Мистецтво робить наше життя цікавим , насиченим і яскравим. Воно не лише прикрашає середовище , а й транслює досвід , думки, ідеї. Зокрема, твори візуального мистецтва дозволяють побачити уявлення митців про світ, людину та її призначення. Наприклад, декоративно - ужиткове мистецтво несе світогляд та ідеали певного народу через естетику речей домашнього вжитку. Архітектура , використовуючи всі досягнення людства , творить наш простір. Дизайн робить комфортним і красивим середовище для життя.
Єднає всі види мистецтва неповторна властивість - збуджувати емоції , активізувати уяву, викликати особливі переживання , які називають естетичними.
Роздивіться ілюстрації на сторінках 4 та 6 підручника.
Лоренцо Квінн
Єжі Кендзьор
Жан Поль Хааг
Зміст творів візуального мистецтва втілюється в художніх образах і сприймається зором.
Давайте пригадаємо види візуального мистецтва та види образотворчого мистецтва. Дайте відповіді на питання на стор. 7 підручника.
Давайте пофантазуємо.Уявіть собі прадавню людину, яка жила серед живої природи та диких тварин, їжу здобувала мисливством та хотіла все це зобразити. Пропоную віртуальну мандрівку в печери - своєрідні "галереї" прадавнього малярства. Тут зберігаються перші відомі нам зразки зображень тварин та людей.
Малюючи різних тварин та людей прадавні художники намагалися передати зовнішній вигляд, рухи й пози.
Уяви , як художник спочатку просто водив паличкою по піску, потім вишкрябував камінцем форму своєї долоні по скелі. А одного разу спробував малювати вуглинкою. що відкотилася від вогнища.
Фарби виготовляли із природних барвників , зокрема з вохри та сажі, які змішували із риб'ячим клеєм, яєчним білком або соком рослин.
З чого ж починався процес творчості скульптора?
Виконувалося зображення на опуклій кам'яній поверхні, яка за формою нагадувала тварин . Так виник рельєф.
На території давніх поселень знаходять жіночі фігурки. Адже понад усе люди шанували жінку-матір.
Близько двох тисяч років на теренах сучасної України, а також сусідніх країн - Молдови та Румунії - існувала унікальна Трипільська культура (від назви села Трипілля на Київщині). Що ж такого дивного у тих трипільцях?
Запам'ятай: Художній образ - спосіб відтворення дійсності в мистецтві.
Реставратор - (від лат. restavratso - віднов -
лення) - фахівець із відновлення та збережен -
ня культурної спадщини, творів образотвор -
чого і декоративного мистецтва та архітек -
тури.
Дайте відповіді на питання на стор. 15. підручника.
У дуже складний час ми починаємо цей навчальний рік.
В мене є бажання: хочеться одягнутися в красиву сукню, підфарбувати обличчя та зустрітися з вами у школі, у класі, подивитися вам в очі та поговорити з вами. Клята війна не дає нам цього зробити, але ми не будемо сумувати. Наші військові на фронті гарно виконують свою справу і ми не будемо відставати . Ми будемо виконувати свою (навчання). Нехай вони нами пишаються , як ми пишаємося ними.
От же почнемо.
Народне і професійне мистецтво.
Походження мистецтва. Мистецтво старо-
давніх цивілізацій.
Тема уроку:" Як виникла музика".
Цікаво , а як виникло мистецтво? Люди первинного суспільства захоплювалися довкіллям і відчували, що навкруги панує ГАРМОНІЯ. З окриків та обрядів виникло мистецтво танцю, мисливці імітували поведінку звірів - виникло мистецтво театру, пісні пташок посприяли виникненню мистецтва музики.
На стор.9 підручника прочитай про Олів'є Мессіана.
Ви послухали музику Олів'є Мессіана "Екзотичні птахи" для фортепіано, ударних та камерного оркестру.
А як же створювалися музичні інструменти?
Давайте уявимо собі , що ми в музеї.
Це - музей музики.
Перший експонат мушля. Чому мушля, спитаєте ви? А тому, що це був перший інструмент, який відтворював звуки. Людина дмухала в мушлю і мушля співала. Був іще мисливський ріг, виточений із бивнів мамонта або інших природних матеріалів. "Музичний вітер" добували із бамбука чи очерету(для цього робили спеціальні отвори). Поєднання кількох трубочок різного розміру привело до народження флейти Пана (свирілі).
Так виникли духові інструменти. Шкуру мамонта, або іншої тварини, треба було почистити та просушити. Для цього її розтягали на кілочках, а дітлахи кидали в неї камінням. Так виникли ударні інструменти. Зародження струнних інструментів відбувалося ймовірно , таким чином: випускаючи стрілу з мисливського лука , людина почула чарівний звук і... зазвучала струна.
В обрядах спів був невіддільним від музики й танців, а театралізовані дії виконували в костюмах і масках. Отже, у зародку всі мистецтва існували у нерозривній єдності - у гармонії.
А першим музичним інструментом був людський голос.
Послухайте "Веселкова пісня". музика О. Янушкевича вірші М. Ясакової.
На стор.11 підручника розгляньте схему "Гармонія". Дайте відповіді на питання на цій же сторінці. Послухайте цей міф. Заспівайте іще раз "Веселкову пісню".
Добрий день, мої шановні , мої любі учні та ваші батьки.
Ми сіли за наші умовні парти цього року у дуже складний час. Ви повинні розуміти , що зараз кожен з нас робить свою справу : ЗСУ боронить нас і не дає знищити нашу Державу, ваші батьки складають для вас умови , які допомагають вам не відчувати складностей сьогодення. Ваш фронт - це ваше навчання. Не підведіть їх. Пам'ятайте , що ви живете в найкращій країні, що ви - українці , що ваші знання допоможуть Україні після Перемоги відбудуватися та стати іще красивішою та сильнішою ніж до війни.
От же починаємо.
Цього року ви продовжуєте знайомитися з світом мистецтва. мистецтво розкриває світ почуттів і цінностей людини в образному змісті різних видів творчої художньої діяльності.
Я намагатимусь, щоб уроки були цікавими та щоб наприкінці навчального року ви стали більш творчими людьми.
Тема уроку: "Мистецтво в житті
людини".
Мистецтво - таке звичне слово - а викликає стільки емоцій , думок. Мистецтво супроводжує нас усюди в нашому житті. Воно бадьорить , покращує настрій, розслабляє, спонукає до роздумів , відкриває творчі можливості.
Давайте пригадаємо, які види мистецтва ми вже знаємо. (підказка на сторінці 4 підручника). Проговоріть їх вголос.
Давайте поговоримо про музику. Музика - це вид мистецтва , яке щонайперше впливає на наші почуття. У кожної людини свої переваги в музиці. Скільки людей , стільки й уподобань. Когось певний музичний твір хвилює, іншу людину - лишає байдужою.
Зараз я пропоную вам послухати декілька музичних творів , а потім подумайте та спробуйте відповісти на питання , які стоять на сторінці 4 підручника.
М. Скорик "Мелодія".
Річард Клайдерман "Закоханий".
Хор One Voice Meghan Treinor/ Better When i'm Dancin.
Kotra Stir Mesh.
На сторінці 4 підручника розгляньте схеми "Мова музичного мистецтва" та "Види музичного мистецтва".
Оберіть музичний твір ( з тих , що послухали на уроці, або той , що подобається нині). Рухайтеся під музику , втілюй емоції , які вона в тебе викликала.
Послухайте цю пісню.
Повний переклад цієї пісні надрукований на сторінці 5 підручника. Дай відповідь на запитання під піснею.
Виконай роботу на тему "Видатні українці сучасності".
Подумай кого з митців , або просто людей ти зарахуєш до видатних українців сучасності. Знайди фото цієї людини, напиши одне - два речення чому ти так думаєш. Фото та свою думку запиши та вишли мені в групу "Мистецтво".
Доброго дня , мої шановні, мої любі учні. Ми сіли з вами за парти цього року у дуже складний час. Ви повинні розуміти , що зараз кожен робить свою справу: ЗСУ боронить нас і не дає знищити нашу Державу, ваші батьки складають для вас умови , які допомагають вам не відчути складностей сьогодення. Ваш фронт - це ваше навчання. Не підведіть їх. Пам'ятайте. що ви живете в найкращій країні, що ви - українці, що ваші знання допоможуть нашій країні після Перемоги відбудуватися та стати іще красивішою та сильнішою ніж до війни.
Починаємо.
Стилі та напрями мистецтва.
Тема уроку:" Стилі, стилі, стилі".
Протягом всього існування людства його супроводжувало мистецтво. За цей час воно активно розвивалося , набуваючи нових форм і втілюючи нові стилі.
У мистецтві поняттям стиль визначають вагомі етапи та напрями його розвитку. Художній стиль характеризує втілене мовою мистецтва відображення історичного життя суспільства, естетичних поглядів різних суспільних груп певної епохи або творчого напряму.
Кожна епоха створювала свій неповторний стильу мистецтві, що через поєднання різних виразових художніх засобів і прийомів відбивав та узагальнював типові для цієї епохи теми , ідеї, світогляд людей.
Поняття "стиль" часто використовується в нашому повсякденному житті, як-от: стиль роботи, стиль одягу, стиль гри тощо. Про стиль говорять у літературознавстві, лінгвістиці, мистецтвознавстві, естетиці, культурології. Стиль відображає також характерні ознаки національної або етнічної своєрідності, наприклад: східний, слов'янський , скандинавський, іспанський, африканський, стилі тощо. Ідеться про національний стиль.
У європейському мистецтві народжувалися , формувалися , розвивалися , а потім змінювали один одного різні мистецькі стилі. В історії культури ці стилі здобули назву " великі європейські стилі". Саме з ними ви ознайомлювалися в минулому навчальному році: античним. візантійським. романським, готичним, Ренесансом, бароко, рококо, класицизмом, романтизмом, реалізмом.
Прочитайте в підручнику 5-6 стор. продовжимо на наступному уроці.
Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/eza-aruc-xgo
Тема уроку:"Хочу знати свою країну".
Дорогі мої учні. Ось і підійшли ми до фінішу 5 класу. Навчальний рік був дуже складний із тривогами, бомбардуван- ням, уроками online. На уроках мистецтва я хотіла , щоб ви почули багато корисної та цікавої інформації, яка вам у пригоді стане у вашому подальшому житті. На цьому уроці я хочу показати мультфільми про українських митців , яких знає весь світ . Нам є ким і чим пишатися. Просто подивіться .
Всі ці мультфільми зібрані у збірку "Книга - мандрівка . Україна". (можливо я вам уже про це говорила). Якщо буде цікаво подивіться влітку.
Тема уроку:"Наші - найкращі".Мої вітання всім. Підходить до завершення цей складний навчальний рік. Ми з вами виконали програму, заплановану на цей період. Хтось навчався старанно, хтось ні. Я сподіваюсь , що вам було цікаво та корисно отримати інформацію , яку я давала вам на уроках.
Сьогодні я хочу розповісти про те, що мене особисто хвилює останні три роки . Не буду робити довгої прелюдії, а просто подивіться відео.
Я сподіваюсь, що вам було цікаво та корисно отримати цю інформацію.
Ми закінчили курс предмета "Мистецтво". Сподіваюсь, що на наших уроках ви узнали багато цікавого та корисного. Можливо те, що ви узнали на моїх уроках вам стане в пригоді.
Бажаю вам гарного відпочинку, удачі, широкого життєвого шляху та щастя.
Мої вітання всім. Підходить до завершення цей складний навчальний рік. Ми з вами виконали програму, заплановану на цей період. Хтось навчався старанно, хтось ні. Я сподіваюсь , що вам було цікаво та корисно отримати інформацію , яку я давала вам на уроках.
Сьогодні я хочу розповісти про те, що мене особисто хвилює останні три роки . Не буду робити довгої прелюдії, а просто подивіться відео.
Ви подивилися відео і , сподіваюсь , узнали багато нового. Пишаємось нашою культурною спадщиною.
Наші - найкращі !.
Бажаю всім гарного відпочинку і хочу зустрітися 1 вересня у школі віч-на-віч без тривог , війни та online.
Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/eza-aruc-xgo
Тема уроку:"Нові території мистецтва.
Цифрові музичні технології,
цифрові музичні інструменти".
Якщо посміхнутися перехожим -
вони посміхнуться у відповідь.
Якщо посміхнутися Небу і Сонцю -
розійдуться хмари.
Якщо посміхнутися Всесвіту -
трапиться щось дивовижне.
І діти і дорослі люблять грати . Сучасні комп'ютерні ігри - не просто розвага. Віртуальні світи онлайн - ігор залучають мільйони гравців у всьому світі. І тому важливо вміти працювати в команді, спілкуватися та допомагати одне одному.
Ігри спонукають до прийняття рішень, відповідальності , стратегічного мислення. Адже в них не просто йдеться про певну ситуацію , а необхідно самостійно діяти в її умовах. І не тільки спостерігати , а проживати її - бути не пасивними, а активними учасниками дії.
Ігри з доповненою реальністю (AR-ігри) дозволяють взаємодіяти з віртуальними об'єктами в реальному світі. У деяких іграх користувачі можуть святкувати свої дні народження, слухати музику, дивитися кінотрейлери. Або можуть взяти участь у концерті як виконавець та підкоряти сцену.
Поміркуйте , чи може в майбутньому ігрове середовище замінити "живі" концерти. Про які застереження потрібно пам'ятати?
Нині артисти та кіномитці дедалі активніше взаємодіють зі своїми шанувальниками через ігри. Адже розуміють , що, запустивши у грі свіжий трек або трейлер, його можна зробити хітом, який подивляються мільйони людей. Крім того ігри пропонують додаткові опції , наприклад, віртуальні персонажі фанатів можуть зайти за лаштунки сцени музичного концерту поспілкуватися зі своїм кумиром.
Антитіла. "Мій сокіл". Саундтрек з гри " Death From Adove".
Схарактеризуйте музичний супровід відеоряду. Які музичні характеристики / звукові ефекти допомагають цілісності сприйняття образів?
Розгляньте схему на стор. 118.
У комп'ютерних іграх , театрі , кіно, на телебаченні часто звучить електронна музика, створена електронними та цифровими музичними інструментами. Завдяки цифровим технологіям здійснюється аранжування, запис, редакція музичних треків; оцифровування й подальша обробка звуків, шумів, що мають різну природу. також здійснюється синхронізація всіх дій (звук, відеоряд , керування музичним та освітлювальним приладдям тощо), запланованих у цифровому (віртуальному) або реальному середовищі.
Розгляньте схему на стор. 119.
Ці процеси налагоджуються і підтримуються IT- фахівцями. До певних дій все частіше залучають штучний інтелект. Завдяки цьому митці (музиканти, актори) мають змогу дарувати свою творчість, не відволікаючись на технічні речі.
Поміркуйте , чи може штучний інтелект повністю замінити людину, чи він є лише допоміжним інструментом у її творчій діяльності.
- Які комп'ютерні ігри тобі подобаються? Чому?
- Яка музика в них звучить?
- Чим відрізняються цифрові музичні інструменти від акустичних чи електронних?
Посилання на онлайн зустріч : https://meet.google.com/eza-aruc-xgo
Тема уроку:"Карнавальні костюми,
маски, образи".
Як створюється театральний та кінообраз? Існують певні правила. Навіщо потрібен грим, маска?
Давайте подивимся відео.
Костюм і маска - невід'ємні атрибути театру. Вони сприяють
миттєвому перевтіленню на потрібного персонажа , на будь-яку зображувану істоту. Пам'ятаєте , пара античних масок - весела і сумна або трагічна і комічна, - стала всесвітнім символом театру. І хоча тепер маски нечасто використовуються у театральних виставах , проте без них не обходиться жоден маскарад чи карнавал.
Ми вже знаємо про Венеціанський карнавал. Театральна маска стала його своєрідним символом. Головний конкурс цього свята - конкурс на кращу маску, яку обирають зазвичай у фіналі свята.
На венеціанському карнавалі склалися певні" правила гри" : персонажу в костюмі й масці не бажано розмовляти дозволено спілкування лише мовою жестів. Для створення необхідного карнавального образу застосовують грим.
На сторінці 246 самостійно прочитайте про історію гриму.
Запам'ятайте: Грим - мистецтво змінення зовнішності
Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/eza-aruc-xgo
Тема уроку:"Нові території мистецтва.
Пропорція, масштабність, екстер'єр".
- Як ви вважаєте , чому в кіно велике має значення місце
дії?
- Які фільми , на вашу думку, показують цікаву архітек-
туру або незвичайні будівлі?
- Яку роль виконує архітектура в сюжеті ( створює атмо -
сферу, символізує ідею фільму , показує соціальний ста -
тус персонажів...)?
- У чому секрет популярності кіно ?
Секрет популярності кіно в тому , що під час перегляду фільму глядачі свідомо чи мимоволі прагнуть уявити себе на місці персонажів. Цьому сприяють сучасні технології знімання та трансляції фільму, зокрема використання стереозвуку тощо.
Втім , найголовніше - це професіоналізм знімальної групи, продумування та опрацювання кожної деталі - різних ракурсів, планів, монтажу, вибір локацій фільмування. Адже , як і в живописі, у кадрі є тло, яке посилює його сприйняття , допомагає зрозуміти головний меседж твору. Наприклад, у багатьох кінокартинах екстер'єри - зовнішнє оформлення будівель - "підказують", доповнюють цілісність сприйняття кінотвору.
Виконайте усно завдання на стор. 116- 117 підручника.
Посилання на онлайн зустріч:https://meet.google.com/eza-aruc-xgo
Тема уроку :"Карнавал крокує по планеті".
Ви послухали пісню, яка має назву"Карнавал". А хто з вас знає що це за дійство? Хто придумав карнавали, як і де вони відбуваються? Давайте подивимся відео про історію карнавалів.
Бразильський карнавал.
Серджу Абреу. "Бразильський карнавал".
Венеціанський маскарад. Н. Паганіні. "Венеціанський карнавал".
Жан Батист Арбан "Венеційський карнавал".
Тобто ми зрозуміли , що карнавал - це костюмована хода, коли люди радіють, танцюють під час ходи. А чи проводяться карнавали у нас в Україні? Так . Звичайно.
2011рік , Львів. Костюмована хода під час відкриття театрального фестивалю "Золотий лев".
Посилання на онлайн зустріч:https://meet.google.com/eza-aruc-xgo
Тема уроку:"Нові форми існування
відомих творів".
Екранізація є улюбленою формою популяризації й інших музично - театральних жанрів - балету, мюзиклу, оперети. Улюбленими картинами телеглядачів є екранізовані оперети "Містер Ікс", "Весілля в Малинівці", "Принцеса цирку", "Сільва". Дуже популярні екранізовані мюзикли, "Звуки музики", "Ісус Христос - Суперзірка" та ін.
Уривок з музичного фільму "Весілля в Малинівці".
Створюючи мультиплікаційні опери і балети , автори вимушені робити певні скорочення , щоб мультфільм тривав не більш ніж 30 хв, що зумовлено віком аудиторії - маленьких телеглядачів.
Серед фільмів Волта Діснея , створених на основі популярної музичної класики ,-"Фантазія"(1940), та "Фантазія"(2000) з "Карнавалом тварин".
Волт Дісней "Фантазія" 1940 р. Волт Дісней "Фантазія "2000р.
Існують також опери, балети, мюзикли, оперети, що створені спеціально для теле - чи кіноекрана і не мають сценічного аналога. Їх створюють композитор, режисер і хореограф у складі постановочної групи фільму. Найвідомішою кінооперою є твір французького режисера Жака Демі і композитора Мішеля Леграна "Шербузькі парасольки". У фільмі немає жодного розмовного діалогу - лише спів.
Пісня з к/ф "Шербурзькі парасольки" муз. М.Леграна
З - поміж найвідоміших мюзиклів , створених для телеекрана, - "Весь цей джаз", "Мулен Руж" та ін.
Український екран початку XXI століття відзначився цілою низкою кіномюзиклів: "Вечори на хуторі близь Диканьки", "Шалений день, або одруження Фігаро", "За двома зайцями" та ін. До виконання цих творів запрошувалися відомі естрадні виконавці , у них прослідковується наскрізна музична драматургія, рівноцінність акторської гри , співу та хореографії, ознаки, що дають усі підстави називати їх телемюзиклами.
Нові сучасні інтерпретації класичних творів мистецтва із використанням комп'ютерних технологій, різноманітних художніх поєднань - це захопливі видовища , що залучають до мистецтва велику аудиторію. Наприклад, балетно - акробатична інтерпретація балету"Лебедине озеро", яку створили митці із Шанхая , змушує, затамувавши подих, спостерігати за неймовірними трюками виконавців. Хореограф Жао Мінг поєднав воєдино класичний балет і стародавню китайську акробатику.
Китайська опера. Балет "Лебедине озеро".
Однією з візитівок Гонконгу є світлове шоу "Симфонія вогнів", яке вражає своєю масштабністю та різнобарв'ям. Його проводять на дахах сорока гонконгських хмарочосів .
Гонконг. Шоу "Симфонія вогнів".
Ще одне дивовижне видовище - світло - музичні фонтани, що чарують глядачів у багатьох місцях світу.
Вінниця . співучі фонтани.
Розвиток сучасних технологій став чудовим приводом до народження медіа - мистецтва (медіа - арт), у якому художнім полем є сучасні комунікаційні технології - Інтернет, телефонний зв'язок, будь - який інший вид і формат передачі сигналу по дротах та через мережу.
Мистецтво - духовний, емоційний, ціннісний досвід людства, який об'єднує людей різних націй, континентів і віросповідань, спонукає до роздумів і творчості.
Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/eza-aruc-xgo
Тема уроку:"Реалізм у мистецтві.
"Правда життя ", або реалістичний
стиль у мистецтві.".
На відміну від романтиків , представники реалізму вважали , що об'єктом мистецтва живопису можуть бути лише предмети , видимі й відчутні для художника, а тому на їхню думку , митцю не варто малювати те, чого він не бачив, і давати волю своєї уяви. Звернення до сучасності у всіх її проявах з опорою , як проголошував Еміль Золя , на точну науку стало основною вимогою цього художнього стилю.
У мистецтві з'являється новий герой - людина праці, замальовується її побут, життя і діяльність.
Француз Франсуа Міллє був одним з перших серед художників, хто обрав повсякденне життя селян провідною темою своїх живописних полотен. Особливістю його творчості було прагнення до типізації своїх героїв , тобто створення збірного образу.
Розгляньте ілюстрації картин Ф. Міллє " Збирання колосків " та "Сіяч"
1. До якого жанру належить картина "Збиральниці колосків"?
2. У чому особливість композиції твору?
3. Поміркуйте , чому автор наблизив фігури жінок до
глядача, але не показав виразу їхніх облич ?
4. Якому настрою відповідає колорит?
5. Кого на вашу думку , прагнув зобразити Ф. Міллє на
картині "Сіяч"- конкретного селянина чи образ людини життя якої є частина землі, по якій вона йде?
На картині живописця Івана Карамзіна - господар пасіки.
Карамзін "Пасічник".
Сонячне світло концентрується на руках та обличчі старого , а вулики за його спиною видаються загадковим містечком . На іншому полотні митець зобразив лісника - сильного й дужого чоловіка з великою важкою дубиною за спиною , який щойно вийшов з хащі лісу. Карамзін "Лісник"
1. Схарактеризуйте образи картин Крамського.
Поміркуйте , які думки сповнюють кожного з
портретованих.
Розгляньте ілюстрації до картин О. Венеціанова "Селянка за вишиванням" та " Женці ".
1. Якою художник зобразив селянку-вишивальницю?
2. Зверніть увагу , куди спрямовано погляд хлопчика
на картині "Женці"?
3. Що його зацікавило?
4. Про що могли б розмовляти персонажі картини?
Талановитий український скульптор Леонід Позен звертався у своїх творах до реального життя й національних тем. Його скульптурні групи жанрового характеру цікаві, насичені деталями , виразністю психологічної характеристики дійових осіб, що досягається майстерністю композиційної будови та витонченою , майже ювелірною пластикою форми.
1. Що свідчить про реалістичність художніх образів
скульптора?
2. У чому, на вашу думку, драматизм відтворених
майстром сюжетів?
Француз Оноре Дом'є на своїй картині " Вагон третього класу" звертається до теми залізниці - одного з найзначущіших винаходів століття , проте його цікавить не зовнішній вигляд потяга - художник відтворює інтер'єр вагона третього класу , наповнений людьми , які ледь освітлені світлом з вікон.
Для надання композиції глибини майстер малює кілька портретів , розміщуючи їх горизонтальними рядами.
1. Як О. Дом'є поділив композицію на дві частини ?
2. Якими виглядають обличчя людей у мірі віддалення їх
від глядача?
3. Якими засобами художник зосередив нашу увагу на
двох жінках та хлопчику в центрі картини ?
4. Що , на вашу думку, він хотів про них розповісти ?
5. У чому реалізм зображеного сюжету?
У Франції середини XIXст. активного розквіту набуло мистецтво карикатури. Визначним карикатуристом був Оноре Дом'є. Один із знаних майстрів світової графіки , який створив понад три тисячі літографій і велику кількість ксилографій.
Герої багатьох полотен французького художника Густава Курбе - батраки , землероби, виноградарі, які заробляють на хліб тяжкою працею. Виходець із селянської родини , він уважав,що потрібно безпосередньо звертатися до народу й черпати в нього свою науку. Одного разу митець побачив двох робітників . які розбивали камінь. Саме це й стало сюжетом його майбутньої картини" Подрібнювати каміння" . Герої твору - старий чоловік і юнак , а між ними художник побачив ціле життя. Густав Курбе показав людям нового героя так, як він його сприймав.
1. Ким , на вашу думку, є герої картини "Подріблю -
вачі каміння"?
2. У чому ви вбачаєте особливість композиції?
3. Чи можна передбачити долю юнака?
4. Чим відрізняються образи Курбе від образів
художників - романтиків Е. Делакруа та Т.Жеріко?
Художник Ілля Репін з надзвичайною реалістичністю зумів відтворити на полотні неймовірно важке життя простого люду. На картині " Бурлаки на Волзі" змальовано одинадцять різних чоловіків, які тягнуть баржу. У постатях, одязі, поглядах людей митець намагався зобразити не тільки різноманітність і багатство характерів , а й різні нелегкі долі...
Історична тематика була однією з провідних у творах художників - реалістів. На полотні українця Миколи Івасюка відтворено події 1649 року, коли Богдан Хмельницький після зняття облоги Замостя прибув до Києва .
Скульптурний образ Богдана Хмельницького на коні височіє на Софійській площі в Києві. Автор Михайло Микешин.
Українська історична тематика , зокрема події часів козаччини . цікавила багатьох художників . Сергій Васильківський , якого по праву вважають одним із фундаторів українського національного стилю в живописі.
Микола Самокиш майстер батального жанру, натхненно з максимальною реалістичністю відтворив сторінки нашої історії.
Нині поговоримо про мультфільми. Твори , які люблять і діти, і дорослі. Чудові персонажі, їхні пригоди і фантастичні світи, де вони мешкають, позитивно впливають на настрій, фантазію та уяву. Надихнувшись досвідом героїв, нам іноді хочеться додати яскравості та пригод і у власне життя.
А ще мультфільми можуть допомогти інакше поглянути на світ, адже в них часто порушуються дуже серйозні теми. Однак про складні речі розповідають вони простою та зрозумілою мовою. Любов до близьких, щира дружба, відповідальність, важливість збереження природи. взаємодопомога і віра в диво - найчастіші лейтмотиви сучасних творів анімації.