воскресенье, 1 сентября 2024 г.

6-а клас, 6-б клас на 03. 09. 2024р.

 Тема уроку:" Ці жанри, жанри, жанри"...

          Доброго дня , мої шановні , а можна я скажу, мої любі учні. В дуже складні часи ми з вами сіли за свої умовні парти.

Давайте будем вважати , що ми воюємо на своєму фронті. Ми не можемо підвести свою Країну, ми не можемо підвести ЗСУ, ми повинні вчитися і довести насамперед собі, що можемо гарно вчитися не зважаючи на умови.

             Жанри в образотворчому мистецтві.

              Є такий вислів :"Краса спасає світ". Предмет, який ви продовжуєте сьогодні вивчати, називається " Мистецтво". Це предмет про красу, яка і спасе світ. Ви не будете вчити малювання, або музику, ви будете вчити мистецтво. Відсьогодні ми будемо говорити не" малювання",  а будемо говорити "живопис ".

               Я розкажу вам, що таке портрет, гімн, міфи та легенди з точки зору мистецтва, ми поговоримо про релігію , з точки зору мистецтва, про історію, з точки зору мистецтва.

               Чи знаєте ви таке слово "жанр"?

        Жанр (від франц.- рід, вид, манера) - рід творів мистецтва, їхній розподіл за певними художніми особливостями, що виявляються у змісті та формі.

         Жанри образотворчого мистецтва розрізняються передусім за змістом зображуваного. Якщо художник зображує людину - це портрет, природу - пейзаж, предмети - натюрморт.

          Головними "дійовими особами " творів анімалістичного жанру є тварини.

          Події суспільного життя минулого і сьогодення відображаються в  історичному жанрі, а сцени повсякденного життя - у побутовому.  

          Розподіл творів мистецтва на жанри є умовним. Чому? Ви, мабуть , помічали, що інколи в одному творі поєднуються ознаки кількох жанрів. Портрет - може бути виконаний на тлі пейзажу, а натюрморт - стати частиною побутової сцени. Проте завжди щось одне є важливішим. Це і визначає жанр художнього твору.     

          Любі мої , учні. Справа в тому, що держава не змогла нам, в умовах війни, надрукувати підручники, але ми не будемо плакати , а будемо користуватися онлайн підручниками тому, що є таке прислів'я " хто не хоче - шукає причини, а хто хоче - шукає можливості.

          Підручник є за цим посиланням. Розгляньте ілюстрації за першою темою. Спробуйте відповісти на питання, які поставлені в тексті. 

======>>>>>     Підручник тут     <<<<<======


          Пам'ятайте, навчання - це є наш фронт. Ми переможемо! Перемога буде наша! Віримо в ЗСУ! 

                      Все буде Україна!!!

         Учні . Читаєте до цього місця. Продовжимо на  наступному уроці. 

     

             Тема уроку:" Жанри в  музичному

                             мистецтві".

        Щоб краще зрозуміти зміст музичного твору , бажано визначити його жанрову природу. Такі жанри , як пісня і танець виникли дуже давно. Вони розрізняютьс засобом виконання- на вокальні й інструментальні. Ці жанрові групи мають багато різновидів.

          Музично-театральні жанри, окрім суто музичних ознак, мають в собі типові риси сценічних мистецтв.

          Жанрові  кордони завжди умовні. Приміром , опера- вокальний жанр, адже в ній головне- спів. а балет, де панує танцювальний рух,- інструментальний. проте й опера, і балет належать до групи музично- театральних жанрів.

          Послухайте "Мелодію " Мирослава Скорика в інструментальному і вокальному виконанні.






          Подумайте , яке виконання вам подобається більше вокальне чи інструментальне? Порівняйте їх.

          Пригадайте, що означає слово вокаліз.

     Жанри поділяються також за складом виконавців. Вокальні твори для великого складу співаків належать до хорових жанрів. музика, яка виконується симфонічним оркестром ,є інструментальний жанр.                                                                      І у вокальній, і в інструментальній музиці є твори , що передбачають невелику кількість виконавців. Їх називають камерними.

     В давнину, коли ще не було спеціальних приміщень для виконання музики- концертних залів, філармоній, вона виконувалася переважно у приватних будинках шанувальників музичного мистецтва( музикування відбувалося в невеличких приміщеннях). Звідси й пішла назва - камерна музика.

     Роздивіться картини на стор.10, 11, 12. Дайте відповідь на питання. Роздивіться схему музичних жанрів.

      В історії музичного мистецтва є яскравий приклад, коли спадщина митця охоплює майже всі існуючи в його епоху жанри. Це- багатогранна творчість В.- А. Моцарта., яка включає хорову, симфонічну, камерну, театральну музику.

     На стор. 13 прочитайте про цього композитора.

    Послухайте уривки з його творів.



     "Лакрімоза"


Симфонія №40.


Соната №11.


Маленька нічна серенада.

     Розкажіть батькам про свої враження від музики.

     Запам'ятайте слова. 

     Алегорія- образ , у якому зображення має переносне значення.

     Камерна музика(від італ.- кімната)- твори, призначені для невеликого складу виконавців.

     Почитайте питання та завдання на стор. 13. Розкажіть батькам відповіді на питання. Якщо буде можливість,подивіться з батьками фільм. який рекомендують.

     Анімаційний фільм " Казки старого піаніно", присвячений Моцарту я вам скачаю . Подивіться. Вам буде цікаво. 



     На наших уроках я буду намагатися шукати для вас цікаву інформацію. Тож і ви мене не підведіть.Читайте те , що я вам пишу, читайте підручник, виконуйте завдання з підручника та пам'ятайте,що це наш фронт.

     Підручник за посиланням, яке є у запису першого уроку.

                      Все буде Україна!!!                 


          


          


Комментариев нет:

Отправить комментарий