Посилання на онлайн зустріч :https://meet.google.com/eza-aruc-xgo
Тема уроку:" В мистецтві - цінности
людини.
Кантата, ораторія, меса, реквієм".
У сучасному швидкоплинному світі мистецтво здатне глибоко торкати те прекрасне , що таїться в людині, спонукає замислитися про своє буття . зробити певні висновки.
Які види мистецтв поєднано в інтер'єрі собору м. Пассау (Німеччина).
Втім духовна музика набагато ширше явище - це музика церковного вжитку( релігійна), і твори ,що звучать на концертах (світська).
Спів на крилосі.
Виступ камерного хору "Кредо".
У доробку багатьох європейських композиторів є твори духовної музики , які непідвладні часу.
Наприклад, твори видатних австрійських та німецьких композиторів Йогана Себастьяна Баха, Георга Фрідріха Генделя, Вольфганга Амадея Моцарта, Франца Шуберта. впродовж століть тривожать невидимі струни людських душ. Це віра і піднесення , що відчуває вірянин, прославляючи Бога ("Алілуя"), велика любов до людини та світла радість , відчутні в кожному звуці "Аве , Марія!", безкінечний сум і незворотність утрати ("Лакримоза").
Ці твори роблять нашу душу витонченішою, глибшою, здатною страждати і співчувати, думати про загальнолюдське.
Георг Фридрих Гендель "Алілуя" з ораторії "Месія".
Франц Шуберт "Аве Марія".
Вольфганг Амадей Моцарт "Лакримоза".
Подумай та схарактеризуй власні почуття , що викликав кожен твір.
У якому з творів звучало хорове багатоголосся , а який виконано в унісон?
Поміркуйте , у чому перевага кожного звучання.
Пригадайте відомі вам вокально - хорові жанри. У чому їх особливість?
Вокально - хорові жанри: 1)кантата; 2)ораторія; 3) меса; 4) реквієм.
Багато творів духовної музики вокально - хорових жанрів були створені спочатку для виконання під час богослужінь. Нині вони звучать і в храмі, і в концертних залах. Чому? Поміркуйте.
Послухайте:
Карл Орф Кантата "Карміна Бурана" Увертюра"О фортуна!".
Таким його відтворено у сценічній кантаті "Карміна Бурана" німецького композитора Карла Орфа. Поетична основа твору - ілюстрований манускрипт, збірка мандрівних поетів Південної Німеччини XIII століття.
На стор. 49. давайте розглянемо колесо Фортуни та зрозуміємо , що це таке.
Послухайте:
З якими образами перегукується цей твір, які думки він викликає, що вам відомо про інструмент, який звучав?
У чому особливості вокально - хорових жанрів?
Які цінности людини розкривають двори духовної музики?
Який із прослуханих творів вразив вас найбільше?
Поясніть своє розуміння поняття "синтез мистецтв".
Де його можна спостерігати?
Читайте підручник стор .48 - 49. Слухайте музику, дивіться відео.
Комментариев нет:
Отправить комментарий