Тема уроку:" Живописні образи класицизму".
Глибокого змісту сповнена картина Н. Пуссена"Пейзаж з Поліфемом", яка впродовж багатьох століть вабить до себе прихильників мистецтва. За основу для написання твору художник обрав літературний виклад міфу про Поліфема давньоримського поета Овідія. Колорит картини побудований на строгому поєднанні зеленого та блакитного кольорів. Центральне місце в композиції займає могутня фігура циклопа Поліфема. За міфом , закохавшись у морську німфу Галатею, він перестав ламати дерева й топити кораблі. Умостившись на високих скелях ,велет заграв прекрасну мелодію на своїй стоголосій сопілці. Ці звуки розлягалися луною, прекрасні німфи гір, лісів і річок, веселі й пустотливі сатири поспішали до підніжжя послухати пісню кохання. Уся навколишня природа заспокоїлась, у ній запанували мир, гармонія та порядок.
Пейзажному живопису присвятив свою творчість французький художник Клод Лоррен. У його картинах біблійні, міфологічні або пасторальні сюжетні мотиви повністю підпорядковані зображенню прекрасної , величної природи . Живописні полотна цього митця вирізняються віртуозно побудованою перспективою і тонким колоритом.
У живописі класицизму особливого розквіту набули історична картина й парадний портрет. Майстерність французького художника Жака Луї Давида загартувалась у складний для його країни період. У портретних роботах художника втілюються класицистичні уявлення про енергійну й вольову людину.
В основу картини " Клятва Гораціїв", яка принесла художнику широке визнання , було покладено сюжет, пов'язаний з римською історією. Старий батько, який втілює істинного римлянина, благословляє синів на битву, даючи їм зброю. Перед тим , як іти в бій , брати Горації присягають на вірність Батьківщині.
На іншій картині художник зображує Наполеона, який повертається із чергового походу додому. Зрозуміло, військова компанія стала переможною. здиблений кінь неначе завмер разом зі своїм героїчним вершником, який підняв руку в тріумфальному жесті. Цей рух переможця ніби змусив заціпеніти все довкола - гірські виступи нерухомі і зливаються з неспокійним рельєфним небом.
До європейського рівня піднесли портретний жанр два українці - Дмитро Левицький і Володимир Боровиковський.
Їхня висока майстерність , глибина пізнання людини дивує й захоплює прихильників мистецтва вже понад два століття.
Д. Левицький Портрет Нелідової.
В. Боровиковський . Портрет Трощинського.
Комментариев нет:
Отправить комментарий