четверг, 6 февраля 2025 г.

7-а клас, 7-б клас, 7-в клас на 07.02. 2025.р.

     Посилання на онлайн зустріч : https://meet.google.com/eza-aruc-xgo

    Тема уроку: "Мистецькі практики сьогодні.

                       Рапсодія, сурдина, піцикато."

    Джазова музика є однією із цікавих сфер мистецької практики. Її популярність не вщухає вже понад століття , демонструючи схильність до постійного розвитку. І це виявляється , зокрема, у взаємодії з іншими різновидами музичного мистецтва. 

    Нині джазові інтонації звучать у творах академічної музики та музично - театральних жанрів.

    Музичним твором, який відкрив можливості використання джазу в симфонічній музиці, була "Rhapsody in Blue" американського композитора Джорджа Гершвіна.

   Це блискуча, радісна, майстерно оркестрована музика. Ідея її написання з'явилась у митця після відвідування художньої виставки, картини на якій були витримані переважно у блакитних і синіх тонах.

   Послухайте:

 Джордж Гершвін "Рапсодія у стилі блюз".

     Давайте пригадаємо, що рапсодія - це інструментальний твір, від музичної фантазії на народні теми

    Подумайте які її характерні ознаки?

    Які ознаки джазової музики відчуваються в цьому творі?

   Джордж Гершвін також автор опери "Поргі і Бесс", музика якої заснована на джазових і блюзових мотивах, негритянському фольклорі й імпровізації. Найпопулярніший з її номерів - "Колискова Клари" (Sammertime).

   Послухайте:

Джордж Гершвін . Опера "Поргі і Бесс" "Колискова Клари".


     Порівняйте мелодію "Колискової" зі знайомими вам колисковими.

     Подивіться на картину.

    Дж. Вістлер "Ноктюрн у блакитному і срібному".


    Чи суголосні настрої музики і картини . Чому, на вашу думку, її названо "ноктюрн"? Які твори рекламної графіки ( плакати, афіші тощо ) сприяють популяризації концертної діяльності музикантів?

    Оригінальності та привабливості музиці додають :

         особливі фарби джазу - темброві забарвлення 

         інструментів(наприклад, різноманітні сурдини для 

         духових інструментів);

         використання  незвичних в академічній музиці 

         виконавських прийомів: піцикато для контрабаса, 

         особливості звуковидобування палицями або щітками 

         для ударної установки, глісандо, вібрато, трелі, вигуки

         духових, струнних або вокалістів, які й допомагають

         створювати неповторну ауру джазу і наповнюють 

         новими можливостями інші різновиди музичного 

         мистецтва.

   Продовжимо на наступному уроці.



    

Комментариев нет:

Отправить комментарий