понедельник, 30 мая 2022 г.

6-а кл. , 6-б клас на 02.05.2022р.

 Давайте сьогодні просто поспіваймо пісні.

     

В. Островський "Зима".


О.Осадчий" Посміхайтеся".


А. Островський "Хлоп'ята та дівчатка".

В. А. Моцарт"Весняна пісня".


Ю.Рожкова"Музика".

А. Мігай "Козацька пісня".


О. Злотник "Цвіт землі".




Н. Май "Пісня про Україну".


Любі мої учні.! Я хочу домовитися з вами про майбутню зустріч. Вересень цього року, Зеленодольський ліцей №1.(перший кабінет).

Це буде в нашій Україні після Перемоги.

Гарного вам настрою. Все буде україна!!!


5-а, 5-бклас на 01.05.2022р.

      Узагальнюючий урок. Концерт для батьків.

      Сьогодня поспіваємо.


Осторвський "Зимова пісенька".


Назарець "Ми -козаки".


Норвезька народна пісня "Чарівний смичок".


Наталья Май "Червона калина".

 В. Філіпенко" Прийди, прийди. весно красна".



О Злотник"Школярі-школярики".


Гладков "Пісенька друзів".

Є. Крилатов "Крилата гойдалка".

І. Тарнавська "Світ шкільний".

      Любі мої учні. Слідуюча наша зустріч відбудеться у вересні , в нашій рідній школі, в кабінеті номер 1. Я знаю так буде . Буде наша Перемога! Все буде Україна!!!.








7-а, 7-б клас на 31.05. 2022р.

      Тема уроку:"Музичне мистецтво : діалог традицій і новаторства".

       На наших уроках ми залучались до перлин світової культури. Комусь було цікаво, комусь ні. Більше ми з вами не будемо учить предмет "Музичне мистецтво", але у 8-му класі нас чекає новий предмет.

     Пропоную пригадати пісні . які ми співали в II семестрі.


Катричко "Хуртовина".


Наталья май "Рок-н-рол".


Маккартні "Вчора".


Майборода "Пісня про рушник".


Петриненко "Господи, помилуй нас".


Злотник "Тече вода з-під явору".


Шамо"Києве мій".

 Мозговий "Край, мій рідний край".
     

     До зустрічі. Гарного вам настрою. Чекаємо Перемоги! Все буде Україна!!!


9-а на 31.05.2022р.; 9-б кл. на 01.06.2022р.

      Підсумковий урок : "Наші досягнення".

          В наш останній урок я хочу презентувати вам словник термінів  для повторення тем , які ми вчили на протязі учбового року.

     Асамбляж- вільна композиція з різноманітних елементів чи накопичення матеріалу у вільних комбінаціях.

     Блокбастер- термін щодо дуже успішних , високобюджетних вистав і кінофільмів.

     Графітізм-( "зображення , малюнки чи написи на стінах або інших поверхах)- течія в американському живописі, що характеризується перенесенням прийомів та образів графіті в станковій живопис і графіку. Відмітні риси графітізму- фантазія і яскрава самобутність у сполученні з елементами міської субкультури та мистецтвом етнічних груп.

     Драм-машина- електронний музичний інструмент для створення й редагуванні музичних ударних фрагментів , що повторюються.

     Мікшер( мікшерний пульт)- електронний музико-акустичний пристрій. що має широкі сервісні можливості- еквалайзер, різноканальний підсилювач, канали ефектів, реверберацію, затримку, монітор, панораму, повернення, вставляння тощо- і дозволяє музиканту поєднувати ( мікшувати) різноманітні акустичні якості звуку музичних інструментів у найширші комбінації.

     Музеї художні- музейні заклади, колекції та експозиції яких відображають історію і сучасний стан образотворчого і декоративно- ужиткового мистецтва. Виділяють такі типи цих закладів: музеї широкого профілю (живопис, графіка, скульптура, декоративно-ужиткове мистецтво); музеї, присвічені одному з видів мистецтва(картинні галереї); музеї, присвячені відомим художникам(зокрема , меморіальні музеї).

     Національний стиль- відображення в мистецьких творах психологічно-етнонаціональних особливостей певного народу, нації, країни або окремих її регіорегіонів.

     Неокласицизм- напрям у музиці, для якого характерним є звернення до принципів музичного мислення й жанрів , типових для епохи бароко, класицизму.

     Неофольклоризм- термін , що застосовується щодо музичних творів , у яких поновлення засобів виразності  органічно пов'язане з опорою на фольклор .

     Оп-арт- оптичне , або візуальне , мистецтво, орієнтоване на моделювання простору і руху нетрадиційними для мистецтва засобами та розраховане на оптичний ефект.

     Пам'ятка культури- визначна споруда, археологічний об'єкт або витвір мистецтва , що є частиною культурного надбання країни. людства загалом (пам'ятка історії, літератури, мистецтва, мови, права тощо) і охороняється законом. Залежно від наукової, історичної і художньої цінності пам'ятки культури бувають світового , державного і місцевого значення . В Україні нараховується понад 160тис. пам'яток культури.

     Передача(телепередача)- змістовно завершена частина програми (телепрограми) , яка має відповідну назву, обсяг трансляції, авторський знак, може бути використана незалежно від інших частин програми і розглядається як цілісний інформаіцйний продукт.

     Постмодернізм- (постмодерн, поставангард) -сукупна назва художніх тенденіцій, що особливо чітко позначилися в 1960-ті роки й характеризуються радикальним переглядом позиції модернізму, і авангарду. Поняття "постмодернізм" у сучасному сенсі охоплює передовсім тенденції або явища в мистецтві , що з'явилися в останній третині XXст. і на початку XXIст.

     Програма(телепрограма) на телебаченні - це поєднана єдиною творчою концепцією сукупність передач (телепередач), яка має постійну назву і транслюється телеорганізацією.

     Римейк- нова версія або інтерпретація раніше виданого твору.

     Саундтрек- музичний супровід до будь-якого матеріалу: фільму, мюзиклу, аніме, телепередачі, комп'ютерної гри тощо.

     Семплер- електронний музичний інструмент з можливостями запису, редагування та відтворення звуків.

     Стиль- сукупність певних ознак , система художніх форм, наділених певною якістю й змістовою виразністю. Ознаки певного стилю можуть проявлятися в різних сферах життя людини.

     Стиль митця - індивідуальна творча манера митця, його "творче обличчя".

     Телебачення - це виробництво аудіовізуальних програм і передач або комплектування (пакетування) придбаних аудіовізуальних програм і передач та їх поширення незалежно від технічних засобів розповсюдження .

     Тревелінг- прийом кіно- або телезйомки при русі камери , коли кут між оптичною віссю об'єктива і площиною об'єкта залишається під час зйомки незмінним ( наприклад, під час проїзду камери взвдовж вулиці(горизонтальний тревелінг) або під час руху від землі вгору( вертикальний тревелінг)).

     Художня галерея- тип художнього музею.

     ЮНЕСКО- міжнародна організація , спеціалізована установа Організації Об'єднаних Націй з питань освіти, науки і культури, яка при співпраці своїх членів -держав сприяє розвитку національної культури, охорони пам'яток культури тощо.


     Любі мої учні. Ми з вами закінчили курс предмету "Мистецтво". Сподіваюсь, що знання, які ви отримали на моїх уроках були вам цікаві та корисні. Може дехто з вас сьогодні , знаходячись за кордоном України,  бачили деякі архітектурні будівлі про які я вам розповідала(коли зустрінемось , чекаю розповіді).

Будьте здорові, все буде Україна!!!

 

воскресенье, 29 мая 2022 г.

8-а, 8-б клас на 30. 05. 2022р.

      Тема уроку:" Реалістичні образи на сцені".

     Якщо романтики намагалися в піднесено-емоційній манері передати внутрішній світ людини, то реалістів цікавить насамперед сувора правда життя. Реалістичне відображення здійснюється через драматизм співставлення почуттів простої людини і жорстих обставин її оточення. Отже, музика композиторів - реалістів отримує загострену соціальну спрямованість.

     До світових вершин оперного реалізму належить спадщина Джузеппе Верді, у якій розкриваються найкращі риси музично-драматургічного обдарування італійського композитора. 

Жанрово-тематична палітра оперної творчості Дж. Верді багатоманітна : від історико- героїчних до лірико-психологічних і комічних творів. Композитор почав свій творчий шлях як романтик, а ввійов в історію музики як майстер реалістичної опери. 

      З- поміж 26 опер особливе місце посідають три "зіркових" твори:"Травіата", "Трубадур"і "Ріголетто". На прикладі опери "Ріголетто"(за п'єсою В. Гюго "Король розважається ") прослідкуймо неповторний стиль композитора , акцентуючи його реалістичні відкриття в музиці. 

Музична драматургія опери - це напружений і динамічний наскрізний розвиток. Зіставлення образу Ріголетто з придворним оточенням здійснюється з надзвичайною силою правдивості. Конфлікт закладений у трагічному образу самого блазня. У його вокальній партії гнучко використовується наспівність і декламаційність, колючі ритми , гострі інтонації.

      У характеристиці дійових осіб і ситуацій композитор виявляє надзвичайну рельєфність . Обираючи героя , Дж. Верді уявляв не лише його характер , а навіть зовнішній вигляд, міміку, рухи. Вони ставали для митця живими людьми. Тому мелодії інтонаційно конкретні й лаконічні . Образ герцога яскраво характеризує знаменита галантно-легковажна пісенька"Серце красуні..." А колорит музики юної Джильди наповнений світлом , зігрітий теплом.


     Арія Джильди.

     

Монолог Ріголетто.


Пісенька Герцога.


Заключна сцена бурі.

                 1. Як музика арії передає душевний стан героїні?

                 2. Який інструмент "супроводжує" вокальну тему,

                     надаючи їй помітності?

                 3. Схарактеризуйте музичний образ герцога. Мелодія

                     його пісеньки кантиленна чи грайливо- танцю-

                     вальна?

     Важливу роль в оперній драматургії  виконує оркестр. 

     Яскравим реалістом і виразником народних дум був композитор Модест Мусоргський. Головним героєм його опер "Борис Годунов", "Хованщина ". "Сорочинський ярмарок" постає народ. Митець створює правдиві, рельєфні музичні образи. Замість оперних арій він застосовує жанр пісні, адже інтонаційно вони ближче до фольклорних зразків. 

     
     Мусоргський "Борис Годунов". Пісня Варлаама.

     

     Хор "Расходилась, разгулялась удаль молодецкая".

                 1. Який співацький голос виконує пісню Варлаама?

                 2. Під час слухання зверніть увагу на музичну 

                    драматургію твору, відповідність тексту й музики.

                 3. Схарактеризуйте загальний характер хору , спро-

                    буйте визначити форму. Яка роль динамічного і 

                    темпового розвитку, поліфонячних засобів у 

                    створенні образу народу?

     В українській музиці реалістичні картини народного життя трапляются у творах різних жанрів , насамперед музично- театральних.

     Зображенню істоичних подій минулого часів козацтва присвячено монументальну музичну драму М. Лисенка "Тарас Бульба" за сюжетом однойменної повісті М.Гоголя. Героїко-патріотична ідея набула глибокого узагальненого втілення в народних характерах. Центральна постать опери - волелюбний богатир- патріот Тарас. Його арію композитор написав на текст пісні кобзаря з поеми Т. Шевченка "Гайдамаки", у якій оспівано козацьку славу.


      Опера "Тарас Бульба". Арія "Гей літа орел"

                  1. Які реалістичні риси притаманні музичному 

                      портрету Тараса?

                   2. Який тембр голосу використовує композитор?

                   3. Чи можна уявити , що арію Тараса співає тенор?

                       Чому?

      Послухайте пісню І. Карабиця на сл. Ю. Рибчинського 

                       Пісня на добро".


     Дорогі мої учні. Ми закінчили з вами програму 8-го класу з предмету "Мистецтво". Я сподіваюсь, що наші уроки були вам цікаві та корисні ,незалежно від того, що вони проходили в складних умовах(карантин, війна).

     Я знаю , що прийде вересень і ми зустрінемось з вами в нашій рідній школі за партами і я буду розповідати вам багато цікавого з  предмету Мистецтво у 9-му класі. 

    Бажаю нам всім Перемоги, Наснаги , Радості та Посмішок 

                         Все буде Україна!!!


                    


понедельник, 23 мая 2022 г.

6-а , 6-б клас на 26.05.2022р.

        Тема уроку:"Симфонічна сюїта".

       Сьогодні я пропоную вам відеоурок на тему "Симфонічна сюїта".


     Зараз проспіваємо пісню, яку вчили на попередньому уроці
муз. та слова Н. Май "Пісня про Україну".



     Тепер заспівайте самостійно.





Діти. Зробіть тест (електронний підручник тут).
Учні, робіть тест на листочках(так як ми робили в класі). Не забудьте вказати своє прізвище та клас. Фотографуйте та шліть мені на Viber за номером +380-96-281-35-43. У вас небагато часу, бо на слідуючим тижні виставляються семестрові оцінки. 
Удачі вам, гарного настрою. Все буде Україна!!!


5-а, 5-б клас на 25. 05. 2022р.

 Тема уроку:"Назустріч канікулам".

                     Підсумковий урок.

     Сьогодні я напиу вам тестові завдання. Вам потрібно виконати їх на листочках,  сфотографувати та відправити мені на Viber за номером телефону +380-96-281-35-43. Не забудьте написати ваше прізвище та клас.

     1. Тема четвертої чверті:

          а)"Взаїмодія музики з іншими видами мистецтва";

          б)"Професійна музика";

          в)"Музика та інші види мистецтв".

     2. Слово "концерт" у перекладі означає:

         а)"змагання";

         б) "враження";

         в)"вступ".

     3. Дума- це:

         а) жанр народної пісні;

         б) жанр композиторської пісні;

         в) твір, що виконується а капела.

      4. Живопис-це:

         а) вид образотворчого мистецтва;

         б) жанр музики;

         в) різновид літератури.

     5. Опера- це:

         а) музично- театральний жанр;

         б) музично-драматичний твір сценічної дії, зміст якого 

             передається за допомогою танцю;

          в) твір для симфонічного оркестру.

      6. Візуальні види мистецтва:

           а) живопис, графіка, архітектура;

           б) література, цирк, музика;

            в) музика, театральне мистецтво.

       7. Щедрівки- це:

            а) жанр народної пісні;

            б) жанр композиторської пісні;

            в) жанр симфонічної музики.

        8." Піцикато" у перекладі означає:

            а)"щипати";

            б) "стрибати";

            в) "грати".

        9. "Диригент" у перекладі означає:

            а) "управляти", "спрямовувати", "керувати";

            б) "вчити", пояснювати";

            в) "підказувати", "наставляти".

       10. Колядки- це народні пісні :

             а) зимового циклу;

             б) весняного циклу;

             в) осіннього циклу.

        11. Словосполучення "камерна музика" у перекладі означає:

             а) "кімнатна музика";

             б) "духовна музика";

             в) "вокальна музика".

        12. Вокальні жанри:

             а) пісня;

             б) танець;

             в) постанова.

     Удачі вам .Гарного настрою. Все буде Україна!!!