Тема уроку:"Модернізм: долаючи
стереотипи".
(продовження).
Якщо ви коли-небудь бачили картину, що нагадує академічне полотно, але водночас незрозуміло , який сенс у ньому закладено, то ви зіткнулись із твором напряму сюрреалізм. Митці - сюрреалісти поставили перед собою мету - спонукати глядача до роздумів.
Джерелом образів для сюрреалістів стала сфера підсвідомості, що виявлялась у мріях, сновидіннях, галюцинаціях, раптових прозріннях.
Представником сюрреалізму був іспанський художник Сальвадор Далі. Кожна його картина була своєрідним ребусом.
Початок XX століття...Напередодні Першої світової війни і в повоєнні роки світ охопили передчуття невідомості й невизначеності. У Німеччині та Австрії виникла нова художня течія - експресіонізм.
У центрі уваги експресіоністів - тяжкі стани людської душі, породжені жахом і відчаєм, показ негативних боків дійсності, співпереживання щодо "принижених та ображених".
Предметом зображення в експресіоністичному живописі стають людські почуття в момент найвищої напруги, особливо ті, що пов'язані з болем та стражданням.
Норвезький художник Едвард Мунк живописними засобами передає образ світу.
Композитор Арнольд Шенберг, музика якого сповнена дисонансів і трагічних інтонацій.
Експресіоністи перебували в постійних пошуках у сфері музичної мови і засобів виразності. Вони відмовляються від використання мажору і мінору - народжується атональна музика, з'являється новий музичний метод - додекафонія.
На початку XX століття у французькому живописі виблиснув різнобарв'ям і насиченістю кольорів художній напрям фовізм. Яскравими представниками цього напряму є Анрі Матісс та Андре Дерен.
Читати підручник стор. 51-55.
Комментариев нет:
Отправить комментарий