Тема уроку:" Кінематографічні школи".
У кінематографі немає єдиного загальноприйнятого набору жанрів (як, наприклад, у живописі), за яким можна було б точно класифікувати всі кінотвори. Крім того , більшість художніх кінофільмів можна сміливо зарахувати до більш ніж одного жанру. Тому говорити про систему жанрів ігрового кіно можна з великою часткою умовності. Ця система була сформована самими глядачами на основі особистих вражень , ніж кінознавцями в рамках наукових досліджень. Проте вона поширена і певною мірою є загальноприйнятою.
У центрі будь-якої кінооповіді є герой - конкретна людина , яку грає актор. І саме від майстерності акторського складу , його гри багато в чому залежить успіх картини.
Акторська професія в кіно має свої специфічні особливості. Окремі сцени фільму зазвичай знімають не за хронологією сценарію, а в довільному порядку, а цілісний сюжет їх монтують уже тоді , коли повністю відзнято весь матеріал. Тому кіноактор чи кіноакторка мають бути готовими зіграти свого персонажа на будь-якому етапі сценарію, їм потрібно вміти швидко "переключатися" з однієї емоції на іншу. Якщо актор грає майстерно, глядач, затамувавши подих, поринає в магію кіно , а якщо переграє чи недограє - викликає у глядача відчуття незручності або залишає його байдужим.
Керує процесом акторської гри режисер , а точніше, режисер-постановник . Це - художній керівник усієї команди. Режисер-постановник спрямовує роботу кінооператора, звукорежисера, керує монтажем фільму.
У кожного видатного режисера є "риси власного стилю" . Наприклад Федеріко Фелліні - це глибокий психологічний аналіз людської сутності, Андрій Тарковський алегоричність, прагнення порушувати й залишати без однозначної відповіді важливі соціальні та етичні питання , ретельна увага до світла і звуку . Фільми Леоніда Бикова - лірико-комедійні чи лірико -драматичні - це глибоке , прискіпливе , схвильоване дослідження щирої, стійкої і чистої людської душі, а тому вони завжди хвилюють глядачів, будь-який фільм Джеймса Камерона - це масштабність, грандіозність і епічність, які досягаються значними бюджетами , потужним акторським складом і дорогими спецефектами. Також режисер любить ставити в центр сюжету незалежний і яскравий жіночий персонаж.
Стиль деяких режисерів також упізнається у специфічному стилі зйомки. Як правило, картини метрів кінематографу вгадуємо з перших кадрів. Типажі головних героїв , особливості сюжету, те, як поводиться камера , та й у цілому атмосфера фільму - усе разом це складається в унікальний авторський почерк, який можна назвати візитівкою режисера.
Останніми десятиліттями з активним розвитком кіноіндустрії актуальною стає професія кінопродюсера, який створює умови для виробництва фільму(бюджет, наймання ключового персоналу тощо.), запрошує сценариста , режисера , акторів, забезпечує рекламу картини й просування її в кінопрокат. Продюсер бере участь у всіх стадіях створення фільму - від початку розробки до початку прокату.
Завдяки самобутньому таланту режисерів та особливій грі акторів у світі сформувалися кінематографічні школи, кожна з яких має свою специфіку.
На наступному уроці ми розглянемо детальніше різні світові кінематографічні школи.
Читайте підручник стор. 106-109, розгляньте ілюстрації фото з різних фільмів. Якщо буде бажання та можливість подивіться ці фільми.
Виконайте тестову роботу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий