Тема уроку:" Етнічні мотиви у класичній і
сучасній музиці."
Захоплення європейських композиторів музичним фольклором різних народів світу відкрило слухачам красу і чарівність мелодій та ритмів музики народів Сходу та Африки.
Наприклад , відомий уже вам " Турецький марш"(рондо А ля Турка")- один із найвідоміших творів Вольфганга Амадея Моцарта. Любов турків до цієї мелодії не знає меж. Більшість упевнена . що ця мелодія - народна. Жанр військового маршу Моцарт запозичив у Османського військового оркестру , який завжди супроводжував військо султана.
Про марш Моцарта прочитайте на стор. 30 підручника.
Послухайте В.А Моцарт. Соната ля мажор. 3 частина "Рондо".
Пригадайте що таке сюїта?
Тема уроку:"Етнічні мотиви у класичній і сучасній музиці.(продовження).
Іноді композитори у своїх творах використовували істинно народні мелодії. Але частіше - це були оригінальні, створені композиторами , мелодії, які тонко втілювали колорит східної музики. Наприклад в опері " Руслан і Людмила" у третьому акті,
дія якого відбувається у замку чарівниці Наїни, лунає чарівно- зваблива гнучка, пройнята солодкою знемогою мелодія перського хору "Лягає в полі морок нічний ", заснована на справжній іранській мелодії.
А в опері "Хованщина" ми також чуємо перські народні інтонації. створені композитором. Це- "Танець персіянок" з повільною темою, що поступово переходить у вихровий танець.
Не менш цікавим , загадковим і дуже привабливим є для митців музичне мистецтво народів Далекого Сходу- японців , китайців та інших.
Лю Фан. Три варіації на тему "Квітка сливи"(соло на гучжен).
Варіації на японську тему.
Арія Солов'я.
Китайський марш.
Прочитайте інформацію для допитливих на стор.33 підручника.
Під час створення балету "Червоний мак" , український композитор Рейнгольд Глієр, ретельно вивчаючи культуру і музику Китаю, записав велику кількість китайських народних пісень. У роботі йому допомагала відома балерина Катерина Гельцер, яка була в Китаї на гастролях і змогла описати йому особливості рухів , поз китайських жінок та їхні костюми.
Читайте підручник стор. 29-34 підручника. Дайте відповіді на питання на цих сторінках.
Комментариев нет:
Отправить комментарий