Тема уроку:"Зустріч з увертюрою".
Увертюра як жанр зародилася на рубежі XVI-XVIIст. в Італії.
Вирішальний перелом у розвитку увертюри настав у другій половині XVIIIст. завдяки реформаторській діяльності К. Глюка: увертюра перетворилася на одночастинний твір , написаний у сонатній формі й тематично пов'язаний з оперою. Такий тип програмної увертюри закріпив Л.ван Бетховен.
Увертюра- відкриття, початок- інструментальний вступ до театральної вистави з музикою(опери, балету, оперети), кантати або ораторії, кінофільму тощо, а також одночастинний концертний твір сонатної форми , часто програмний , зі складними образами та композиційними якостями.
У XIXст. виникає особливий жанровий різновид- концертна програмна увертюра.
З другої половини XIXст. на концертній естраді увертюра дедалі частіше поступається симфонічній поемі , симфонічній картині або фантазії.
Послухайте оркестрову увертюру до фільму "Час, уперед!"
Георгія Свиридова.
Які враження викликав у вас прослуханий твір?
Визначте характер мелодії. Чи вдалося вам відчути зміну
темпу , настрою твору?
Чи повторювалась мелодія? Як ви вважаєте : скільки частин
у творі?
Які засоби музичної виразності використав композитор для
створення образу швидкоплинного часу? Як це передав сим-
фонічний оркестр?
"Час , уперед" - сюїта з музики до фільму М. Швейцера, знятого за романом В. Катаєва.
Сюїта складається з шести частин, але саме остання , шоста , в якій втілено образ невпинного часу , стала яскравою творчою знахідкою композитора. Музика одразу ж здобула широку популярність : її неодноразово використовували в документальних і художніх фільмах, теле- й радіопередачах. Фрагмент музичної теми з останньої частини твору став позивними телевізійної програми новин.
Послухайте увертюру до кінофільму "Пригоди Шерлока Холмса і доктора Ватсона " В. Дашкевича.
Яке враження справила на вас прослухана музика?
Скільки тем прозвучало у цьому творі?
У якій формі написана увертюра?
Подумайте про характер героя фільму.
Заспіваймо з вами пісню . яку вчили на попередньому уроці.
А. Мігай "Козацька пісня".
Шановні мої учні. Вам потрібно виконати тестову роботу на сторінці 164-165 підручника. Підручник на посиланні. Виконайте на листочку (як ми робили у класі) , сфотографуйте та вишліть мені на VIBER за номером 096-281-35-43.
Комментариев нет:
Отправить комментарий