Тема уроку:"Гумор у музиці. Скерцо".
Музика , не маючи кольорів, без допомоги слів здатна виражати думки. почуття , настрої. Також вона може викликати посмішку. . наприклад тоді, коли композитори ставилися до музичних портретів тварин із гумором. Ми з вами вже слухали , як жартує К. Сен-Санс у зоологічній фантазії. де слон танцює легкий і граційний вальс , а черепахи - швидкий і запальний канкан, який довелося уповільнити під їхні рухи.
Комічні ефекти можна створити не лише у вокальній чи інструментальній музиці. Для цього існує спеціальний музичний жанр - скерцо.
У перекладі з італійської це означає - жарт. Коло образів скерцо різноманітне - від веселих і кумедних до фантастичних і химерних.
Скерцо з'явилося як частина сюїти. Наприклад відоме соло флейти Й.С.Баха з оркестрової сюїти №2 стало виконуватися у різних обробках і відокремилося у твір "Жарт".
Як самостійний жанр скерцо розвивалося у напрямку посилення віртуозності. Польський композитор Фредерік Шопен у своїх скерцо втілює далеко не тільки суто жартівливі моменти.
Жанр скерцо досить широко представлений і в оркестровій музиці. Одним із яскравих зразків є твір "Учень чаклуна" композитора Поля Дюка. В основі його змісту - історія самовпевненого учня мага , який вирішив самостійно поворожити з водою , повторюючи чаклунські дії. Ми можемо це побачити у мультфільмі "Фантазія" студії Волта Діснея.
Українські композитори В.Косенко , В Барвінський та інші створювали скерцо , нерідко називали їх гуморесками, підкреслюючи легку жартівливість . Оркестрову гумореску написав Юрій Шевченко.
Автори гуморесок живляться фольклорними джерелами.
Послухайте цю пісню:
На стор. 137 прочитайте самостійно рубрику "Музична грамотність".
Запам'ятайте: Боді перкашн - "музика тіла", перкусія тіла
що виконується окремо чи як супровід музики,
танцю.
Гумореска - стрімка музична п'єса жартівли -
вого характеру, близька до скерцо.
Рингтон - або сигнал дзвінка - мелодія, що
відтворюється на мобільному телефоні під час
отримання вхідного виклику.
Скерцо - самостійна музична п'єса або части-
на сонати, симфонії, квартету у жвавому ,
стрімкому темпі.
Читати підручник стор. 134-137., слухати музичні приклади, співати пісню.
Комментариев нет:
Отправить комментарий