суббота, 17 апреля 2021 г.

8-а клас на 20.04.2021; 8-б клас на 19.04.2021; 8-в клас на 19.04.2021р.

 Тема уроку:" Романтизм. Тема любові у творчості романтиків".

Перед тим ,як ми розпочнем нову тему вам треба виконати тестову роботу за темою "Класицизм".

https://forms.gle/Q2ByF2Qj62MYQRfj7

Романтичний! Коли ми чуємо це слово у нас зразу виникають асоціації: мрійливий, закоханий, емоційний, таємничий. Саме така характеристика художніх образів творів мистецтва в стилі романтизм, який на початку XIXст. прийшов на зміну чіткому, урівнрваженому, композиційно досконалому класицизму. Романтизм яскраво виявився в музиці, літературі та живопису.

Відмінна риса музичного мистецтва - відбиття будь- якого явища у свдомості через сферу почуттів. Але романтики перевершили всіх своїх попередників за значенням у їхній музиці ліричного начала. 

Тема кохання посідає у музиці епохи романтизму панівне мйсце, бо саме цей душевний стан найбільш багатосторонньо й повно відбиває всі глибини та нюанси людської психіки. В той час надзвичайного розвитку набула вокальна лірика , зокрема романс. 

Прочитайте довідку на стор.149 підручника.

Прочитайте на стор.150 підручника історію виникнення романсу " Я пам'ятаю мить чарівну..." Михайла Глінки на вірші О. Пушкіна. 

Послухайте цей романс

Одним із перших серед романтиків почав писати австрійський композитор Франц Шуберт. У його ліричних вокальних мініатюрах розкривається внутрішній світ простої людини, часто нащасливої, тому , що всі її сподівання виявляються марними. 
Жанр романсу набув небаченої популярності в українській та російській музиці. Глінка, Римський- Корсаков, Чайковський, Лисенко , Гулак- Артемовський та ін. У домашньому музикуванні романси виконували під акомпанемент фортепіано або гітари, інколи співали в ансамблі.
 В Україні романси називали солоспівми.
У повсякденному життя співали народно- побутові пісні -романси. Вони поширювалися в рукописних збірках , але найчастіше передавались" з вуст у вуста". " Іхав козак за Дунай", "Стоїть гора високая", " Дивлюсь я на небо", "Взяв би я бандуру" та ін.
Послухайте дует М. Лисенка на вірші Г. Гейне " Коли розлучаються двоє"

В епохо романтизму особливого змісту набув портретний жанр. Художники -портретисти намагалися максимально передати багатий внутрішній світ глибину почуттів на портреті.
Розгляньте репродукції на стор.152. підр. 
Портретному жанру романтизму властива артистична свобода, тяжіння до контрастів освітлення і кольору. 
Розгляньте і порівняйте репродукції картин на стор.153 підр. Назва картини одна .а художники різні. 
Роздивіться як різні митці виконують портрет однієї  жінки.
Тема любові не обмежується мотивами почуття до особи іншої статі. Наскрізною ниткою проходить тема любові до Батьківщини, свого народу.
Композитори писали оригінальні авторські твори, у яких звучали яскраві інтонації, звороти . ритми , притаманні зразкам музичного фольклору. На весь світ відомі "Слов'янські танці " чеського композитора Антоніна Дворжака. Митець талановито розкрив красу народної музики чехів, словаків. поляків. українців. сербів. Кожен з 16 танців -замальовка з життя простих людей. 
Послухайте .
 Дворжак . Танець № 2
Всесвітньо відомі "Угорські рапсодії" Ференца Ліста, "Угорські танці" Йоганеса Брамса, твори Фредеріка Шопена та Міхала Огінського. 
Огінський .Полонез" Прощання з Батьківщиною".

Побутові народно-жанрові епізоди, національний колорит з'являються на картинах художників.
Унікальну галерею романтичних селянських образів створив російський художник Василь Тропінін. Розгляньте репродукцію його картини на стор.155 підр.
Живописець В. Штернберг, який був другом Тараса Шевченка. Репродукція його картини також на стор. 155підр. 
Послухайте пісню А. Кос- Анатольського на вірші І. Франка " Ой  ти , дівчино. з горіха зерня"

Читати підручник стор. 148- 157.





Комментариев нет:

Отправить комментарий