Архітектура перших десятиліть XXстоліття теж зазнала оновлення. Будівлі строгих, простих обрисів, поштукатурені у світлі кольори , прикрашують фризами, смугами, художніми вставками, виконаними із цементу.
У Європі з розвитком післявоєнного будівництва стає популярним художній напрям ар-деко, що виявляється в архітектурі комерційних споруд, місць відпочинку та розваг, кінотеатрів, виставкових павільйонів, промислових ярмарків та універмагів. Його відмітні риси- сувора закономірність, сміливі геометричні форми, етнічні геометричні візерунки, багатство кольорів , щедрі орнаменти , розкіш, використання дорогих сучасних матеріалів( слонової кістки, крокодилячої шкіри , алюмінію, срібла, рідкісних порід дерева тощо). У США це -Вільям ван Ален.
Деякі зодчі вважали , що форми виробляються на основі функціонального призначення споруди. Так виник новий художній напрям - конструктивізм. У Франції Ле Корбюзьє.
Розгляньте фото на стор. 48 підручника та прочитайте про відкриття Ле Корбюзьє.
Якщо ви коли-небудь споглядали твір живопису. що нагадує академічне полотно, але водночас незрозуміло, то ви зіткнулись із твором художнього напряму сюрреалізм. Мета ціх митців- сюрреалістів спонукати глядача до роздумів.(Ілюстрації на стор. 49 підручника).Представник- Сальвадор Далі.
Напередодні Першої світової війни і в повоєнні роки світ охополи передчуття невідомості й невизначеності. Митці шукали різні шляхи для відображення подій сучасності. Художники не бачили позитивного виходу із ситуації, що склалася. У Німеччині та Австрії виникла нова художня течія- експресіонізм, представнинки якої відтворювали темний бік реального життя.
Норвезький художник Едвард Мунк живописними засобами передає образ світу, про який свого часу писав:" Мені увесь час здавалося, що я чую страшний , безкінечний крик природи".(ілюстрація на стор. 51 підручника).
Як і в живописі, у музиці того часу посилюевалася експресія, що збільшувала напругу і драматизм художніх образів, їх емоційний вплив на слухача.
Арнольд Шенберг, музика якого сповнена дисонансів і трагічних інтонацій. Її відносять до експресіонізму, і це, безумовно правільно, бо основою творів є внутрішні переживання . а не зовнішні враження.
Експресіоністиперебували в постійних пошуках у сфері музичної мови і засобів виразності. І, як результат, вони відмовляються від використання мажору і мінору - народжується анотальна музика музика. Експресіоністи відходять від класичних традицій розвитку музики- з'являється новий музичний метод додекафонія.
На початку XXстоліття у французському живописі був започаткован новий напрям фовізм. Певною мірою фовізм близький до експресіонізму в прагненні до створення художніх образів винятково за допомогою гранично яскравого відкритого кольору. Представники - Анрі Матісс та Андре Дерен. (ілюстраціі на стор. 54 підручника).
Комментариев нет:
Отправить комментарий