                            

     Давайте пофантазуємо.Уявіть собі прадавню людину, яка жила серед живої природи та  диких тварин, їжу  здобувала мисливством та хотіла все це зобразити. Пропоную віртуальну мандрівку в печери - своєрідні "галереї" прадавнього малярства. Тут зберігаються перші відомі нам зразки зображень тварин та людей. 



     Малюючи різних тварин та людей прадавні художники намагалися передати зовнішній вигляд, рухи й пози.

     Уяви , як художник спочатку просто водив паличкою по піску, потім вишкрябував камінцем форму своєї долоні по скелі. А одного разу спробував малювати вуглинкою. що відкотилася від вогнища. 

     Фарби виготовляли із природних барвників , зокрема з вохри та сажі, які змішували із риб'ячим клеєм, яєчним білком або соком рослин.

    З чого ж починався процес творчості скульптора?

     Виконувалося зображення на опуклій кам'яній поверхні, яка за формою нагадувала тварин . Так виник рельєф.

     На території давніх поселень знаходять жіночі фігурки. Адже понад усе люди шанували жінку-матір.

     Рельєфи, дитячі іграшки, керамічний посуд , знаряддя праці, одяг прикрашали орнаментами.

     Близько двох тисяч років на теренах сучасної України, а також сусідніх країн - Молдови та Румунії - існувала унікальна Трипільська культура (від назви села Трипілля на Київщині). Що ж такого дивного у тих трипільцях?

     




     Запам'ятай: Художній образ - спосіб відтворення дійсності                            в мистецтві.

                          Реставратор - (від лат. restavratso - віднов -

                          лення) - фахівець із відновлення та збережен -

                          ня культурної спадщини, творів образотвор -

                          чого і декоративного мистецтва та архітек -

                          тури.

     Дайте відповіді на питання на стор. 15. підручника.


     

понедельник, 1 сентября 2025 г.

5-а клас , 5-б клас на 02.09. 2024р.

      Добрий день , мої любі учні та шановні батьки!

У дуже складний час ми починаємо цей навчальний рік.

В мене є бажання: хочеться одягнутися в красиву сукню, підфарбувати обличчя та зустрітися з вами у школі, у класі, подивитися вам в очі та поговорити з вами. Клята війна не дає нам цього зробити, але ми не будемо сумувати. Наші військові на фронті гарно виконують свою справу і ми не будемо відставати . Ми будемо виконувати свою (навчання). Нехай вони нами пишаються , як ми пишаємося ними.

     От же почнемо.

     Народне і професійне мистецтво.

    Походження мистецтва. Мистецтво старо-

    давніх цивілізацій.

     Тема уроку:" Як виникла музика".

     Цікаво , а як виникло мистецтво? Люди первинного суспільства захоплювалися довкіллям і відчували, що навкруги панує ГАРМОНІЯ. З окриків та обрядів виникло мистецтво танцю, мисливці імітували поведінку звірів - виникло мистецтво театру, пісні пташок посприяли виникненню мистецтва музики.

     На стор.9 підручника прочитай про Олів'є Мессіана.

       Ви послухали музику Олів'є Мессіана "Екзотичні птахи" для фортепіано, ударних та камерного оркестру.

       А як же створювалися музичні інструменти?

       Давайте уявимо собі , що ми в музеї.

      Це - музей музики.

    Перший експонат мушля. Чому мушля, спитаєте ви? А тому, що це був перший інструмент, який відтворював звуки. Людина дмухала в мушлю і мушля співала. Був іще мисливський ріг, виточений із бивнів мамонта або інших природних матеріалів. "Музичний вітер" добували із бамбука чи очерету(для цього робили спеціальні отвори). Поєднання кількох трубочок різного розміру привело до народження флейти Пана (свирілі).






 Так виникли духові інструменти. Шкуру мамонта, або іншої тварини, треба було почистити та просушити. Для цього її розтягали на кілочках, а дітлахи кидали в неї камінням. Так виникли ударні інструменти. Зародження струнних інструментів відбувалося ймовірно , таким чином: випускаючи стрілу з мисливського лука , людина почула чарівний звук і... зазвучала струна.

     В обрядах спів був невіддільним від музики й танців, а театралізовані дії виконували в костюмах і масках. Отже, у зародку всі мистецтва існували у нерозривній єдності - у гармонії.

    А першим музичним інструментом був людський голос.

    Послухайте "Веселкова пісня". музика О. Янушкевича вірші М. Ясакової.



     На стор.11 підручника розгляньте схему "Гармонія". Дайте відповіді на питання на цій же сторінці. Послухайте цей міф.


     Заспівайте іще раз "Веселкову пісню".







     


     

7-б клас на 02.09. 7-а на 05.09. 7-в на 05. 09. 2024 р.

   https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

  Посилання на урок.

      Добрий день, мої шановні , мої любі учні та ваші батьки.

               

        Ми сіли за наші умовні парти цього року у дуже складний час. Ви повинні розуміти , що зараз кожен з нас робить свою справу : ЗСУ боронить нас і не дає знищити нашу Державу, ваші батьки складають для вас умови , які допомагають вам не відчувати складностей сьогодення. Ваш фронт - це ваше навчання. Не підведіть їх. Пам'ятайте , що ви живете в найкращій країні, що ви - українці , що ваші знання допоможуть Україні після Перемоги відбудуватися та стати іще красивішою та сильнішою ніж до війни. 

         От же починаємо.

       Цього року ви продовжуєте знайомитися з світом мистецтва. мистецтво розкриває світ почуттів і цінностей людини в образному змісті різних видів творчої художньої діяльності. 

        Я намагатимусь, щоб уроки були цікавими та щоб наприкінці навчального року ви стали більш творчими людьми.

        Тема уроку: "Мистецтво в житті 

                    людини".  

      Мистецтво - таке звичне слово - а викликає стільки емоцій , думок. Мистецтво супроводжує нас усюди в нашому житті. Воно бадьорить , покращує настрій, розслабляє, спонукає до роздумів , відкриває творчі можливості. 

      Давайте пригадаємо, які види мистецтва ми вже знаємо. (підказка на сторінці 4 підручника). Проговоріть їх вголос. 

      Давайте поговоримо про музику. Музика - це вид мистецтва , яке щонайперше впливає на наші почуття. У кожної людини свої переваги в музиці. Скільки людей , стільки й уподобань. Когось певний музичний твір хвилює, іншу людину  - лишає байдужою. 

     Зараз я пропоную вам послухати декілька музичних творів , а потім подумайте та спробуйте відповісти на питання , які стоять на сторінці 4 підручника.

     

     М. Скорик "Мелодія".
Річард Клайдерман "Закоханий".

     Хор One Voice Meghan Treinor/ Better When i'm  Dancin.
Kotra Stir Mesh.
       На сторінці 4 підручника розгляньте схеми "Мова музичного мистецтва" та "Види музичного мистецтва".
Оберіть музичний твір ( з тих , що послухали на уроці, або той , що подобається нині). Рухайтеся під музику , втілюй емоції , які вона в тебе викликала. 
       Послухайте цю пісню.
     
        Повний переклад цієї пісні надрукований на сторінці 5 підручника. Дай відповідь на запитання під піснею. 
        Виконай роботу на тему "Видатні українці сучасності". 
Подумай кого з митців , або просто людей ти зарахуєш до видатних українців сучасності. Знайди фото цієї людини, напиши одне - два речення чому ти так думаєш. Фото та свою думку запиши та вишли мені в групу "Мистецтво".
        Чекаю на ваші думки.