Світ тварин у мистецтві.
Тема уроку:" Програмна і непрограмна
музика: п'єси-мініатюри".
Вокальна й інструментальна музика завжди існували в тісному взаємозв'язку. У давнину люди в певний момент усвідомили й відчули , що деякі мелодії наскільки виразні , що зрозумілі й без слів.Так виникли інструментальні жанри , зокрема п'єси- мініатюри.
Завдяки "слову" вокальна музика нам завжди зрозуміліша , порівняно з інструментальною. Але в інструментальній існує багато творів , де композитор у тій чи іншій формі пояснює слухачам його зміст. Це пояснення називаєтся програмою, а така музика програмною.
Заголовок п'єси чи літературна програма здатні спрямувати в певному напрямі фантазію слухача, допомагаючи "домалювати " в його свідомості те, що підказує автор. .
У програмній музиці є чимало творів , присвячених тваринам і птахам. У музиці можна передати певні ознаки тварин- особливості їхніх рухів , ходи.
Давайте пригадаємо музичні твори, які ми слухали в попередніх класах.
Каміль Сен Санс "Слони".
Каміль Сен Санс "Лебідь".
У деяких музичних творах ми можемо почути імітацію "голосів " птахів- спів солов'я чи зозулі.
Отже музичні твори про тварин і птахів існують у різних інструментальних жанрах. Зазвичай композитори використовують різноманітні за змістом і формою програмні п'єси- мініатюри. за жанром це можуть бути невеликі прелюдії , інколи- віртуозні , ритмічні токати чи жартівливі жваві скерцо(гуморески). Спільною рисою цих жанрів є особлива фактура , що відображає переважно рухливий характер п'єс.
На стор. 107 прочитайте інформацію для допитливих.
Послухайте Дакен "Зозуля".
Василь Барвінський Прелюдія №2.
На стор. 108 підручника прочитайте про Василя Барвінського.
Запам'ятайте: Прелюдія(від лат. -перед і гра)- вступна
частина до якого- небудь великого музич-
ного твору або невелика самостійна п'єса
переважно для клавесина , фортепіано чи
органа.
Токата- віртуозна музична п'єса для
фортепіано або органа, у швидкому темпі,
чітко ритмізована.
Скерцо(від італ.- жарт)- жанр камерно-
інструментальної музики, твір жартівли-
во-гумористичного змісту.
Читайте підручник стор.106-109.
Комментариев нет:
Отправить комментарий