понедельник, 13 мая 2024 г.

5-а клас , 5-б клас на 14. 05.2024р.

           

            Тема уроку:"Сплетіння муз в єдиному 

                акорді: кольоромузика".

       Музика і живопис... Такі різні види мистецтва, але між ними дуже багато спільного. Видатний художник Мікеланджело говорив , що гарний живопис є красива музика. В підручнику на стор. 223 роздивіться картину Жозефіни Уолл "Чарівна флейта". Спробуйте зануриться в музику , що" звучить " у кольорах і образах.

     Деякі люди мають вроджену здатність "бачити" музику в кольорах. Такий слух мали М. Римський - Корсаков, О. Мессіан, О. Скрябін, М. Чюрльоніс. 

     Композитор Скрябін, коли писав  свою симфонічну поему "Прометей"  написав у партитурі слово "світло" і під час виконання на сцені зал наповнювався різнокольоровим світлом. Цей напрям синтезу (поєднання) мистецтв дістав назву кольорова музика.




     Дуже відомий литовський композитор і художник Мікалоюс Чюрльніс був дуже відомим творцем .


     Ви послухали М. Чюрльоніс соната "Море".
     Подивіться підбірку картин М.Чюрльоніса.

     Музика нерідко надихає живописців і скульпторів на створення портретів музикантів виконавців, натюрмортів з музичних інструментів , картин з музичними назвами : прелюдія, соната, симфонія тощо. У такий спосіб митці намагаються налаштувати глядача на певний образ музики. І навпаки - мотиви просторових мистецтв проникають у музику.
    Роздивіться ілюстрації картин , навіяних музикою.
        Іван Марчук. "Цикл "Кольорова музика!".

     Борис Індриков "Ноктюрн".
    Василь Кандінський  "Контрастні звуки".
    Сьогодні кольоромузика завдяки технічним досягненням з успіхом використовується в оформленні дискотек, естрадних концертів, відеокліпів фонтанів тощо.
    Напередодні Дня вишиванки послухайте цю пісню.

     Завдання : читати підручник . розглядати картини, слухати музику.





   

Комментариев нет:

Отправить комментарий