Тема уроку:"Імпресіонізм. Постімпресіонізм.
Краса миті, що вислиза ..."
(продовження).
Прочитайте довідку на стор .20 підручника. розгляньте ілюстрації картин на цій сторінці.
Дуже близьким до живописного імпресіонізму за різноманіттям найтонших нюансів, переданих почуттів і настроїв є літературний напрям "символізм".
Найцікавішим моментом у символізмі є тісне поєднання поезії з музикою. Не випадково характерною рисою символістів є "омузичування" у віршах. Одним із засновників літературного символізму є Поль Верлен. Найприкметніша риса Верленової поезії - її музичність. До всіх поетичних картин автор добирав не тількі візуальні образи , але й кольори та звуки.
Слідом за художниками й поетами імпресіонізмом захоплюються й музиканти. Одним із найяскравіших композиторів - імпресіоністів є француз Клод Дебюссі. Його музика - це мистецтво відчуттів.
Дебюссі "Місячне сяйво".
Подумайте про ваші враження від музики. Поміркуйте й доберіть характеристики музичному імпресіонізму. Порівняйте втілення одного образу різними видами мистецтва (живописом, музикою , літературою). Який із поданих на стор. 22 портретів за своїм образним змістом відповідає "музичному портрету" Клода Дебюссі?
Едгар Дега був захоплений балетом, тому герої багатьох його полотен - балерини , яких ми спостерігаємо ніби через об'єктив фотоапарата.
Розгляньте ілюстраціі на стор. 22.
Французький скульптор Огюст Ренуар додав свіжий струмінь у мистецтво пластики. Митець умів "схопити" те швидкоплинне, ледь відчутне , властиве людині, яка перебуває в постійному русі. І саме ці риси ріднять мистецтво Родена з імпресіонізмом.
Роздивіться ілюстрації на стор. 23.
Імпресіоністи чудово передавали природу, напоєну сонцем і повітрям , райдужне мерехтіння фарб і переливи світла. Вони відобразили на своїх полотнах чарівну барвистість і динаміку сучасного життя, відкрили цінність багатьох мотивів дійсності. Але соціальні, а часом і психологічні проблеми художників майже не цікавили, і це стало головною причиною короткочасності цього стилю. У 1886 році відбулася остання виставка імпресіоністів.
На останній виставці імпресіоністів було показано картину Жоржа Сьорра "Недільна прогулянка на острові Гранд -Жатт ", що знаменувала відхід від істотних принципів імпресіонізму. Жорж Сьорра і Поль Синьяк стали творцями нової течії у французькому мистецтві, що отримала назву неоімпресіонізму , або пуантилізму. На відміну від імпресіоністів , що заснували своє мистецтво на здоровому враженні, ці художники воліли підпорядкувати свій метод фізичним і математичним законам.
Вони прагнули фіксувати образи і предмети видимого світу нанесенням на полотно дрібних мазків (або крапок) чистих тонів спектра. таким чином довівши до логічного завершення розроблений і практично реалізований імпресіоністами метод просторового (оптичного) змішування кольорів.
Дайте відповідь на питання на стор. 25. підручника.
Комментариев нет:
Отправить комментарий