пятница, 15 апреля 2022 г.

5-а ; 5-б клас на 20.04.2022р.

     Тема уроку:" Музика і візуальні види 

                           мистецтва".

     На уроках музичного мистецтва ви дізналися, що різні види мистецтва взаімопов'язані. В опері поєднуються музика , поетичне слово , танець, у балеті - пантоміма. хореографія, література. І навіть у кіно музика стала невід'ємним компонентом мистецької взаємодії. А що є спільного між музикою та образотворчим мистецтвом? Сьогодні ми про це дізнаємося.

     Музика відображає не лише те . що ми чуємо , а й те , що ми бачимо, відчуваємо. Враження від побаченого поєднується в нашій уяві зі слуховими враженнями - ми їх співвідносимо за схожістю або за контрастом.

     Звучання музичних інструментів із різними тембрами у різних регістрах створюють зорові уявлення : високий ніжний голос флейти здається світлим, низьке звучання контрабаса- похмурим і темним. Ми вже згадували , що засоби музичної виразності музичного та образотворчого вида мистецтва також мають дещо спільне : в образотворчому мистецтві вживають вираз "кольорова гама ", а в музичному -"звукова палітра; голосну силу звуку (динаміку) в музиці іноді називають яскравим звуком , а в живописі наявний звучний колір. Також спільними є поняття "ритм", "композиція" тощо.

     Композитори, музиканти -виконавці своєю творчістю надихають художників і скульпторів на створення образів музики. І навпаки: у музиці виникають звукові портрети і пейзажі - фортепіанні акварелі, етюди-картини або симфонічні фрески.

     Є багато музичних творів , частіше програмних, у яких композитори втілюють свої враження від образотворчого мистецтва. Наприклад фортепіанний цикл композитора М. Мусоргського "Картинки з виставки", створений під враженням виставки художника. Кожна з десяти п'єс циклу- музична картинка , що відображає враження композитора від певного твору художника.

     Сюїта- інструментальний твір, що містить кілька контрастних частин (частіше танцювального типу), об'єднаних спільним задумом. У перекладі сюїта- це послідовність. Отже увесь цикл,що утворює сюїту -це послідовність самостійних п'єс, об'єднаних єдиним задумом. 

     Так останню п'єсу циклу "Богатирські ворота" створено під враженням від рисунка В. Гартмана "Міські ворота в Києві". Київ - столиця Київської Русі - уособлював силу і могутність держави.

     Розгляньте "Ескіз міських воріт у Києві".В. Гартмана.



     На рисунку- дерев'яні різблені міські ворота у вигляді велетенського богатирського шолома . Поруч- дзвіниця , що додає споруді величі та краси.  Зображення викликає в уяві "богатирські" образи. Отже виникає поєднання між твором живопису на архітектурну тематику і музичним твором . 

     Послухайте твір М. Мусоргського "Богатирські ворота " і скажіть : яка споруда постає у вашій уяві під час прослуховування твору?

     Слухаємо:



     Споглядання скульптури також може викликати в нашій уяві музичні враження . Хоча скульптури виготовляють із бронзи , каменю , дерева , вони також можуть передати рух або стан спокою.
     Розгляньте фото пам'ятника героям комедії "За двома зайцями", що знаходиться у місті Києві.


     Разом зі звуками "Менуету" ця скульптура ніби оживає, передаючи трохи грайливий, манерний , але водночас стримано-вишуканий характер танцю.

     Менует-старовинний французький танець у тридольному розмірі, сповнений увічливих поклонів , реверансів , неспішних кроків.

     Прислухайтесь до "Менуету" Л.Боккеріні: якими словами ви розповідатимете про цю музику?

     Слухаємо "Менует" Л. Боккеріні.





          Які картини виникають у вашій уяві , коли слухаєш таку музику?
     Сьогодні ми розучимо "Пісеньку друзів" Г. Гладкова(із мультфільму "Бременські музики").

     Шановні мої учні . Вам потрібно зробить тест, який ви бачите нижче. Пишіть на листочку(як ми робили в класі) , фотографуйте та висилайте мені на VIBER.  Номер 096-281-35-43. 
 Гарного вам настрою. Все буде Україна!!!





Комментариев нет:

Отправить комментарий