Посилання на онлайн зустріч : https://meet.google.com/nwi-ruaw-ecu
Тема уроку:"Секрети галантного стилю".
(продовження).
Яка ж музика звучить на балу? Грає невеликий струнний ансамбль зі скрипок і віол. супровід виконує музикант, який сидить за інструментом , що за формою нагадує сучасний рояль. Але це не фортепіано , а його попередник - клавесин.
Багато композиторів писали музику для цього інструмен-ту. Мелодії оздоблювалися мелізмами (прикрасами). Щоб грати з різноманітною динамікою , тогочасні майстри навіть створили дві клавіатури: форте і піано , на яких грали почер-гово. Інколи додавали третю клавіатуру (регістр), що імітувала тембри лютні , фагота тощо.
З музикою для клавесина пов'язана творчість Франсуа Куперена . Його клавесинним мініатюрам притаманні ритми , галантні мелодії прикрашені орнаментикою , подібно до ювелірних живописних орнаментів рококо.
Франсуа Куперен "Будильник".
Жан Філіпп Рамо. Писав музику для тогочасного театру, що зумовило театральність його програмних театральних п'єс.
Жан Філіпп Рамо "Тамбурін".
Луї - Клод Дакен."Зозуля".
Надзвичайного поширення в домашньому музикуванні освічених англійців набув різновид клавесина верджинел.
Англійські верджинелісти створили власну композиторську школу , до якої належали Вільям Берд, Генрі Перселл та ін.
В Італії клавесин називали "чембало", у Німеччині "Кільфлюгель", у Франції - "Спінет".
Комментариев нет:
Отправить комментарий