вторник, 6 апреля 2021 г.

5-а клас на 6.04.2021; 5-б клас на 8.04.2021 р.

 Тема уроку:" Музика та інші види мистецтва".

У кожного мистецтва -своя особиста мова, свої виражальні засоби. У живописі, наприклад, такими засобами є рисунок і фарби. Уміло користуючись ними , художник створює картину. Поет. пишучи вірші, розмовляє з нами мовою слів, він користується віршованою мовою, римами. Поетичне слово - це виражальний засіб поезії. Основою танцювального мистецтва є танець, драматичного- гра акторів. А що є виражальними засобами в музиці? Як навчитися розуміти музичну мову? Про це я вам сьогодні розповім.

Мистецтво - чарівний світ краси , що з давніх- давен приваблює до себе людей. Майже сорок тисячоліть існує на землі мистецтво.Твори різних видів мистецтва- літератури, театру , танцю, музики, живопису, скульптури , архітектури- по різному прямують до серця людини: деякі з них сприймаються зором, інші слухом. Водночас усі вони споріднені . адже мають спільну мету- передати людині думку митця.  

Музика пов'язана з усіма видами мистецтва. розгляньте схему на стор. 6 підручника" Зв'язок музики з іншими видами мистецтва". 

Без поезії не було би пісень. Без музики не можливо уявити жодної вистави , фільму чи мультиплікаційного фільму. Скульптуру ми розглядаємо , як застиглу музику в камені.

Під час циркової вистави саме музика допомагає створити відчуття свята, радості, очикування дива, що дарують нам артисти- дресирувальники, акробати,клоуни.

Якби не музика - не існувало б танцювального мистецтва.: танців, балету.

Якщо заплющити очі, то можна навіть уявити танцювальні рухи артистів балету.

Давайте послухаємо музику з балету "Сільвія " Л. Деліба та спробуємо уявити рухи. Хтось з вас може вдома і станцювати під цю музику.


Уривчаста, тиха, граційна , грайлива музика намалювала нам танець, що виконується навшпиньки. Такі рухи танцівників допоміг нам уявити особливий спосіб гри на смичкових інструментах- піцикато.
Піцикато-( у перекладі з італійської -"щипати")-спосіб гри на смичкових інструментах, коли звук видобувають не смичком .а щипком: торкають струни пальцями , звук стає уривчастим і тихішим.
Цей твір має таку саме назву- Піцикато "Навшпиньки" з балету "Сільвія", яку створив французький композитор Лео Деліб. На стор.138 підручника прочитайте про композитора Лео Деліба.
Балетами Деліба захоплювався , зокрема П. Чайковський. Одного разу Чайковський був присутнім на постановці "Сільвія" у віденському театрі. Після цього він сказав :" У Відні я чув балет "Сільвія", саме чув, тому, що це перший балет, у якому музика становить не тільки головний , а й єдиний інтерес. Що за диво .що за вишукованість. Мені було соромно. Якби я знав цю музику раніше, то звісно, не написав би "Лебедине озеро". 
Послухайте і подивіться уривок з балету "Сільвія" у якому танцюють  Піцикато "Навшпиньки".


Давайте послухаємо та заспіваємо пісню О. Злотника. "Школярі- школярики".

А тепер увага ! 
Завдання для 5-а класу(бо 5-б це зробив, коли ми навчались очно).
Стор.134. Відповісти на питання у вигляді тесту. 
Наприклад: 1- а; 2- б і т. д.
Зробіть це на листочку, сфотографуйте і вишліть мені на Viber на номер 096-728-79-97.
Не забудьте написати своє прізвище!!!




Комментариев нет:

Отправить комментарий