Тема уроку:"Музика українського бароко".
Посилання на онлайн зустріч: https://meet.google.com/eza-aruc-xgo
У надрах стилю бароко в українській православній музиці на зміну знаменному розспіву прийшло звучання хорового багатоголосся. Це зумовило виникнення нового музичного жанру партесний концерт. Поділ голосів на партії і дав назву новому стилю - партесний спів. Музика концертів творилася для виконання великим хором на 8-12 голосів( партій) або навіть двома хорами ( до 48 голосів) без інструментального супроводу.
За образним змістом концерти умовно розподілялися на урочисті . світлі, лірико - драматичні, скорботні.
Перша велика постать серед майстрів партесного письма - Микола Дилецький , композитор, учений, музичний просвітитель, хоровий регент( диригент). Саме він першим з українських композиторів докладно виклав технічну суть лінійної, нотної системи, партесного співу і партесної композиції в музичному трактаті" Грамматика пенія мусикийського".
Прочитайте довідку на стор.109 підручника.
В період бароко в Україні розквітає сценічне мистецтво, тісно пов'язане зі шкільним навчанням. Розвивалися такі академічні курси, як риторика і логіка за законами театру. А в курсі поетики( піїтики) учні знайомилися з родами літератури - епосом, лірикою і драмою, читаючи вголос твори. Так у Європі, і зокрема в Україні , виник шкільний театр.
Гра учнів - акторів у шкільній драмі відрізнялася підкресленими жестами і позами та піднесеною декламацією.
У проміжках між діями та актами драми з метою розважити глядача учні зображували жартівливі сценки з українського побуту , що виконувалися живою українською мовою.
Шкільний театр українського бароко започаткував драму як сценічне дійство , що відбувалося за певними правилами , з декораціями , шумовими ефектами та іншими сценічними засобами.
На стор. 110 прочитайте про українські думи.
Видатною фігурою того часу є Григорій Савич Сковорода.Запам'ятайте: Партесний концерт(від лат. "частина ,
Комментариев нет:
Отправить комментарий