Доброго дня , мої шановні, мої любі учні. Ми сіли з вами за парти цього року у дуже складний час. Ви повинні розуміти , що зараз кожен робить свою справу: ЗСУ боронить нас і не дає знищити нашу Державу, ваші батьки складають для вас умови , які допомагають вам не відчути складностей сьогодення. Ваш фронт - це ваше навчання. Не підведіть їх. Пам'ятайте. що ви живете в найкращій країні, що ви - українці, що ваші знання допоможуть нашій країні після Перемоги відбудуватися та стати іще красивішою та сильнішою ніж до війни.
Починаємо.
Стилі та напрями мистецтва.
Тема уроку:" Стилі, стилі, стилі".
Протягом всього існування людства його супроводжувало мистецтво. За цей час воно активно розвивалося , набуваючи нових форм і втілюючи нові стилі.
У мистецтві поняттям стиль визначають вагомі етапи та напрями його розвитку. Художній стиль характеризує втілене мовою мистецтва відображення історичного життя суспільства, естетичних поглядів різних суспільних груп певної епохи або творчого напряму.
Кожна епоха створювала свій неповторний стиль у мистецтві, що через поєднання різних виразових художніх засобів і прийомів відбивав та узагальнював типові для цієї епохи теми , ідеї, світогляд людей.
Поняття "стиль" часто використовується в нашому повсякденному житті, як-от: стиль роботи, стиль одягу, стиль гри тощо. Про стиль говорять у літературознавстві, лінгвістиці, мистецтвознавстві, естетиці, культурології. Стиль відображає також характерні ознаки національної або етнічної своєрідності, наприклад: східний, слов'янський , скандинавський, іспанський, африканський, стилі тощо. Ідеться про національний стиль.
У європейському мистецтві народжувалися , формувалися , розвивалися , а потім змінювали один одного різні мистецькі стилі. В історії культури ці стилі здобули назву " великі європейські стилі". Саме з ними ви ознайомлювалися в минулому навчальному році: античним. візантійським. романським, готичним, Ренесансом, бароко, рококо, класицизмом, романтизмом, реалізмом.
Прочитайте в підручнику 5-6 стор. продовжимо на наступному уроці.
Завдання для 9 класу на 09.09.2025р.
Посилання на онлайн зустріч : https://meet.google.com/jgb-fzpx-yht
Тема уроку:"Стилі, стилі, стилі".( про -
довження).
Давайте пригадаємо стилі , про які ми говорили у 8 класі.
Античний стиль пов'язаний з давньогрецькою та давньоримською культурою, античними філософією та міфологією. Неперевершені пам'ятники архітектури та скульптури досі викликають у нас захоплення свою неповторною красою і довершеністю. Склалися три класичних ордери, які використовуються в сучасній архітектурі: доричний, іонічний і коринфський. Запам'ятайте особливу рису античного стилю - гармонія. Філософія античного стилю - людяність.
Найхарактерніші ознаки візантійського стилю - витонченість, розкіш і вигадливість - яскраво втілилися в культових християнських спорудах, де зовнішня простота поєднувалася з пишнотою декору інтер'єру. Для його оздоблення використовували глазуровану плитку, слонову кістку, золото, срібло, мармур, напівкоштовні камені. Візантійському мистецтву ми завдячуємо створенням ікони(візантійський іконографічний канон), хрестово - купольних храмів. іконостаса тощо
У романському стилі основна роль належала архітектурі. Пригадайте: лицарський замок, монастирський ансамбль, храм. Споруди були строгі, позбавлені будь - яких надмірностей у декорі.
На зміну романському стилю прийшов готичний , споруди якого відрізнялися своїми витягнутими формами - вони ніби линули вгору. З'явилися вітражі.
Новий стиль - Ренесанс - збагатив мистецтво духом свободи й вірою в людські можливості. Саме в цей час склалося уявлення про гармонію , що панує в природі, і про людину як вінець її творіння. Головними ознаками цього світоглядного перевороту епохи є гуманізм(віра в людину) і секуляризацію (звільнення від релігійного впливу)- перехід до світського стану суспільства.
Саме в епоху Відродження створено математично строге вчення про способи передачі простору, що отримало назву система перспектив.
Стиль мистецтва епохи Відродження змінив емоційний , динамічний стиль бароко ,що знайшов своє відображення в архітектурі , живописі, музиці й літературі.
Основними рисами бароко є прагнення до величі й пишності, контрастності, просторового розмаху, розкошу , динамічності образів , симетрії і змішування масштабів, поєднання реальності та ілюзії. З'явилася опера. У музиці бароко вершини свого розвитку досягла поліфонія, а " королем інструментів" став орган.
Рококо - вишуканий і витончений стиль XVIII століття, що став ніби продовженням бароко, його видозміною. Ознакою рококо є вишуканість форм, що досягалася за рахунок невеликих розмірів кімнат із заокругленими кутами , або ж овальних у плані, особливого декорування інтер'єрів - вишуканих, витончених, комфортних, з великим декоративним навантаженням ( позолочені орнаменти у вигляді переплетень,завитків, опуклих щитів тощо, різблені панелі, дзеркала, статуетки, вишукані меблі).
Прочитайте довідку на стор.11 підручника.
Стиль класицизму ( від лат. - зразковий) утверджував думку про розумність і гармонійність буття, про єдність та порядок в світі.
На зміну впорядкованому класицизму приходить новий стиль - романтизм з його гуманістичними ідеалами й особливою увагою до думок , почуттів та емоційних станів людини. романтики зосередилися на людських переживаннях.
З'явилися програмні твори в музиці. З'явилося поняття - стиль митця.
Прагнення митців зображати дійсність у формах самої дійсності приводить до появи в мистецтві стилю реалізм. Яскраво він виявився в образотворчому мистецтві, особливо в живописі , де художники прагнули достовірності у відтворенні подій , явищ і предметів.
Читайте підручник стор.6-15. Розгляньте ілюстрації та дайте відповіді на питання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий