Тема уроку: " Музика і візуальні види мистецтва".
На уроках музичного мистецтва ви дізналися , що різні види мистецтва взаємопов'язані. В опері поєднуються музика, поетичне слово , танець, у балеті- пантоміма . хореографія , література. І навіть у кіно музика стала невід'ємним компонентом мистецької взаємодії. А що спільного є між музикою та образотворчим мистецтвом?
Поговоримо про це.
Музика відображає не тільки , що ми чуємо. а й те що ми бачимо. відчуваємо. Враження від побаченого поєднуються в нашій уяві зі слуховими враженнями- ми їх співвідносимо за схожістю або за контрастом.
Звучання музичних інструментів із різними тембрами у різних регістрах створюють зорові уявлення : високий ніжний голос флейти здається світлим . низьке звучання контрабаса-похмурим і темним. Засоби виразності музичного та образотворчого видів мистецтва також мають дещо спільне: в образотворчому мистецтві вживають вираз " кольорова гама", а в музичному -" звукова палітра"; голосну силу звуку( динаміку) в музиці іноді називають яскравим звуком, а в живописі наявний звучний колір. Також спільним є поняття " ритм", " композиція" тощо.
Є багато музичних творів . частіше програмних, у яких композитори втілюють свої враження від образотворчого мистецтва. Наприклад , фортепіанний цикл російського композитора М. Мусоргського" Картинки з виставки" , присвячений пам'яті його товариша , художника і архітектора В. Гартмана., і створений під враженням від посмертної виставки художника. Кожна з 10 п'єс циклу- музична картинка , що відображає враження композитора від певного твору жудожника. Прочитайте про композитора на стор. 149 підр.
Сюїта- інструментальний твір , що містить кілька контрастних частин ( частіше танцювального типу), поєднаних спільним задумом. У перекладі сюїта - це послідовність . Отже, увесь цикл, що утворює сюїту,-
це послідовність самостійних п'єс, об'єднаних єдиним задумом.
Так. останню п'єсу циклу " Богатирські ворота" створено під враженням від рисунка В. Гартмана "Міські ворота в Києві".
Розгляньте "Ескіз міських воріт у Києві" на стор. 149 підр. На малюнку - давньоруські дерев'яні різблені міські ворота у вигляді велетенськог богатирського шолома. Поруч - дзвіниця, що додає споруді величі і краси. Зображення ніби звучить велично-спокійною та урочистою слов'янською музикою і викликає в юяві "богатирські" образи. Отже, виникає поєднання між твором живопису на архітектурну тематику і музичним твором.
Послухайте " Богатирські ворота" з фортепіанної сюїти " Картинки з виставки" М. Мусоргського.
Проаналізуйте твір за планом на стор. 149 підр.
Тепер перейдем до скульптури.
Споглядання скульпткри також може викликати у нашій уяві музичні враження .Хоча скульптури виготовляють із бронзи. каменю. дерева, вони також можуть передавати рух або стан спокою.
Розгляньте фото пам'ятника героям комедії" За двома зайцями" , що знаходиться у місті Києві на стор. 150 підр.
Разом зі звуками "Менуету" ця скульптура ніби оживає , передаючи трохи грайливий, манерний, але водночас стримано-вишуканий характер танцю.
Менует-старовинний французький танець у тридольному розмірі, сповнений увічливих поклонів, реверансів, неспішних кроків.
Прочитайте про Луїджі Боккеріні на стор. 150підр.
Послухайте "Менует" Л. Боккеріні.
Проаналізуйте твір за планом на стор.150 підр.Самостійно прочитайте стор.151.
Співаємо "Пісеньку друзів" муз . Г. Гладкова із мультфільму" Бременські музиканти".
Шановні учні! Продовжую чекати ваші роботи. Якщо у вас на получається відправити мені , я даю іще один №телефона у Viber 096-281-35-43.
Комментариев нет:
Отправить комментарий