воскресенье, 10 марта 2024 г.

8-а клас на 13.03.; 8-б клас на 11. 03. 2024 р.

      Посилання на онлайн зустріч : https://meet.google.com/nwi-ruaw-ecu

     Тема уроку:"Секрети галантного стилю".

                          (продовження).

     

   Давайте у своїй уяві перенесімося на бал до французького короля Людовіка XV. У розкішній залі кавалери та дами танцюють повільний бальний танець.

     Яка ж музика звучить на балу?  Грає невеликий струнний ансамбль зі скрипок і віол. супровід виконує музикант, який сидить за інструментом , що за формою нагадує сучасний рояль. Але це не фортепіано , а його попередник - клавесин.

     Багато композиторів писали музику для цього інструмен-ту. Мелодії оздоблювалися мелізмами (прикрасами). Щоб грати з різноманітною динамікою , тогочасні майстри навіть створили дві клавіатури: форте і піано , на яких грали почер-гово. Інколи додавали третю клавіатуру (регістр), що імітувала тембри лютні , фагота тощо.

     З музикою для клавесина пов'язана творчість Франсуа Куперена . Його клавесинним мініатюрам притаманні ритми , галантні мелодії прикрашені орнаментикою , подібно до ювелірних живописних орнаментів рококо.

     Франсуа Куперен "Будильник".


     Жан Філіпп Рамо. Писав музику для тогочасного театру, що зумовило театральність його програмних театральних п'єс.

     Жан Філіпп Рамо "Тамбурін".


     Луї - Клод Дакен."Зозуля".

     Жан Батист Люллі "Гавот".

     Надзвичайного поширення в домашньому музикуванні освічених англійців набув різновид клавесина верджинел.

Англійські верджинелісти створили власну композиторську школу , до якої належали Вільям Берд, Генрі Перселл та ін.


     В Італії клавесин називали "чембало", у Німеччині "Кільфлюгель", у Франції - "Спінет".
     Продовжимо на наступному уроці.
Читайте підручник, слухайте музику.
 Підручник тут     
     



 



 

     

Комментариев нет:

Отправить комментарий