На відміну від романтиків , представники реалізму вважали , що об'єктом мистецтва живопису можуть бути лише предмети , видимі й відчутні для художника, а тому на їхню думку , митцю не варто малювати те, чого він не бачив, і давати волю своєї уяви. Звернення до сучасності у всіх її проявах з опорою , як проголошував Еміль Золя , на точну науку стало основною вимогою цього художнього стилю.
У мистецтві з'являється новий герой - людина праці, замальовується її побут, життя і діяльність.
Француз Франсуа Міллє був одним з перших серед художників, хто обрав повсякденне життя селян провідною темою своїх живописних полотен. Особливістю його творчості було прагнення до типізації своїх героїв , тобто створення збірного образу.
Розгляньте ілюстрації картин Ф. Міллє " Збирання колосків " та "Сіяч"
1. До якого жанру належить картина "Збиральниці колосків"?
2. У чому особливість композиції твору?
3. Поміркуйте , чому автор наблизив фігури жінок до
глядача, але не показав виразу їхніх облич ?
4. Якому настрою відповідає колорит?
5. Кого на вашу думку , прагнув зобразити Ф. Міллє на
картині "Сіяч"- конкретного селянина чи образ людини життя якої є частина землі, по якій вона йде?
На картині живописця Івана Карамзіна - господар пасіки.
Карамзін "Пасічник".
Сонячне світло концентрується на руках та обличчі старого , а вулики за його спиною видаються загадковим містечком . На іншому полотні митець зобразив лісника - сильного й дужого чоловіка з великою важкою дубиною за спиною , який щойно вийшов з хащі лісу. Карамзін "Лісник"
1. Схарактеризуйте образи картин Крамського.
Поміркуйте , які думки сповнюють кожного з
портретованих.
Розгляньте ілюстрації до картин О. Венеціанова "Селянка за вишиванням" та " Женці ".
1. Якою художник зобразив селянку-вишивальницю?
2. Зверніть увагу , куди спрямовано погляд хлопчика
на картині "Женці"?
3. Що його зацікавило?
4. Про що могли б розмовляти персонажі картини?
Талановитий український скульптор Леонід Позен звертався у своїх творах до реального життя й національних тем. Його скульптурні групи жанрового характеру цікаві, насичені деталями , виразністю психологічної характеристики дійових осіб, що досягається майстерністю композиційної будови та витонченою , майже ювелірною пластикою форми.
1. Що свідчить про реалістичність художніх образів
скульптора?
2. У чому, на вашу думку, драматизм відтворених
майстром сюжетів?
Француз Оноре Дом'є на своїй картині " Вагон третього класу" звертається до теми залізниці - одного з найзначущіших винаходів століття , проте його цікавить не зовнішній вигляд потяга - художник відтворює інтер'єр вагона третього класу , наповнений людьми , які ледь освітлені світлом з вікон.
Для надання композиції глибини майстер малює кілька портретів , розміщуючи їх горизонтальними рядами.
1. Як О. Дом'є поділив композицію на дві частини ?
2. Якими виглядають обличчя людей у мірі віддалення їх
від глядача?
3. Якими засобами художник зосередив нашу увагу на
двох жінках та хлопчику в центрі картини ?
4. Що , на вашу думку, він хотів про них розповісти ?
5. У чому реалізм зображеного сюжету?
У Франції середини XIXст. активного розквіту набуло мистецтво карикатури. Визначним карикатуристом був Оноре Дом'є. Один із знаних майстрів світової графіки , який створив понад три тисячі літографій і велику кількість ксилографій.
Герої багатьох полотен французького художника Густава Курбе - батраки , землероби, виноградарі, які заробляють на хліб тяжкою працею. Виходець із селянської родини , він уважав,що потрібно безпосередньо звертатися до народу й черпати в нього свою науку. Одного разу митець побачив двох робітників . які розбивали камінь. Саме це й стало сюжетом його майбутньої картини" Подрібнювати каміння" . Герої твору - старий чоловік і юнак , а між ними художник побачив ціле життя. Густав Курбе показав людям нового героя так, як він його сприймав.
1. Ким , на вашу думку, є герої картини "Подріблю -
вачі каміння"?
2. У чому ви вбачаєте особливість композиції?
3. Чи можна передбачити долю юнака?
4. Чим відрізняються образи Курбе від образів
художників - романтиків Е. Делакруа та Т.Жеріко?
Художник Ілля Репін з надзвичайною реалістичністю зумів відтворити на полотні неймовірно важке життя простого люду. На картині " Бурлаки на Волзі" змальовано одинадцять різних чоловіків, які тягнуть баржу. У постатях, одязі, поглядах людей митець намагався зобразити не тільки різноманітність і багатство характерів , а й різні нелегкі долі...
Історична тематика була однією з провідних у творах художників - реалістів. На полотні українця Миколи Івасюка відтворено події 1649 року, коли Богдан Хмельницький після зняття облоги Замостя прибув до Києва .
Скульптурний образ Богдана Хмельницького на коні височіє на Софійській площі в Києві. Автор Михайло Микешин.
Українська історична тематика , зокрема події часів козаччини . цікавила багатьох художників . Сергій Васильківський , якого по праву вважають одним із фундаторів українського національного стилю в живописі.
Микола Самокиш майстер батального жанру, натхненно з максимальною реалістичністю відтворив сторінки нашої історії.
Комментариев нет:
Отправить комментарий