Тема уроку: "Як розповідає музика?"
Якщо ми заспіваємо колискову пісню голосно , чи буде це відповідати характеру пісні? Якщо пісню яку ми вивчили на попередньому уроці "Наша шкільна країна" ми заспіваємо дуже тихо , чи захотілося б нам змінити такий спів? Отже сьогодні ми з'ясуємо таємницю тихих і гучних звуків.
Давайте повторимо які ми вже знаємо засоби музичної виразності.
1.Мелодія.
2.Тембр (окраска ) мелодії.
3. Лад ( мажор, мінор).
4. Темп, ритм.(швидко, повільно, помірно).
Отже, у музиці є ще один засіб виразності , що допомагає композиторові передати настрій та характер свого твору.
Спробуйте простукати звуки , що імітують наближення вершника,- тихо, дещо гучніше , гучно, дуже гучно.
Чи звернули ви увагу , що чим гучніше ми стукали , тим більше зусиль нам доводилося докладати? Сила звучання і є гучністю- дуже важливим елементом у світі музичних звуків. Зміну гучності звуків у музиці називиють динаміка.
Динаміка- це сила звуку , гучність музичного звучання. Вона є важливим елементом музичної мови.
Музика , як і людська мова , наповнена розмаїттям звукових відтінків. Чим більше таких відтінків , тим вона виразніша. Такі звукові відтінки називають дінамічними. Дінамічні відтінки - це своєрідні фарби , що розфарбовують музику в різні кольори:
f-форте ( голосно);
ff- фортіссімо(дуже голосно);
p-піано( тихо);
pp- піаніссімо(дуже тихо);
Динаміка може поступово збільшуватися або зменшуватися. Такий поступовий перехід від f до p і навпаки називають крещендо f >p та дімінуендо p< f.
На попередніх уроках ми з'ясовували , що між музикою та уншими видами мистецтва існує зв'язок. Розглянте репродукції картин І. Айвазовського "Спокійне море" та " Бій брига "Меркурій".
Що зображено на цих картинах? Чи однаково виглядає море на них?
Порівняйте гучність звучання музики на початку, у середині та наприкінці музичного твору.
Комментариев нет:
Отправить комментарий