Тема уроку:"В мистецтві - цінності
людини".
Поняття : романс, серенада.
Мистецтво своєю особливою мовою здатне розкрити унікальність культури й традицій різних країн і народів.
І водночас - показати те, що об'єднує людей у світі . Наприклад , спільні цінності.
Поміркуйте, в чому особливості "мови" мистецтва.
Кожна країна - це культурний простір, який часто залишається в пам'яті завдяки мистецтву, що й складає наше уявлення (мистецький образ) про неї.
Упізнаваність у музичній творчості часто вирізняє стиль виконання , особлива манера , зокрема вокального виконання. Наприклад, в Італії, на батьківщині опери, розквітнув вокальний стиль бельканто, заснований на широкій кантилені. Однією з яскравих музичних візитівок Франції є шансон - пісні з манерою співу, що зберігає специфіку французької мови. Як і романси та серенади , ці пісні часто про кохання - те, що є незмінно важливим для багатьох людей.
Послухайте музику:
Едуардо ді Капуа "O sole mio".
Які характерні ознаки вокального виконання творів?
Це був спів соло , ансамблем чи хором?
Пригадайте вокальні жанри. Які їх ознаки( тематика, мелодія, одноголосне/ багатоголосне виконання , супровід тощо)?
Вокальні жанри: пісня, арія, романс. серенада, ода.
До якого вокального жанру ви зарахуєте прослухані твори?
Хорове мистецтво в різних народів може мати свої особливості. Музичною візитівкою Грузії є унікальне багатоголосся, яке у 2001 році ЮНЕСКО визнало частиною світової нематеріальної культурної спадщини.
Ігор Шамо "Києве мій" хор "Дзвіночок".
Ів Монтан "Під небом Парижу".
Що об'єднує ці вокальні твори? Чи можна їх назвати одами рідному місту?
До яких українських народних інструментів подібні грузинські на картині Зураба Мартіашвілі "Мелодії старого Тбілісі" .
Послухайте вірші.
1. Якби помножити любов усіх людей,
ту, що була , що є й що потім буде,
то буде ніч. Моя ж любов - як день,
не знають ще чуття такого люди...
В. Сосюра.
2. Я люблю своє рідне місто
За красу кучерявих садків,
За вируючі ранки росисті
І за тишу ясних вечорів.
Д. Солодюк.
Які цінності людини оспівано у цих віршах.? Уявіть та опишіть музику до кожного . Це буде сольний чи хоровий твір? До якого жанру вони можуть належати?
Послухайте пісню.
Співаємо разом.
Комментариев нет:
Отправить комментарий