Тема уроку:" Імпресіонізм.
Постімпресіонізм.
Краса миті, що вислизає..."
Навесні 1874 року в Парижі на бульварі Капуцинок у майстерні фотографа Надара відкрилася виставка картин групи митців , серед яких були Клод Моне, Едгар Дега, Альфред Сіслей, П'єр Огюст Ренуар, Каміль Піссарро, Берта Морізо. Це були досвідчені художники з чіткою мистецькою програмою, які мали за плечима понад 15 років наполегливої праці в пошуках нових шляхів зображення навколишнього світу. Їхні картини були незвичайні й незрозумілі публіці. Про них говорили , що "художники їх не писали, а просто вистрілили по полотну з пістолета, зарядженого тюбиками з фарбою, після чого тільки поставили підпис на своїх шедеврах".
Але незрозумілими для публіки ці твори були саме тому , що для їх сприйняття була потрібна інша точка зору - виявляється , розглядати їх краще здалеку.
Розгляньте ілюстрацію картини Клода Моне " Враження. Схід сонця на стор.16 підручника.
Цей стиль у мистецтві отримав назву імпресіонізм. Цікаво, що з'явилася вона випадково. Репортер гумористичного видання "Шаріварі" Луї Леруа, побачивши картину Клода Моне "Враження . Схід сонця", надрукував статтю під назвою "Виставка імпресіоністів"(від франц.- враження). Глузлива назва набула популярності, а пізніше стала історичною.
Стиль письма художників - імпресіоністів відрізнявся від академічного живопису як у технічному, так і в ідейному плані. Митці пропонували побачити чарівність та поезію природи , прагнули передати на полотні красу миті, що вислизає.
Роздивіться ілюстрацію картини Огюста Ренуара" Портрет актриси Жанни Самарі" на стор. 17 підручника.
Імпресіоністи писали картини на відкритому повітрі - на пленері. Художники не створювали попереднього малюнка, а писали відразу мазками на полотні. Імпресіоністи відмовилися від контуру, замінивши його дрібними роздільними й контрастними мазками. Тому обриси предметів на картинах нечіткі, ніби розмиті.
Комментариев нет:
Отправить комментарий